Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@22:14:49 GMT

ایران حمله تروریستی به بورکینافاسو را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۸۲۳

ایران حمله تروریستی به بورکینافاسو را محکوم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه مراتب تاسف و تاثر عمیق کشورمان در خصوص جان باختن بیش از یکصد نفر از اتباع بورکینایی در مرز مشترک این کشور با مالی و نیجر بر اثر حمله تروریستی را ابراز داشت و ضمن محکوم کردن این حمله، با دولت و مردم بورکینافاسو و بازماندگان قربانیان اعلام همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین آمادگی در اختیار گذاشتن تجربیات کشورمان در مبارزه با تروریسم با کشورهای آفریقایی ازجمله بورکینافاسو را اعلام کرد.

کد خبر 5228611 سید مهدی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: بورکینافاسو سعید خطیب زاده وزارت خارجه عملیات تروریستی انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی سعید جلیلی علیرضا زاکانی مناظره انتخاباتی محسن مهرعلیزاده محسن رضایی ریاست جمهوری عبدالناصر همتی سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی هیئت دولت مقام معظم رهبری شورای نگهبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد

وزیر امور خارجه ارمنستان ضمن محکوم کردن حمله به غیرنظامیان نوار غزه، اعلام کرد که ایروان به شدت آماده کمک به پایان خصومت‌ها در این باریکه است.

به گزارش مشرق، آرارات میرزویان در مصاحبه با شبکه الجزیره به درگیری‌های جاری در غزه پرداخت و بر موضع «قاطع» ارمنستان مبنی بر محکوم کردن روند هدف قرار دادن غیرنظامیان [توسط رژیم صهیونیستی] تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان با بیان اینکه «ما در قره‌باغ کوهستانی زمانی که بیش از ۱۰۰ هزار ارمنی مجبور به فرار از وطن خود برای نجات اعضای خانواده‌شان شدند، با وضعیت مشابهی روبرو بوده‌ایم»، اظهار داشت: به شدت مخالف هدف قرار دادن غیرنظامیان هستیم.

وی ادامه داد: به تازگی کمک‌های بشردوستانه‌ای برای کمک به کاهش رنج مردمی که در وضعیت مشابهی قرار گرفتند، [به غزه] فرستادیم. اما به طور کلی، ما همیشه از حل مسالمت‌آمیز درگیری و در عین حال از «راه حل دو دولتی» برای این مناقشه دیرینه و مسئله فلسطین حمایت کرده‌ایم.

وزیر امور خارجه ارمنستان در پاسخ به سوالی درباره رویکرد ایروان برای توقف درگیری‌های جاری و ارائه پیشنهادهایی برای آن، گفت: ما برای حل و فصل مسالمت‌آمیز و پایان خصومت‌ها لابی می‌کنیم و اگر ایروان به طور رسمی بتواند در این زمینه کمک کند. به شدت برای آن آماده هستیم.

وزارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد در نتیجه حملات مستمر ارتش رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه، از ۱۵ مهر تاکنون ۳۴ هزار و ۵۶۸ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۶۵ نفر نیز مجروح شدند.

پس از گذشت ۲۰۸ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • ارمنستان حمله به غیرنظامیان نوار غزه را محکوم کرد
  • تل‌آویو به شکست سامانه‌های آمریکا دربرابر موشک ایرانی اعتراف کرد
  • سازمان همکاری اسلامی حمله تروریستی به مسجدی در هرات را محکوم کرد
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد