Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@13:02:55 GMT

هنر هماهنگی میان بانک مرکزی، بورس و بیمه

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۲۹۹۳

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت ثبات بازار سرمایه، هنر رئیس جمهور را ایجاد هماهنگی میان بانک مرکزی با بورس و بیمه مرکزی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای سعید جلیلی در برنامه رئیس جمهور و جوانان شبکه سوم سیمای رسانه ملی در پاسخ به پرسشی در خصوص برنامه دولتش برای رفع مشکل بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه بازاری است که مسئولیت افزایش تولید کشور را برعهده دارد، اما چرا در این بازار و اقتصادمان با مشکل مواجه ایم، چون پول بیشتر از کالا تولید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ۴۷ سال گذشته پول کشورمان حدود ۴۲ هزار برابر افزایش یافته، اما کالا و تولید ملی ۱/۷ برابر افزوده شده است البته برخی آن را کمی بیش از این یعنی ۵ برابر می‌دانند، اما به هر حال فاصله این رقم با فاصله ۴۲ هزار برابری از پول ملی خیلی زیاد است.
آقای جلیلی افزود: وقتی که پول این قدر افزایش یابد و تولید افزایش نیابد مشکلاتی مانند تورم ایجاد می‌شود، اما راه حل چیست؟ افزایش تولید.
وی گفت: هدف اصلی بازار سرمایه، افزایش تولید است و باید بر این مبنا باشد اگر بازار سرمایه را دوباره تبدیل کنیم به بازاری برای سفته بازی و سوداگری، اما حتما نتیجه لازم را نخواهیم گرفت.
نامزد ریاست جمهوری افزود: اگر می‌خواهیم بازار سرمایه و بورس ثبات لازم را پیدا کند باید میان بازار سرمایه، بازار پول و بیمه هماهنگی باشد.
آقای جلیلی در بخش مقدماتی اظهاراتش در این برنامه گفت: به عنوان فردی که در دوره جوانی و نوجوانی ام با انقلاب و دفاع مقدس هم زمان بوده است بسیار خوشحالم که با نسل جوانی مواجهه ایم که با همان روحیه و انگیزه برای جهش ایران تلاش می‌کند.
وی افزود: ما فکر می‌کنیم شما جوانان می‌توانید نقش بسیار مهمی برای ایران داشته باشید و آینده از آن شماست. امیدوارم همان طور که جوانان در عرصه‌های مختلف اعم از دوران انقلاب، دفاع مقدس و پس از آن موفقیت‌های بزرگی کسب کرد همواره از ظرفیت‌ها و ایفای نقش جوانان بهره‌مند باشیم.
آقای جلیلی گفت‌: دشمن دوست داشت که دهه شصت تکرار نشود، اما در دهه ۹۰ جوانانی را دید که در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کردند و حججی‌ها دوباره ظاهر شدند و در عرصه‌های علمی نیز موفقیت‌های بزرگی شکل گرفت.
نامزد ریاست جمهوری اظهار امیدواری کرد: همان طور که در ۴۰ سال گذشته؛ جوانان موتور حرکت کشور بودند در آینده کشور نیز بتوانند این مسیر را دقت و پرشتاب ادامه دهند. جلیلی در حاشیه برنامه رئیس جمهور و جوانان در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌ای که اثبات کند کشور را نه فقط اداره بلکه جهش پیدا کند، ارائه کردیم.
سعید جلیلی افزود: در مناظره سعی کردیم آنچه برای جهش کشور موثر است را متناسب با سوالات پاسخ دهیم.   برچسب ها: سعید جلیلی ، شبکه سوم ، رئیس جمهور و جوانان ، بازار سرمایه

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: سعید جلیلی شبکه سوم رئیس جمهور و جوانان بازار سرمایه بازار سرمایه رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۲۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین

مدیر اداره اعتبارات ‎بانک مرکزی گفت: بخشنامه قراردادهای «فکتورینگ» به منظور تامین مالی مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی با ۵۰ همت اعتبار به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، مهدی صحابی اظهار کرد: استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در قالب تامین مالی زنجیره ای همچون اوراق گام،کارت اعتباری متصل به اوارق گام، گواهی‌های سپرده عام و خاص و انتشار انواع صکوک از دیگر برنامه‌های بانک مرکزی برای تامین مالی بخش تولید در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بانک مرکزی با وجود اینکه موضوع قراردادهای فکتورینگ در قانون بودجه سال جاری درج نشده است اما به منظور حمایت از تولید سهمیه ای ۵۰ همتی به شبکه بانکی ابلاغ کرده است. در این ابلاغیه سهمیه هر بانک از قراردادهای فکتورینگ مشخص شده است. همچنین سهم شرکت‌های دولتی از طریق سامانه «سازمان برنامه و بودجه» و سهم شرکت‌های خصوصی از طریق «وزارت امور اقتصادی و دارایی» تعیین شده است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: اگر بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه خود را ارائه خواهد کرد
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • قالیباف: بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • قالیباف: منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • منتظر برنامه مکتوب بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • اعلام برنامه‌های بانک مرکزی برای ‎تامین مالی ‎تولید/ حمایت ۳۵۰ همتی با ابزارهای نوین
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی