Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری فلسطین الیوم، زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز یکشنبه در نخستین سالگرد درگذشت رمضان عبدالله شلح، دبیرکل سابق این جنبش در مراسمی که به همین مناسبت برگزار شده بود، گفت: علیرغم موانع بسیار، جنبش جهاد اسلامی با هدایت شلح به مدت ۲۰ سال از توجه جهانیان برخوردار شد و چشم و گوش جهانیان را پر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنبش با هدایت او همواره در همه سطوح آموزشی، سیاسی و نظامی در حال پیشرفت بوده است.

النخاله طی اعطای نشان رمضان عبدالله شلح در این مراسم گفت: جنبش جهاد اسلامی امروز مثل گذشته است و مواضع خود را تغییر نداده و حضور برجسته‌ای در مبارزات سیاسی یا نظامی داشته است.

او گفت: جنبش جهاد اسلامی در عملیات شمشیر قدس [سیف القدس] مانند جنگ‌های قبلی سهم بزرگی در مقابله با تجاوزگری‌های صهیونیست‌ها داشت و بزرگترین شاهد زنده بودن این جنبش، قدرت و حضور آن است. بدون فداکاری و تلاش و کوشش سخت و بدون شهدایی که در این راه از جان مایه گذاشتند و قدرت و اقتدار ما را افزایش دادند چنین دستاوردی حاصل نمی‌شد.

النخاله بر پایبندی جنبش جهاد اسلامی به اصول خود و مدیریت گفتگو‌های ملی آینده مطابق با این اصول و بر اساس دستاورد‌های مردم فلسطین، مقاومت و رزمندگان شجاع گردان‌های قدس در عملیات شمشیر قدس تأکید کرد.

النخاله تاکید کرد: عملیات شمشیر قدس افق‌های بزرگی را برای آرمان‌های آزادی و بازگشت آوارگان ایجاد کرد و ما نباید از آنچه مقاومت به دست آورده است، غافل شویم.

او گفت: مبارزات سیاسی آینده ما دستکمی از مبارزات نظامی نخواهد داشت، بنابراین همه نیرو‌های مقاومت باید وضعیت خود را ساماندهی کنند و دیدگاه یکپارچه‌ای ارائه کنند تا دستاورد پیروزی مردم ما توخالی نشود.

النخاله گفت: تلاش‌ها برای کنار زدن آنچه مردم ما در عملیات شمشیر قدس به دست آوردند، متوقف نخواهد شد؛ بنابراین ما باید در بالاترین سطح هوشیاری، احتیاط و آمادگی برای همه این تلاش‌ها باشیم و انحصار طلبی را کنار بگذاریم و به طور خستگی ناپذیر با همه نیرو‌های مقاومت تلاش کنیم تا بهترین دستاورد ممکن را برای مردم و مقاومت بدست آوریم.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین از اعضای گردان‌های قهرمان قدس و همچنین دیگر گروه‌های مقاومت خواست حتی برای یک لحظه سلاح‌های خود را کنار نگذارند زیرا جنگ همچنان ادامه دارد.

النخاله مجددا تاکید کرد: نگرش رمضان عبدالله ارزشمند و دارای اعتبار بود و ما با آن بر بسیاری از چالش‌ها فائق آمدیم. حضور او هنوز هم بزرگتر از آن است که رویداد‌ها بتوانند آن را پنهان سازند. او واقعا در مسیر گسترش اندیشه جهاد و اندیشه شهید فتحی شقاقی رحمت الله علیه گام بر می‌داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد اسلامی فلسطین زیاد النخاله رژیم صهیونیستی عملیات شمشیر قدس جنبش جهاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • بیانیه حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • بیانیه مشترک حماس، جهاد اسلامی و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند