Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان آستان مطهر علوی به مناسبت شهادت بنیان گذار فقه جعفری امام جعفر صادق(ع) پرچم سیاه را برفراز بارگاه امام علی(ع) برافراشتند و صحن و رواق های این آستان را سیاه پوش کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه امام علی(ع)، آستان مطهر علوی به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (علیه السلام)، ششمین امام شیعیان جهان، احیاکننده مذهب شیعه و  بنیان گذار فقه جعفری صحن و رواق های این آستان را سیاه پوش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسئولان آستان مطهر علوی پرچم حزن و اندوه را که مزین به «یا جعفر صادق(ع)» است، با حضور خادمان این آستان و جمعی از زایران بر فراز بارگاه امیرالمومنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) برافراشتند.

 

صحن و رواق های این آستان با پرچم ها و پارچه نوشته های سیاه که بیانگر حزن و مصیبت به خاطر شهادت این امام همام است، پوشیده شده است.هرساله صحن و رواق های این آستان به همین مناسبت سپاه پوش می شود.

 

سئولان این آستان همچنین به نصب پرچم ها و پلاکاردهای سیاهی که روی آنها کنیه ها و القاب امام صادق(ع) همچون السلام علی الطاهر الصادق(ع)، السلام علیک یا جعفر بن محمد ایها الصادق البار الامینو السلام علیک ایها الامام الصادق نوشته شده است، در صحن و رواق های آستان مطهر اقدام کردند.

 

این آستان به همین مناسبت مجالس سوگواری و فعالیت های مذهبی و عقیدتی ویژه ای را به مدت سه روز نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می کند.

 

شیخ محسن الخزاعی در این سه شب درباره مناقب و زندگی و سیره امام صادق(ع) سخنرانی می کند و شبکه آستان مطهر علوی آن را به طور مستقیم پخش می کند.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهادت امام صادق ع حرم امام علی ع اهتزاز پرچم آستان مطهر علوی صادق ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح

به گفته مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن، بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد برای ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح به فروش می‌رسد.

به گزارش ایسنا، جلال مختاری مدیرکل روابط عمومی راه‌آهن در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ‏با توجه به افزایش تقاضا در روزهای منتهی به شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام، روزانه سه رام ‎قطار فوق‌العاده در مسیر مشهد پیش‌بینی شد.

به گفته مختاری، بلیت‌ برای قطارهای فوق‌العاده از فردا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۹ صبح همزمان از سکوهای اینترنتی و حضوری قابل خریداری خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فروش بلیت قطارهای فوق‌العاده مشهد از فردا ساعت ۹ صبح
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • تاریخ شهادت امام جعفر صادق(ع) ۱۴۰۳ + زندگینامه و احادیث
  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • سخنگوی مرکز مبادله طلا و ارز:سکه‌های حراج شده استاندارد بانک مرکزی هستند/مراقب فریب سودجویان باشید
  • جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا علیه السلام برگزار می‌شود
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند