Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:54:27 GMT

تامین امنیت غذایی در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۳۸۷۲

تامین امنیت غذایی در دستورکار وزارت جهاد کشاورزی است

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس شامگاه یکشنبه در مطلب ارسالی از قول سعید سعادت  افزود: به عنوان وظیفه شرعی، اخلاقی، ملی و اداری باید کمک کنیم تا شروع دولت بعدی بدون دغدغه و با آرامش باشد.
وی که در نشست شورای هماهنگی مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیران کل دستگاه های  وابسته سخن می‌گفت، افزود: با در اختیار گذاشتن تجربیات کمک شود که با سرعت و دقت بیشتر  به اهداف عالی نظام نائل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل دفتر وزارتی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه کشت پاییزه تقریباً با تعویض دولت متقارن می‌شود، از اقدامات موثر سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به منظور تامین بذر برای کشت پاییزه تقدیر کرد.
وی گفت: استان فارس از نظر کشاورزی استانی موفق و پیش رو است و توانسته مدیرانی را تربیت کند که در سطح ملی درخشیدند.
سعادت با بیان اینکه مرغ ارزان ترین منبع پروتئینی است که در اختیار اقشار جامعه به ویژه قشر زحمتکش قرار دارد، اظهار کرد: مشکل مرغ به خوبی مدیریت شده است.
به گفته وی؛ در چند سال اخیر به واسطه تحریم ها ورود مرغ اجداد به کشور با مشکل مواجه شده است در نتیجه بر بازار مرغ تاثیر منفی داشت.
مرکز توسعه صنایع غذایی و مکانیزاسیون کشاورزی تشکیل می شود
مشاور وزیر جهاد کشاورزی اظهار کرد: مرکز توسعه صنایع غذایی و مکانیزاسیون کشاورزی به عنوان یک مجموعه فرا معاونتی  در این وزارتخانه تشکیل می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰ درصد مکانیزاسیون فقط در بخش زراعت است، افزود: مکانیزاسیون باید کل بخش کشاورزی را پوشش دهد از طرفی حجم بالای ضایعات در بخش کشاورزی و اتلاف پس از برداشت، لزوم توجه بیشتر به صنایع غذایی را مشهود می سازد بنابراین راه اندازی مرکز توسعه صنایع غذایی و مکانیزاسیون کشاورزی در دستور کار قرار گرفت.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی شیراز فارس وزارت جهاد کشاورزی شیراز فارس اخبار کنکور جهاد کشاورزی کشاورزی استان صنایع غذایی استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش گفت: در پی بارش‌های اخیر علی رغم خسارت‌های وارد شده به کشاورزان،  میزان قابل توجهی آب در سازه‌های ذخیره آب شهرستان شهرستان ذخیره شد.
حسن مرادی افزود: این حجم آب ذخیره شده علاوه بر کنترل سیلاب، نقش مهمی در بهبود وضعیت سفره‌های آب زیر زمینی شهرستان دارد.
مرادی گفت: در بارش‌های اخیر، سد‌ها نقش به سزایی در کنترل سیلاب‌ها داشتند، بنابراین لازم است سالانه اعتبارات کافی برای ترمیم و نگهداری این سازه‌ها درنظر گرفته شود.
کارشناسان جهاد کشاورزی خسارت به مزارع، ابنیه و زیرساخت‌های کشاورزی گراش  را در سیل و طوفان اخیر ، بیش از ۲۶۶ میلیارد تومان برآورد کرده اند.
شهرستان گراش در جنوب فارس و در فاصله ۳۵۸ کیلومتری شیراز قرار دارد.

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • از برداشت موز تا گرده افشانی نخیلات در فارس
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است