Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-05@02:24:53 GMT

آغاز خرید تضمینی دام عشایر کشور از فردا

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۳۹۶۰

رئیس سازمان امور عشایر ایران از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد در سراسر کشور خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم در سفر به خراسان جنوبی از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد در سراسر کشور خبر داد و افزود: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای نیز به عشایر داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی گروه یک خشکسالی و کمبود بارندگی در کشور است، گفت: تفاهم نامه‌ای با محوریت تأمین آب و علوفه دامی عشایر با استانداری خراسان جنوبی منعقد و ده میلیارد تومان از سوی سازمان و ده میلیارد تومان هم از سوی استانداری اختصاص داده شود تا مشکلات ناشی از اثرات خشکسالی در مناطق عشایری استان تا حدودی برطرف شود.

علایی مقدم هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را دیدار با عشایر و بررسی وضعیت خشکسالی در مناطق عشایری استان عنوان کرد و افزود: تأمین علوفه، خرید تضمینی دام، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ارائه خدماتی از قبیل راه سازی، سوخت رسانی و آبرسانی به عشایر ضروری است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: جامعه عشایری بیشترین منفعت را برای کشور و کمترین هزینه را برای دولت دارند و برای توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت تأمین برق برای چادرهای عشایری، گفت: هرچند برق رسانی به عشایر وظیفه سازمان امور عشایر نیست ولی به خاطر عمق محرومیتی که در مناطق عشایری در این زمینه وجود دارد تمام تلاش خود را برای تأمین برق در مناطق عشایری انجام می‌دهیم.

 

برچسب ها: عشایر ، دام زنده ، خرید تضمینی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عشایر دام زنده خرید تضمینی خرید تضمینی دام عشایر سازمان امور عشایر مناطق عشایری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال نیازی به واردات گندم نداریم

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

به گفته او، براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، وجه گندم باید به حساب گندمکاران واریز شود که متاسفانه با گذشت ۲۴ ساعت از تحویل، ریالی به کشاورزان پرداخت نشده است.

هاشمی ادامه داد: بنابر آمار تاکنون میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۰۰ هزارتن رشد داشته است، اما تا پایان اردیبهشت می توان آمار دقیق خرید را اعلام کرد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه بی توجهی به اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم بزرگترین تهدید امنیت غذایی کشور محسوب می شود، افزود: عدم تحویل جایزه گندم و اصلاح قیمت با شعار سال و برنامه امنیت غذایی سازگار نیست  و به ضرر تولید داخل تمام می شود.

او با بیان اینکه امسال در تولید گندم به خودکفایی کامل می رسیم، گفت: برآوردها حاکی از آن است که با استمرار شرایط مساعد بارش، تولید گندم به بالای ۱۴ میلیون تن و خرید تضمینی بالای ۱۲ میلیون تن برسد. ناگفته نماند که تحقق این امر منوط به اصلاح قیمت گندم و پرداخت به موقع مطالبات گندمکاران است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • امسال نیازی به واردات گندم نداریم
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • موج بارشی جدید از فردا یکشنبه وارد کشور می شود | بارندگی شدید در این استانها | تمرکز اصلی بارش‌ها در مناطق غربی و شمالی
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی در فارس خریداری شد
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • بازگشایی بیشتر محور‌های مسدود شده عشایری و روستایی در خوزستان