Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-28@12:52:12 GMT

"دولت ها، رسانه ملى و مناظره هاى تلويزيونى"

تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۴۰۲۴

'دولت ها، رسانه ملى و مناظره هاى تلويزيونى'

در سال ۹۲ در ماههاى نخست رياست جمهورى حجت الاسلام حسن روحانى همراه با رياست سازمان صدا و سيما - مهندس ضرغامى و معاونان سازمان با رييس جمهور جديد ملاقات داشتيم، من معاون سيما بودم. به مناسبت مناظره هاى انتخاباتى رياست جمهورى و در آستانه انتخاب رييس جمهور جديد محورهاى مطالبى كه در آن نشست مطرح كردم را با هدف توجه رييس جمهور جديد را بازخوانى ميكنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين اميد كه مقبول افتد.
***
به جناب روحانى عرض كردم تمنا دارم شما تجربه نادرست روساى جمهور ودولت هاى گذشته را نسبت به صداوسيما تكرار نكنيد؛

- صدا و سيما در دوره جناب هاشمى رفسنجانى در حد روابط عمومى دولت تنزل يافت. رييس وقت سازمان برادر رييس جمهور و دبير كميته سياسى حزب كارگزاران بود. اصلا نقد عملكرد دولت سازندگى خط قرمز رسانه بود.
-  در دوره جناب خاتمى كار اصلاح طلبان و دولت ايشان با رسانه ملى تا آنجا بالا گرفت كه در ميتينگ ها شعار سر مى دادند: سيماى لاريجانى خاموش بايد گردد و اين در حالى بود كه اخبار و گزارشات و سخنرانى های رييس جمهور و دولت مرتب از صدا و سيما پخش مى شد.
-  در دولت جناب احمدى نژاد كه صدا و سيما باز تمام سفرهاى استانى، كنفرانس ها و سفرهاى خارجى رييس جمهور و اعضاى دولت را پوشش گسترده مى دادند نتيجه آن شكايت ۵۰۰ صفحه اى رييس جمهور از صدا و سيما به رهبرى شد و اصرار شخص رييس جمهور به تغيير چندتن از معاونان و مديران رسانه بود.
-  گفتم جناب آقاى روحانى شما اين رويكردها و رويه هاى غلط گذشته را نرويد. صداوسيما بايد زبان مردم و مطالبه گر آنان از دولت و ساير نهادها باشد.

اما هميشه دولت ها بر روى رسانه فشار مى آورند تا صدا و سيما را تريبون و روابط عمومى خود كنند. اهرم فشار هم دارند؛ بودجه را كم مى كنند و ديگر از طريق محرمانه و طبقه بندى كردن امور به نام امنيت "قدرت ريسك، شجاعت و پرسشگرى صدا و سيما را ميگيرند" . شما اين كار را نكنيد ...
***
٨ سال گذشت و فشارهاى دولت براى آنكه رسانه را روز بروز محافظه كارتر كند و كم ترين نقدها را بر نتابد بيش از گذشته نمايان شد...
***
اينك مخاطب اين سخن در محضر شما مخاطبان گرامى به رياست محترم جمهورى آينده است 
لطفا شما راه نادرست روساى جمهور گذشته را نرويد. از هم اكنون رسانه ملى را مطالبه گر و پرسشگر بخواهيد نه روابط عمومى دولت. شرح صدر و انتقاد پذيرى را در ميان همكاران دولت بالا ببريد، آنگاه همه مطالبات جمع نميشود در ۴ سال براى طرح در مناظرات تلويزيونی. 
***
 *مردم پرسشگر رسانه مطالبه گر ميخواهد.

منبع: الف

کلیدواژه: رییس جمهور صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، منابع آگاه در دولت فرانسه اعلام کردند که امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه در ماه «می» به آلمان سفر می‌کند و احتمالاً در ماه «ژوئن» نیز دوباره به آلمان سفر خواهد کرد.

رییس‌جمهور فرانسه اواخر اسفند نیز برای دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان راهی برلین شد؛ سفری که ظاهراً با هدف کاهش تنش بین فرانسه و آلمان درباره جنگ اوکراین انجام شد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر اخیر تنش بین فرانسه و آلمان درباره کمک نظامی به اوکراین تشدید شده و به عرصه عمومی کشیده شده است.

کد خبر 6090492

دیگر خبرها

  • پخش «در مرز غبار آلود» از سیما/ روایتی متفاوت از نادر طالب‌زاده
  • رییس‌جمهور فرانسه به آلمان می‌رود
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان به حوزه رسانه در سال جاری
  • سخنرانی رییس‌جمهور آغاز شد
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)