Web Analytics Made Easy - Statcounter


روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در ۴۸ ساعت گذشته اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «آزیتا ترکاشوند»، «تریدر کیست؟»، «گلوتن چیست؟»، «بردیا سعادت»، «جانبازی زاکانی»، «سندرم» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

در ادامه در مورد مفاهیم و عبارت‌های فوق و چرایی ترند شدنشان بیشتر خواهیم گفت.   آزیتا ترکاشوند آزیتا ترکاشوند یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است. او در روز‌های گذشته پستی در شبکه مجازی اینستاگرام گذاشت که حکایت از سرقت از منزلش داشت.

از قرار معلوم در یکی از شب‌های اخیر که این بازیگر سینما در خانه نبوده است،   افرادی به قصد سرقت وارد خانه اش شده اند و بسیاری از اشیاء و لوازم گران قیمت او را به سرقت برده اند.

انتشار این پست در صفحه مجازی او حالا سبب شده تا بسیاری از رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی این خبر را پوشش بدهند و حالا نام او به یکی از عناوین پر جست و جو در گوگل و اینترنت تبدیل شده است.   در مورد آزیتا ترکاشوند در ویکی تابناک بیشتر بخوانید  تریدر کیست؟ با داغ شدن بازار ارز‌های دیجیتال در ایران و روند روز افزون مراجعه سرمایه گذاران ایرانی به این سمت، حالا مفاهیمی، چون ترید و تریدر به یکی از پرسش‌های مهم کاربران علاقمند در موتور‌های جست و جوگر تبدیل شده است.

این از آنجایی مهم شده است که می‌دانیم سرمایه گذاران ایرانی عمدتاً در پی این هستند تا با معامله‌های مستمر و در یک بازه زمانی کوتاه درست مثل تریدر‌ها در بازار‌های ارز دیجیتال کسب سود کنند.

ترید یا معامله، یکی از مفاهیم اصلی اقتصادی است که شامل خرید و فروش کالا و خدمات با پرداخت هزینه آن از خریدار به فروشنده یا مبادله کالا یا خدمات بین طرفین معامله است.

ترید یا به انگلیسی «Trade»  می‌تواند در یک اقتصاد بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز صورت بگیرد.

 همچنین تریدر، فردی است که در بازار مالی برای خود یا به نمایندگی از شخص یا موسسه دیگری به خرید و فروش دارایی‌های مالی می‌پردازد که هدفش کسب سود از معاملات است.

تفاوت اصلی بین یک تریدر (معامله‌گر (و یک سرمایه‌گذار، مدت زمانی است که شخص آن دارایی مالی را در اختیار دارد. سرمایه‌گذاران معمولا تمایل دارند افق زمانی بلند مدت را برای معاملات خود در نظر بگیرند. در حالی که تریدر‌ها معامله‌گران تمایل دارند برای مدت زمان کوتاه‌تری دارایی‌های خود را سرمایه‌گذاری کنند و معمولا روند‌های کوتاه مدت را زیر نظر دارند.

در واقع تریدر، اوضاع موجود در بازار مالی را تجزیه و تحلیل می‌کند و با اتکا به داده‌های حاصل از تحلیل خود، معاملات را انجام می‌دهد و از نوسانات قیمت در بازار سود کسب می‌کند. یک تریدر می‌تواند هر شخصی باشد از یک سرمایه‌گذار فردی گرفته تا یک موسسه جهانی.

خانه سرمایه در این باره نوشته است: همان‌طور که مشخص است، تریدینگ تاریخچه‌ای به قدمت انسان‌های اولیه دارد. اولین شکل‌ ترید، داد و ستد کالا یا انجام معاملات بدون استفاده از پول بود که شامل مبادله‌ مستقیم کالاها و خدمات می‌شد. پس از آن با اختراع پول و پیشرفت اقتصاد، معاملات و دارایی‌ها شکل دیگری به خود گرفتند و تریدرها دیگر از طریق مبادله‌ پول و ارز به ترید می‌پرداختند. به ترید بین دو معامله‌گر «ترید دوجانبه» و به ترید بین بیش از دو معامله‌گر «ترید چند جانبه» گفته می‌شود. در حالت کلی، ترید می‌تواند به دو شکل انجام شود:

ترید دارایی‌های فیزیکی (مانند معاملات طلا، نقره و سکه) ترید دارایی‌های مجازی (مانند سهام یا ارزهای دیجیتال)

بورس اوراق بهادار یکی از پیشگامان معامله‌ سهام در ایران است که به‌ صورت الکترونیکی کار خود را انجام می‌دهد. در دنیا نیز NASDAQ (نزدک) و NYSE (بورس اوراق بهادار نیویورک) از بنیان‌گذاران این حوزه هستند. ترید دارایی‌های دیجیتال، مبادله یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال – مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و … – یا تبدیل ارز دیجیتالی به ارز دیگر است. در حال حاضر مفهوم معامله در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار به کار گرفته می‌شود. ارز دیجیتال، نوع دیگری از ارز است که فقط به‌ صورت دیجیتالی یا الکترونیکی و نه به‌صورت فیزیکی در دسترس است. این نوع از ارزها به دلیل اینکه نیازی به واسطه ندارند، اغلب ارزان‌ترین روش برای ترید ارز هستند. اما معاملات در زمینه‌ ارزهای دیجیتال، نیازمند مهارت تحلیل قیمت این ارزها در بازه‌های زمانی مختلف است که قبل از شروع باید نسبت به آن آگاهی داشت. معامله در دنیای ارزهای دیجیتال نیز معمولا با همان دو نوع رویکردی که در ابتدای مقاله توضیح دادیم انجام می‌شود؛ یکی به‌ صورت سرمایه‌گذاری کوتاه‌ مدت یا خرید و فروش لحظه‌ای و دیگری سرمایه‌گذاری بلند مدت.

گلوتن چیست؟ گلوتن از خانواده‌ی پروتئین‌هاست که در غلاتی مانند گندم، چاودار، اِسپِلت (گندم آلمانی) و جو یافت می‌شود.

برای بسیاری از شهروندان موضوع استفاده یا عدم استفاده از این پروتئین مهم است و آن‌ها در مورد اینکه آیا لازم است نسبت به حذف این پروتئین اقدام کنند یا خیر پرسش‌هایی دارند که همواره برای رسیدن به پاسخ آن در گوگل اقدام به جست و جو می‌کنند.

در واقع گلوتن از خانواده‌ی پروتئین‌هاست که در غلاتی مانند گندم، چاودار، اِسپِلت (گندم آلمانی) و جو یافت می‌شود.

از میان غلات گلوتن‌دار، گندم بیشتر از سایرین مصرف می‌شود.

دو پروتئین اصلی موجود در گلوتن، گلوتنین و گلیادین نام دارند. گلیادین عامل اصلی بسیاری از آثار منفی بر سلامتی است.

وقتی آرد با آب مخلوط می‌شود، پروتئین‌های گلوتن شبکه‌ای چسبناک تشکیل می‌دهند که از نظر استحکام شبیه چسب است.  
خاصیت چسب‌مانند گلوتن باعث کشسان شدن خمیر می‌شود و به نان این قابلیت را می‌دهد تا هنگام پختن، پُف کند. گلوتن به نان بافتی قابل‌جویدن و خوب می‌دهد.

جالب است بدانید که نام گلوتن (glu-ten) از خاصیت چسبناکی (glue-like) خمیر مرطوب گرفته شده است.

پیشتر بی بی سی فارسی در مورد رژیم غذایی بدون گلوتن نوشت: برای بیشتر افراد رعایت رژیم غذایی بدون گلوتن هیچ فایده‌ای ندارد و حتی وقتی بدون دلیل موادغذایی بدون گلوتن مصرف می‌کنیم باعث مشکلاتی برای سلامت خود می‌شویم مگر آنکه توجه خاصی به مواد غذایی مصرفی خود داشته باشید.

گندم کامل، جو و چاودار سبوس‌دار دارای درون‌دانهٔ این غلات و در نتیجه دارای گلوتن هستند. این‌ها غنی در مواد‌غذایی و شامل فیبر، آهن، ویتامین ب و کلسیم هستند.

محصولاتی که گلوتن آن‌ها حذف شده است با غلات تصفیه‌شده تهیه می‌شوند. غلات تصفیه‌شده فقط درون‌دانه دارند و در نتیجه مواد‌غذایی کمتری دارند. اگر می‌خواهید رژیم غذایی بدون گلوتن را رعایت کنید باید به جای این مواد غذایی تصفیه‌شده، غلات طبیعی بدون گلوتن بیشتری بخورید مانند کینوآ و گندم سیاه.

گسترش بازار محصولات بدون گلوتن باعث سودآوری ناگهان این صنایع شده است و بعضی از این محصولات سرشار از چربی و خیلی پر‌کالری هستند.   در مورد گلوتن در ویکی تابناک بیشتر بخوانید  بردیا سعادت تیم ملی والیبال ایران در ششمین خود در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۱ مقابل بلغارستان قرار گرفت و با نتیجه ۳ بر صفر مقتدرانه پیروز شد. شاگردان آلکنو تیم بلغارستان را با نتیجه ۳بر صفر و امتیاز‌های (۲۵-۲۰)، (۳۳-۳۱) و (۲۵-۲۲) شکست داد.

به عقیده بسیاری از کارشناسان یکی از بهترین و موثرترین بازیکن‌های ایرانی در این بازی بردیا سعادت بود؛ والیبالیستی که گفته می‌شود در این دیدار سورپرایز تیم ما بود، او در قطر پاسور با سبک و سیاق خاصی توپ زد، پرش بلند و ضربات شلاقی نمودار چشمگیری از پیشرفت این جوان شایسته بود.

حالا و پس از این بازی درخشان نام او به یکی از پر جست و جو‌ترین نام‌ها در اینترنت تبدیل شده است.  در مورد بردیا سعادت در ویکی تابناک بیشتر بخوانید جانبازی زاکانی در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری که روز شنبه ۱۵ خردادماه برگزار شد، علیرضا زاکانی یکی از نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری بود که انتقادات تندی را علیه عبدالناصر همتی و دولت دوازدهم مطرح کرد.

او در قسمتی از مناظره به معلولیت دستش اشاره کرد و البته به صورت غیر مستقیم موضوع جانبازی خود را پیش کشید.

این موضوع خیلی زود در شبکه‌های اجتماعی با واکنش‌های مختلفی رو به رو شد و برای بسیاری جانبازی علیرضا زاکانی که گفته می‌شود جانباز ۵۰ درصد دفاع مقدس است، سئوال شد.  

سئوالی که تحت عنوان جانبازی زاکانی در گوگل جست و جو می‌شود.   در مورد سوابق ایثارگری علیرضا زاکانی به موارد زیر اشاره شده است:    شصت و دوماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها، شرکت در پانزده عملیات بزرگ رزمندگان اسلام و افتخار جانبازی پنجاه درصد حضور در ستاد جنگهای نامنظم، لشگرهای محمّد رسول‌ا… (ص) و سیدالشهداء (ع) و قرارگاههای جنوب و غرب، عمدتاً در واحدهای «تخریب» و «اطلاعات و عملیات» و توفیق قبول مسوولیت‌هایی از جمله مسئول محور «اطلاعات و عملیات» قرارگاه نجف اشرف ۳، قائم‌مقام «اطلاعات و عملیات» لشگر محمّد رسول‌ا… (ص) و نهایتاً مسوولیت محور این لشگر.   بیشتر بخوانید  علیرضا زاکانی کیست؟ سندرم نشانگان یا سَندرُم در پزشکی و روانشناسی آمیزه‌ای از علائم و نشانه‌ها که حاکی از اختلالی خاص است. سندرم به معنی مجموعه‌ای از خصوصیات قابل تشخیص بالینی است. شامل نشانه‌های بیماری (که توسط بیمار گزارش می‌شود)، علایم پزشکی (که توسط پزشک دریافت می‌شود) و پدیده‌ها و خصوصیاتی که معمولاً با هم اتفاق می‌افتند.

انواع مختلفی از سندرم در جوامع مختلف شناسایی شده است و که یا به صورت فردی و یا گروهی امکان بروز و ظهور دارد.

در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری، آقای مهرعلیزاده خطاب به آقای رئیسی دیگر نامزد انتخابات گفت که او دچار سندرم پست بی قرار است و به همین دلیل نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است.

این عبارت و لقب دهی سبب شد تا واژه سندرم پست بی قرار که البته نوعی تمسخر و غیر واقعی بود و به صورت مشخص‌تر عبارت سندرم در موتور‌های جست و جو به شدت جست و جو شوند.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بردیا سعادت علیرضا زاکانی سندرم تریدر آزیتا ترکاشوند انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری غذایی بدون گلوتن آزیتا ترکاشوند ارزهای دیجیتال علیرضا زاکانی بیشتر بخوانید بردیا سعادت خرید و فروش مواد غذایی دارایی ها جست و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر

اواخر سال گذشته بود که ایده ساخت یک مسجد در بوستان قیطریه رسانه‌ای شد؛ ایده‌ای که از سوی چهره‌های سیاسی، کارشناسان و افکار عمومی با مخالفت روبه‌رو شد اما علیرضا زاکانی، شهردار تهران تاکید کرد که؛ « حتماً در پارک‌ها مسجد می‌سازیم و درختی هم قطع نمی‌شود.» او با اشاره به قطع درختان در این پارک هم گفته بود: «فقط ۱۵ - ۱۰ نهال آنجاست که قرار شد بردارند و آن طرف تر بکارند.» حال تصویری از نصب بنر جدید شهرداری تهران، در مقابل پارک قیطریه در فضای مجازی دست به دست می‌شود که بر روی آن نوشته شده است: «زنده باد درخت»/ ‌viral pic

دیگر خبرها

  • نیکبخت کاندیدای خوش پوش ترین مربی ایران (عکس)
  • بهترین کپی ترید فارکس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ بررسی جامع
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو جانبازی؛ 12 میلیارد ناقابل!
  • سیگنال رایگان ارز دیجیتال فیوچرز یا سیگنال فارکس؟
  • عکس پدر زاکانی با پسر جهان پهلوان تختی!
  • زاکانی: تمام مجورهای قطار ملی مترو از مراجع بین المللی اخذ شده است
  • اقدام حیرت‌آور زاکانی در مقابل پارک قیطریه با یک بنر! | تصویر
  • دود گسترده در شهرری مربوط به حریق بیمارستان نیست
  • پهلوان بودن واژه ایست بینهایت
  • مقاومت در برابر عوامل بازدارنده از کمال،لازمه انتخاب راه صحیح است