Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@17:11:13 GMT

ضرورت حمایت مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۴۷۸۶

ضرورت حمایت مالی برای تهیه مواد اولیه کارخانه‌ها

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت حمایت مالی از کارخانه‌ها برای تهیه مواد اولیه خود تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن مهرعلیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگو با صدا و سیما گفت کاری که من در خصوص تامین مواد اولیه کارخانه‌ها انجام خواهم داد این است که از بعد ارائه تسهیلات بانکی و حمایت مالی از این واحد‌های تولیدی به آن‌ها کمک خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: رانت را اگر به تولیدکننده بدهیم ممکن است اخلال در بازار ایجاد کند.     نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد: با این روش بتوانیم هم توزیع سالم انجام دهیم و هم از افزایش قیمت جلوگیری کنیم تا تولیدکننده بتواند مواد اولیه را به قیمت مناسب و به موقع تهیه کند.     مهرعلی زاده با بیان این که امروز در کشور ما توزیع مواد اولیه محصولات پتروشیمی و فولاد از طریق بورس کالا صورت می‌گیرد افزود: این کار روش منطقی است، زیرا از هر گونه رانت، رانت خواری و فساد جلوگیری می‌کند.     این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: این روش یک ایراد کوچک دارد و آن این است که معمولا تولیدکنندگان پول کافی برای حضور در بازار و خرید محصول ندارند بنابراین تجار در بازار بورس موفق ترند.     وی گفت: تجار مواد را می‌خرند و انبار می‌کنند و در فرصت‌های بعدی با قیمت‌های بیشتری به مصرف کنندگان واحد‌های تولیدی می‌فروشند.     مهر علی زاده افزود:​ برای جلوگیری از این روش بهترین کار این است که شرکت‌های تولیدکننده مواد اولیه واحد‌های بزرگ از جمله فولاد و پتروشیمی شرکت سهامی میان خود ایجاد کنند و قدرت ضعیف مالی خود را در این شرکت جمع کرده و به قدرت مالی قوی تری تبدیل کنند تا بتوانند با تجار در خرید از بورس رقابت داشته باشند.     نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به روش مپینگ در دنیا که روش علمی در خصوص توزیع است اشاره کرد و افزود: زمانی که فولاد مبارکه راه اندازی شد به این که مصرف کنندگان مواد اولیه فولاد مبارکه کجا و با چه ظرفیت‌هایی هستند مطرح می‌شد و سوال دیگر این بود که این تولید در کجا و به چه میزان مصرف خواهد شد؟      وی گفت: براساس آن، سیستم توزیع را طراحی و از نظر مالی نیز مراودات کارخانه‌های تولیدی را تعریف می‌کردند. برای شرکت فولاد مبارکه از یک شرکت خارجی نرم افزار مجهز به این کار خریداری شد.     نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز که فناوری اطلاعات و اینترنت رشد کرده، این کار (مپینگ) به راحتی می‌تواند انجام شود و باید از این سیستم استفاده بهتری شود. پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: محسن مهرعلیزاده مهرعلیزاده انتخابات ریاست جمهوری انتخابات نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مواد اولیه کارخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی، گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافت. - اخبار استانها -

مهدی رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد، از تخصیص 700 میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهوری به استان خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و در دیدار با رئیس امور طرح‌های کلان سازمان برنامه و بودجه کشور که مدیریت اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان‌ها را بر عهده دارد، 700 میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی تخصیص یافت. 

وی افزود: از این میزان 450 میلیارد تومان اعتبارات سفر است که به صورت نقدی به خراسان شمالی تخصیص داده شد و 250 میلیار  تومان نیز از اعتبارات استانی تملک دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: 120 میلیارد تومان از اعتبارات تخصیصی، ویژه تکمیل پروژه محور بجنورد به جنگل گلستان است.

وی در تشریح جزئیات بخشی از این اعتبارات اعلام کرد: علاوه بر اعتباری که برای محور بجنورد گلستان منظور شده است، برای محور بجنورد_سنخواست، محور جاجرم میامی، محور بجنورد اسفراین، سد گلمندره، تاسیسات فاضلاب بجنورد و دانشگاه علوم پزشکی (دانشکده داروسازی)  از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش تسنیم٬ ارمغان سفر رئیس جمهوری به خراسان شمالی در دوم تیرماه سال گذشته، افزون بر 120 هزار میلیارد ریال در حوزه عمران بود که این میزان 12 برابر بودجه یک سال استان است.

انتهای پیام/311/

دیگر خبرها

  • انتخابات دور دوم مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد
  • سمنان|وقتی تحریم‌ باعث کاهش هزینه مواد اولیه یک شرکت می‌شود
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • تخصیص جدید اعتبارات سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال