Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌گویند میزان زمانی که باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌توانند روی سطوح مختلف زنده بمانند، متفاوت است. خبرگزاری میزان _ آنا نوشت: میکروب‌ها و ویروس‌های موجود روی سطوح غیرمتخلخل و سخت مانند دستگیره دست در کمتر از ۲۴ ساعت از بین می‌روند. با این حال برخی از این موجودات جان‌سخت‌تر از دیگران هستند.   زمان زنده ماندن باکتری‌ها روی سطوح سخت متغیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مثال باکتری سالمونلا (باکتری عامل عفونت غذایی) چهار ساعت روی سطوحی مانند دستگیره در زنده می‌ماند، اما «مرسا» (یا استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین، باکتری عامل مسمومیت غذایی) می‌تواند تا چند هفته روی این سطوح زنده بماند.   این در حالی است که «کلستریدیوم دیفیسیل» (باکتری عامل عفونت روده‌ای) تا پنج ماه روی سطوح سخت زنده می‌ماند. زمان زنده ماندن این باکتری‌ها و میکروب‌ها روی سطوحی مانند پوست و لباس نصف می‌شود چراکه این سطوح زودتر خشک می‌شوند یا مانع از توانایی باکتری در تولید بیوفیلم‌ها می‌شوند. بیشتر بخوانید: این غذاها را نباید ناشتا مصرف کرد انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: باکتری ویروس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: باکتری ویروس باکتری ها روی سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لواندوفسکی: تا زمانی که از نظر جسمانی آماده باشم، به جدایی از بارسلونا فکر نمی‌کنم

مهاجم تیم ملی لهستان قصد دارد در جمع کاتالان‌ها به کارش ادامه بدهد. 

روبرت لواندوفسکی انتظار دارد دو سال دیگر در بارسلونا ماندنی شود. 

طرفداری | این مهاجم ۳۵ ساله که به پایان دومین سال حضورش در بلوگرانا نزدیک می‌شود، در مصاحبه‌ای با بیلد، درباره آینده صحبت کرده است.

جدایی من از بارسلونا در این تابستان، قطعا امکان‌پذیر نیست؛ چنین موضوعی اصلا برای من مطرح نیست. من از نظر جسمانی حس و حال خوبی دارم و بر حسب شرایط فعلی، این وضعیت دو سال دیگر پابرجا خواهد بود. وقتی از نظر جسمانی دیگر در بالاترین سطح قرار نداشته باشم، آنگاه در این‌باره فکر خواهم کرد. 

مهاجم پیشین بایرن مونیخ، پیش‌تر هم در مصاحبه‌های متعدد از قصد خود برای ماندن در بارسا گفته بود و حالا به نظر می‌رسد که او تصمیم نهایی خود در این زمینه را گرفته است.  

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • گیاهی مفید برای مشکلات معده
  • لواندوفسکی: تا زمانی که از نظر جسمانی آماده باشم، به جدایی از بارسلونا فکر نمی‌کنم
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • رشته‌ها و سطوح برگزاری المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • کشت خانگی سبزیجات با مایعی غیر قابل آشامیدنی
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت
  • زمین‌های خیابان حکمت اصفهان چه زمانی تحویل داده می‌شود؟ + فیلم