Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرا مانوکیانس در گفت و گو با ایرنا افزود: حضور مردم در انتخابات عاملی برای افزایش قدرت سیاسی ایران در جهان است و میزان آرا و مشارکت مردم در انتخابات، قدرت سیاسی یک کشور را به جهان نشان می دهد و می توان گفت که انتخابات شاخصی برای دموکراسی به شمار می رود.
وی ادامه داد: هر چه میزان آرا و مشارکت مردمی در انتخابات بیشتر باشد، نشان دهنده این است که کشور از نظر سیاسی، قدرت بالاتری دارد و می تواند راحت تر به اهداف خود در عرصه ملی و بین المللی دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مانوکیانس گفت: حضور گسترده مردم در پای صندوق های رأی، حاکی از آن است که سرنوشت و آینده کشور برای مردم اهمیت دارد و مردم به آینده کشور علاقه مند هستند و خود را در تعیین سرنوشت کشور سهیم می دانند.
وی با بیان اینکه ارامنه ایران مانند دیگر هموطنان از حق رأی دادن برخوردار هستند، عنوان کرد: با وجود اینکه جامعه ارامنه شیراز جمعیت محدودی دارند، اما حضور در انتخابات را یک وظیفه ملی می دانند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا با آمدن در پای صندوق های رأی از حق خود برای انتخاب یک فرد اصلح که سهم بسزایی در تعیین سرنوشت و آینده کشور دارد، استفاده کنند.
مانوکیانس افزود: ارامنه هیچ گاه خود را جدا از ملت ایران ندانسته اند. ما هم خودمان را ایرانی می دانیم و در کنار دیگر هموطنان برای توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنیم.

مشارکت در انتخابات به مثابه حضور در میدان جنگ 
وی ادامه داد: ارامنه ایران در طول هشت سال دفاع مقدس همپای هموطنان مسلمان برای عزت و سربلندی کشور تلاش کردند. آنها جان خود را در کف دستشان گذاشتند و مجاهدانه در میدان نبرد حاضر شدند و شهدا و جانبازانی را هم تقدیم کشور کردند.
مانوکیانس مشارکت در انتخابات را به مثابه حضور در میدان جنگ تلقی کرد و افزود: در حقیقت انتخابات ۲۸ خردادماه میدان نبرد با دشمنان کشور است. دشمنانی که قصد دارند تحریم های اعمال شده علیه کشور ایران را به سود خود افزایش دهند و کشور را با محدودیت و محرومیت های بیشتری رو به رو کنند.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ارامنه شیراز چه انتظاراتی از کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر شیراز دارند، گفت: کاندیداها باید به وعده ها و شعارهای خود عمل کنند. چراکه مردم به امید تحقق این وعده ها به پای صندوق های رأی می آیند و کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب می کنند.
مانوکیانس اضافه کرد: بسیاری از بزرگان و صاحب نظران همواره به این موضوع تأکید داشته اند که «کمتر سخن بگو و بیشتر عمل کن». دولت آینده نیز پس از شروع به کار خود باید آینده و سرنوشت کشور را تضمین کند و به تمام وعده های خود جامه عمل بپوشاند.
وی ادامه داد: هرچند که بیماری کرونا زندگی انسان را در سراسر جهان دستخوش تحولات و مشکلات بسیاری کرد اما با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی ایران در شرایط کنونی نیاز است که دولت منتخب در مسیر برطرف کردن این مشکلات گام های اساسی بردارد و در زمینه پیشرفت کشور و ساختن آینده ای بهتر برای سرزمین ایران تلاش کند.

دغدغه ارامنه شیراز 
مانوکیانس مشکلات موجود در کلیسای مریم مقدس را از عمده ترین دغدغه های ارامنه شیراز قلمداد کرد و گفت: کلیسای مریم مقدس از مکان های دیدنی شیراز و از آثار تاریخی و باستانی ایران است و علاوه بر اینکه مکانی برای انجام مراسم مذهبی و عبادت ارامنه به شمار می‌رود می‌تواند به جاذبه مهمی برای گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود. اما متأسفانه این کلیسا که در گذر تاریخی سنگ سیاه شیراز واقع شده، در حال تخریب است و در صورت تأخیر در مقاوم سازی یا بازسازی، احتمال فرو ریختن بخش های از این اثر تاریخی وجود دارد.
وی گفت: در سال های گذشته جلساتی را با هدف برطرف شدن مشکلات این کلیسا با اعضای شورای شهر شیراز برگزار کردیم اما متأسفانه آن طور که باید نتوانستیم به نتیجه موردنظرمان برای حل مشکلات این مکان برسیم.
مانوکیانس در خواست کرد: ما از شورای ششم شهر شیراز انتظار داریم که نگاه ویژه تری به کلیسای مریم مقدس داشته باشد و به ما در رفع مشکلات مربوط به این مکان یاری برساند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به همزمانی برگزاری انتخابات با شیوع بیماری کرونا، گفت: ارامنه برای حضور در پای صندوق های رأی می بایست تمام پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغ شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند. حتی افرادی که واکسن کرونا زده اند نیز باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در شعب اخذ رأی حاضر شوند. چرا که تزریق واکسن به معنای عدم رعایت نکات بهداشتی نیست و افراد واکسینه شده نباید با بی احتیاطی در این زمینه دیگر هموطنان را در معرض ابتلا به این بیماری قرار دهند.

مانوکیانس افزایش ساعات رأی گیری را یکی از مهمترین راهکارها برای تأمین سلامت مردم در روز برگزاری انتخابات دانست و اضافه کرد: برای برگزاری انتخاباتی که سلامت مردم نیز تأمین شود، می بایست قبل از برگزاری این رویداد، برنامه ریزی مدون و منسجمی برای افزایش شعب و ساعات اخذ رأی در استان فارس صورت بگیرد.
وی عنوان کرد: اگر تمهیدات و تصمیمات لازم برای انجام این اقدامات تا پیش از زمان برگزاری انتخابات اتخاذ نشود، قطعا با مشکلات بسیاری رو به رو خواهیم شد و این مشکلات باعث می شود مجریان انتخابات در روز برگزاری این رویداد، دچار نگرانی شوند و این نگرانی را به مردمی که برای رأی دادن در شعب اخذ رأی حاضر می شوند، انتقال دهند. پس بهتر است زمان طولانی تری برای انجام فرآیند اخذ رأی در نظر گرفته شود.
نائب رئیس انجمن مذهبی ارامنه شیراز ابراز کرد: امیدوارم انتخابات پیش رو به خوبی و با مشارکت حداکثری مردم برگزار شود و دولت منتخب جدا از جریان ها و جناح های سیاسی برای رشد و تعالی کشور ایران که‌ همواره مهد تمدن جهان بوده، اهتمام ورزد.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ارامنه شیراز پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ارامنه شیراز انتخابات ۱۴۰۰ ارامنه شیراز اخبار کنکور برگزاری انتخابات پای صندوق های رأی ارامنه شیراز اخذ رأی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی

مالک رحمتی با تاکید بر اینکه اعتقاد به خداوند متعال و تاکید بر خدا محوری، اعتماد به نقش مردم و تبعیت از ولایت فقیه سه رکن اصلی حضور مردم در انقلاب اسلامی است گفت: این موارد مهم باعث رشد و توسعه می‌شود و اگرکوتاهی در این موارداتفاق بیفتد حتما دچار خلل خواهیم شد.

وی با تاکید اینکه درهر بخشی از نظام مدیریتی با هر نسبت محتوایی نیازمند اتحاد و انسجام مدیریتی هستیم تا در استان برنامه‌ها به سر منزل مقصود برسد اظهار داشت: شما با برنامه ریزی‌ها می‌توانید به آرمان‌ها برسید و مردم کیفیت و کمیت این تلاش‌ها را ببینند.

وی تصریح کرد: دغدغه و مطالبه بنده چندین موضوع است، اساسا انقلاب اسلامی، امام راحل و شهدای ما بدنبال این بودند که کردم به سرنوشت خود حاکم باشند و اراده مردم در چارچوب انتخابات به همه شئونات کشور ساری وجاری شود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: باید از این مهم صیانت کنیم و بهترین مسیر صیانت از آن عملکرد مدیران است که از بستر مردم سالاری دینی خارج می‌شوند و باید به این ملت خدمت کنند.

معاون امور عمرانی استاندارهم گفت: شورا‌ها نماد مردم سالاری دینی و تحقق اراده مردم در جهت مدیریت شهریاست و با امیدواری به سمت امید مردم و توسعه شهر‌ها در حال حرکت هستیم.

ذاکری  با بیان اینکه از شورا‌ها انتظار می‌رود در جهت اجرای قانون از شهرداران و دهیاران پیگیری کنند افزود: اگربخواهیم استانی توسعه یافته و رو به جلو داشته باشیم باید حرکت‌ها و فعالیت‌های ما بر بستر سامانه‌ها باشد تااز بسیاری از فساد‌های اداری کاسته شود.

 رییس شورای اسلامی استان هم گفت: انقلاب ما انقلابی مردمی بود که بعد از ان طبق فرمان امام راحل ایین نامه اجرایی شورا‌ها تهیه و تصویب گردید تا برای اداره امور شهر و روستا شورا‌ها تشکیل شوند که با هدف رفع تمامی مشکلات مردم و بررسی ان‌ها نارسایی‌ها در بخش‌های مختلف توسط شورا‌ها بررسی و راهکار ارایه شود.

دبیری افزود: شورا‌ها در این مدت سیر تکاملی را طی کرده و به بلوغ کافی رسیدند و مورد حمایت مردم قرار گرفتند، اما بایدانتظارات مردم را برطرف کنند و تلاش کنند برنامه ریزی لازم با کمترین خطا راانجام دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • همیاران مهربان ترافیک به مثابه مشارکت مردم در جهش تولیدات فرهنگی هستند/روش‌های قهری در ارتباطات فرهنگی جوابگو نیست
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند
  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • تلاش های اصحاب رسانه در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری قابل تقدیر است
  • نباید کسی تصور کند «دور دوم انتخابات مجلس» فاقد اهمیت است