Web Analytics Made Easy - Statcounter

وارثی گفت: دانش آموزان نابینا برای حضور در کلاس مجازی و رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی مقابله با کرونا با مشکلات زیادی مواجه هستند و باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین، «علیرضا وارثی» بیان کرد: با توجه به شرایط ایجاد شده بر اثر شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه جهانی، مشکلات و مسائل زیادی برای همه افراد به وجود آمده و هر فردی با توجه به شرایط جسمی و روحی خود به نوعی با این چالش درگیر شده است و برای رفع آن تلاش می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: هر کشوری در این زمینه با توجه به زیرساخت های خود در زمینه فناوری و هوشمندسازی توانسته است با مشکل کنار آمده و خدمات بهتری به طیف های مختلف جامعه ارائه کند.

 

وی عنوان کرد: توانخواهان با معلولیت بینایی بیشترین نیازمندی را به هوشمندسازی در زمینه تحصیل دارند که در ایران با توجه به فراهم نبودن کامل زیرساخت های فناوری، مشکلاتی برای نابینایان برای ادامه تحصیل به وجود آمده است.

 

وارثی توضیح داد: در برخی از روستاهای استان یا شهرستان ها آنتن دهی شبکه اینترنت و موبایل بسیار ضعیف بوده و در کنار آن با توجه شرایط اقتصادی، خرید گوشی های هوشمند گران قیمت برای اکثر خانواده ها دشوار است.

 

وی اعلام کرد: هنوز نرم افزاری که بتواند در زمینه تحصیلی به افراد نابینا کمک کند در کشور وجود ندارد یا قیمت آن بسیار گران است که این مهم مشکلات آموزشی نابینایان را افزایش داده است.

 

مدیر کل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: افراد نابینا با توجه به شرایط خاص در اکثر مواقع در رعایت دستورالعمل های بهداشتی با مشکل مواجه هستند از این رو، برای پیشگیری از ابتلا به بیماری، این افراد باید در اولویت تزریق واکسن قرار گیرند.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانش آموزان نابینا واکسن کرونا بهزیستی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فاطمه ترکمان اسدی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دز واکسن تزریقی می‌شود.

 او تصریح کرد: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان گفت: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

 ترکمان اسدی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، افزود: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • ظرفیت های مردمی در اجرای طرح نماد بکارگیری شود
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص