Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: تنور انتخابات روز به روز داغ‌تر می‌شود؛ مردم بیش از پیش پیگیر اخبار انتخاباتی هستند و به دنبال فردی برای حل مشکلات می‌باشند.

مردم می‌خواهند ببینند چه کسی توان مدیریت کشور در چهار سال آینده را خواهد داشت تا او را انتخاب کرده و سکان قوه مجریه را به دست او بسپارند.

علاوه بر خواسته‌های ملی که در بین تمام مردم مشترک است، مردم هر منطقه و استان و شهرستان خواسته‌های ویژه‌ای نیز دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خواسته‌هایی همچون مهار تورم، کاهش بیکاری، کاهش فقر و افزایش سطح عمومی درآمدها مربوط به تمام مردم کشور است؛ اما مردم خراسان شمالی چه خواسته‌های ویژه‌ای دارند؟ به میان مردم و نخبگان استان رفتیم تا خواسته‌های آن‌ها نسبت به آینده استان را جویا شویم.

استان کلنگ‌های نیمه تمام

محرم کنعانی، فعال دانشجویی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار مهر یکی از مشکلات اساسی استان را پروژه‌های نیمه تمام دانست و اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان استان کلنگ‌های نیمه تمام مشهور شده و این امر اعتماد مردم نسبت به دولت را از بین برده است.

وی افزود: دولت دوازدهم و سیزدهم وعده‌های فراوانی برای توسعه استان داد که تقریباً هیچکدام از آن‌ها محقق نشده است.

کنعانی ادامه داد: از جمله مهم‌ترین آن‌ها فاز دوم پتروشیمی خراسان بود که توسط خود رئیس جمهور کلنگ خورد اما حتی آجر بر روی آجر گذاشته نشد.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: توقع مردم از دولت آینده تعیین تکلیف فوری این پروژه است؛ اگر اجرای آن منفعت اقتصادی برای استان و کشور دارد به سرعت آغاز شود و اگر به نفع مردم نیست از دستور کار خارج شده تا مردم هر روز با یک وعده در این پروژه مواجه نشوند.

وی پروژه‌هایی مانند انتقال راه آهن به خراسان شمالی را دیگر خواسته بر زمین مانده مردم دانست و افزود: خراسان شمالی دارای یک کیلومتر بزرگ راه نیست که این مسئله برای یک استان بسیار نامناسب است.

کنعانی در انتها پروژه سیمان سمنگان را نیز رها توصیف کرد و گفت: هیچکس مسئولیت اجرای آن را برعهده نمی‌گیرد و مشخص نیست تکلیف این پروژه که عمرش نزدیک به دو دهه شده چه خواهد شد. دولت آینده باید این خواسته‌های خراسان شمالی را فوراً رسیدگی کند.

وظیفه ویژه دولت بعد در قبال خراسان شمالی

مهدی صباغی، یکی از شهروندان بجنوردی است که یک مرغداری دارد. این شهروند به خبرنگار مهر گفت: خراسان شمالی در عین حالی که دارای ظرفیت‌های بالا کشاورزی و دامی است، از شرایط فرآوری بی بهره بوده و این امر موجب شده ارزش افزوده تولیدات به جیب استان‌های دیگر رود.

وی افزود: انواع گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی در استان تولید شده اما به مشهد یا گلستان ارسال می‌شود تا فرآوری شوند و باز با قیمت بالاتر به استان می‌رسند.

صباغی تصریح کرد: خراسان شمالی حدود ۱۰۰ مرغداری فعال دارد که نسبت به جمعیت بسیار کمتر است؛ برخی شهرستان‌های هم مرز خراسان شمالی به تنها بالغ بر ۴۰۰ مرغداری دارند؛ این مسائل نشان می‌دهد دولت بعدی باید تمرکز ویژه‌ای برای رفع کمبودهای خراسان شمالی داشته باشد.

خراسان شمالی گوی سبقت را در تورم می‌رباید

یکی دیگر از مشکلات همیشگی مردم در بجنورد قیمت بالا خوراکی‌ها، پوشاک و مسکن است به طوری که خراسان شمالی جزو استان‌های گران کشور محسوب می‌شود و در برخی برهه‌ها حتی گوی سبقت را از تهران نیز می‌رباید.

تورم در خراسان شمالی همواره بالاتر از میانگین کشور است؛ از سوی دیگر یک چهارم جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند و این به معنای مشکلات اقتصادی آن‌ها است. با کنار هم قرار دادن همین دو مورد می‌توان درک کرد که خراسان شمالی دارای چه مشکلات فراوان زیرساختی است.

معصومه خداپرست، یکی از شهروندان بجنوردی که تولیدی پوشاک دارد، به خبرنگار مهر گفت: در بجنورد تمامی قیمت‌ها نسبت به سایر شهرستان‌های اطراف یک سر و گردن بالاتر است.

وی افزود: برخی مسئولان علت این مسئله را واردات محوری خراسان شمالی می‌دانند و تا حدی نیز درست است؛ میزان تولید در خراسان شمالی اندک است و این باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود.

خداپرست تاکید کرد: در واقع مردم خراسان شمالی در بسیاری از کالاها هزینه حمل و نقل و واسطه‌ها را می‌پردازند.

این شهروند بجنوردی بیان داشت: البته برخی از کالاهای تولیدی مانند انواع میوه نیز به نسبت سایر شهرهای اطراف گران است که دلیل آن را عدم مدیریت و نظارت می‌دانم.

وی در انتها گفت: خواسته اصلی ما از رئیس جمهور آتی افزایش مشاغل تولیدی خرد و کلان در خراسان شمالی است تا استان از حالت وارداتی خارج شود و پس از آن مردم ثبات بیشتری را تجربه کنند.

این تنها بخشی از خواسته مردم خراسان شمالی از رئیس جمهور آینده است. خبرگزاری مهر در سلسله گزارشاتی دیگر خواسته مردم استان را منتشر خواهد کرد تا رئیس دولت سیزدهم توجه ویژه‌تری به این استان مرزی و محروم داشته باشد.

کد خبر 5228510

منبع: مهر

کلیدواژه: انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات کلنگ زنی پروژه پروژه های نیمه تمام استانداری خراسان شمالی انتخابات 1400 ویروس کرونا سالروز ارتحال امام خمینی امام خمینی ره بوشهر کرمانشاه قیام 15 خرداد آمار کرونا گرگان اردبیل خطبه های نماز جمعه مشارکت مردم در انتخابات عکس استانها سالروز رحلت امام خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است

به گزارش خبرآنلاین، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در این باره گفت: ما تمایل به ایجاد یک کشور فلسطینی و از بین بردن خشونت ۷۰ ساله داریم.

طبق گزارش شبکه الجزیره، وی افزود: جامعه بین‌المللی راه‌حل نظامی در «رفح» را رد می‌کنند؛ چراکه این امر باعث ایجاد یک بحران انسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، شکری ادامه داد: پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه روی میز گذاشته شده است و و ما منتظر تصمیم نهایی هر ۲ طرف (رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین) هستیم.

وی همچنین تاکید کرد: ما باید شرایطی را که منجر به مشارکت حماس در ایجاد یک کشور فلسطین می‌شود، فراهم کنیم. تا زمانی که اشغالگری وجود داشته باشد، طبق قوانین بین‌المللی توجیهی برای مقاومت وجود خواهد داشت.

در شرایطی که هیات حماس برای مذاکرات امروز (دوشنبه) راهی قاهره می‌شود، وزیر خارجه مصر درباره پیشنهاد جدید آتش‌بس ابراز امیدواری کرد. او که در نشست مجمع جهانی اقتصاد در ریاض سخن می‌گفت، تاکید کرد: ما امیدواریم. این پیشنهاد، مواضع هر ۲ طرف را در نظر گرفته و سعی کرده است تا اعتدال را رعایت کند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901067

دیگر خبرها

  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • موضوع ناترازی بانک‌های خراسان شمالی در جلسه هیات دولت مطرح می‌شود
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • مشارکت عشایر برای افزایش تولید/ پیش بینی تولید ۷ هزار تن گوشت قرمز در خراسان شمالی
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • مردم باید ثمره کلنگ زنی ها را ببینند/ لزوم تحقق پروژه ها
  • مصر: منتظر تصمیم نهایی درباره پیشنهاد آتش‌بس در غزه هستیم/راه‌حل نظامی در رفح مردود است
  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • افزایش ظرفیت صادراتی خراسان شمالی دستاورد نمایشگاه اکسپو است