Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی طهرانچی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزییات طرح پویش اظهار کرد: فاز اول این طرح سال گذشته با همراهی اتاق بازرگانی و اداره صمت استان اصفهان و بصورت آزمایشی برنامه ریزی و انجام شد؛ به این ترتیب که صنایع پای کار آمدند و تقریبا ۲۵۰۰ دانشجو با عقد قرارداد با صنایع، علاوه بر اینکه کارشان را در صنعت شروع کردند، شهریه هایشان نیز عمدتا از جانب صنایع پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای فاز دوم در ابتدای امسال کار را در ۱۰ استان دیگر توسعه دادیم که هم اکنون استان ها در حال آماده سازی هستند و انشاء الله از مهر ماه اجرای آن آغاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: ضمن اینکه علاوه بر این ۱۰ استان، چند استان دیگر نیز داوطلب مشارکت در طرح شده اند. لذا پیش بینی ما این است که عدد ۲۵۰۰ دانشجوی مرحله نخست در فاز دوم به ۲۵ هزار نفر ارتقا پیدا کند.

طهرانچی ادامه داد: اتفاق مهم در جهت تقویت این طرح، ایجاد دانشکده های مهارت و کارآفرینی در واحدها است که در این راستا مقرر شده تا یک دانشکده مهارت و کارآفرینی در هر واحد تشکیل شود و در این راستا آموزشکده های ما که عمدتا فنی حرفه ای بودند در حال ارتقاء به سمت دانشکده های مهارت و کارآفرینی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه موضوع مهارت و کارآفرینی بصورت تخصصی خواهد بود، گفت: مهارت و کارآفرینی بسته به آمایش در هر استان و هر واحد زمینه خاص خود را خواهد داشت. در واقع این یک تعامل جدی برای دانشجو است که بتواند هم در صنعت حضور داشته باشد، هم در دانشگاه باشد تا دانش و تجربه را تواما کسب کند.

کد خبر 5228275 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح پویش دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط دانشگاه با صنعت محمد مهدی طهرانچی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ساماندهی آموزش عالی واکسیناسیون دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه تهران رتبه بندی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی دانشگاه ها رئیس جمهور اسلامی ایران سالروز ارتحال امام خمینی امریه سربازی انتخابات 1400 دانشگاه آزاد اسلامی حوزه علمیه خواهران مهارت و کارآفرینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند

رئیس دانشگاه فرهنگیان از بورسیه ۱۰ هزار نفر از دانشجویان کشور توسط دانشگاه فرهنگیان خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رجبعلی برزویی؛ رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، اظهار کرد: امسال 10 هزار دانشجو با بورسیه جذب دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

وی افزود: دانشجویانی که دو سال از تحصیلشان در دانشگاه گذشته است با حداقل شرط معدل و شرایط متعدد برای بورسیه در آموزش و پرورش فراخوان می‌شوند و به عنوان نیروی وزارت آموزش و پرورش حقوق هم دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: این گروه از دانشجویان علاوه بر دروسی که در دانشگاه اصلی خود می‌خوانند، دروس معلمی را در دانشگاه فرهنگیان سپری خواهند کرد و در نهایت صاحب دو مدرک از دانشگاه اصلی و دانشگاه فرهنگیان می‌شوند.

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور "معلم" می‌شوند

به گزارش تسنیم، دانشگاه فرهنگیان پیش از این از جذب دانشجویان دو مدرکی خبر داده بود براساس این طرح که برای نخستین بار در ایران اجرا می‌شود، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر کشور نسبت به پذیرش دانشجومعلم به طور مشترک اقدام می‌کنند.

بر این اساس این دانشجومعلمان حداقل دوسال از تحصیل خود را در دانشگاه اصلی یا دانشگاه مادر هستند و در آنجا فقط دروس تخصصی را می‌گذرانند و در صورت تایید صلاحیت عمومی آنها  از ابتدای سال سوم  و یا چهارم برای گذراندن دروس تخصصی حرفه معلمی به دانشگاه فرهنگیان منتقل می‌شوند.

این شیوه فعلا در پنج آموزش ریاضی، فیزیک، شیمی زیست‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰ هزار دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • دانشگاه فرهنگیان ۱۰۰۰۰ دانشجو را برای معلمی بورسیه می‌کند
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • بورسیه شدن دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها برای آموزش و پرورش