Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@21:50:47 GMT

حافظان قرآن، قاریان موفق‌تری می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۵۸۷۶

حافظان قرآن، قاریان موفق‌تری می‌شوند

ایسنا/یزد یکی از بانوان موفق قرآنی و از حافظان و قاریان برجسته استان یزد معتقد است که خروجی قرائت یک حافظ به دلیل فراگیری مفاهیم قرآنی برای سرعت بخشیدن به حفظ و ارائه بهتر محفوظات و آشنایی با کلمات، خروجی بهتری است و حافظان قرآن، قاریان موفق‌تری می‌شوند.

«فائزه السادات قریشی‌نسب» با اشاره به آغاز فعالیت‌های قرانی خود از پنج سالگی با ورود به حوزه حفظ قرآن کریم، گفت: در شش سالگی هفت جزء قران را حفظ کردم و سپس به دلیل علاقه‌ام به قرائت، سه سالی را به سراغ این رشته رفتم، سپس در  ۱۰سالگی زیر نظر اساتید رشته حفظ، موفق به حفظ هشت جزء دیگر قران شدم و از سال ۹۵ تحت نظر یکی دیگر از اساتید ضمن ثبیت ۱۵جزء اول، به حفظ ۱۵جزء دوم پرداختم و نهایتاً در دیماه ۹۷ توانستم کل قرآن کریم را حفظ کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به فعالیت‌هایش در زمینه‌های ترتیل، داوری و تجوید اشاره و اظهار کرد: در این مدت موفق به کسب رتبه اول ترتیل در مسابقات کشوری اوقاف، رتبه ممتاز حفظ ۱۰ جزء کشوری اوقاف و رتبه عالی حفظ ۲۰ جزء در مسابقات کشوری اوقاف، رتبه اول قرائت کشوری مدهامتان و رتبه اول حفظ کل مسابقات ملی دانشجویی شده‌ام و در حال حاضر نیز در رشته صوت و لحن ترتیل تدریس می‌کنم و بیشتر شاگردانم حافظ یا مرتل هستند.

قریشی‌نسب پیرامون تاثیر حفظ قرآن کریم در موفقیت قاریان بیان کرد: شکی نیست که خروجی قرائت یک حافظ به دلیل فراگیری مفاهیم قرآنی برای سرعت بخشیدن به حفظ و ارائه بهتر محفوظات و آشنایی با کلمات، خروجی بهتری است، ضمن اینکه حافظان قرآن کریم دغدغه روخوانی و روانخوانی را نداشته و تسلط بیشتری نیز روی وقف و ابتدای آیات و تجوید دارند چرا که بسیار نوار گوش می‌دهند و این نکته به مرور زمان، ملکه‌ی ذهن آنان می‌شود پس یقیناً حافظان قرآن، قاریان موفق‌تری می‌شوند.

وی ضمن توصیه به علاقه‌مندان حوزه قرائت برای ورود به این حوزه ابتدا با تقلید از اساتید، خاطرنشان کرد: شیوه‌ی من در ترتیل برای شروع، تقلید بوده و در بحث قرائت هم هنوز از قاریان مصری تقلید می‌کنم بنابراین این موضوع یک تجربه شخصی است و به افراد نیز توصیه می‌کنم ابتدا در کلاس‌های که بر پایه تقلید است، شرکت کرده و پس از این که در این خصوص مسلط شدند، در کلاس‌های صوت، لحن و تجوید شرکت کنند.

این قاری قرآن در پایان نیز با اشاره به برگزاری اولین جشنواره هنری قرانی دانش در استان، شهید حسن دانش از شهدای یزدی فاجعه‌ی منا در سال ۱۳۹۴ را یک پدیده قرآنی توصیف و ابراز کرد: متاسفانه بنده دو سه دفعه بیشتر با ایشان برخورد نداشتم و حقیقتاً خیلی هم درک درستی از رفتار و کارهایشان نداشتم اما پس از شهادت بود که معنای حرکات و سکنات ایشان را درک کردم و بسیار تاسف بار است که امروز وجود چنین شخصیتی در بین ما خالی است.

اولین جشنواره هنر قرآنی دانش به همت اداره کل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد در حال برگزاری است.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری حافظ قرآن يزد جشنواره حافظان قرآن قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۵۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه ۱۴ اردیبهشت به صورت همزمان در ۸۵ حوزه امتحانی سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم نشانی حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد و داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق نشانی اینترنتی https://bpms.telavat.ir دریافت کنند.

برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت ورود به جلسه، باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم به شرح پیوست اعلام شد:

 

فهرست حوزه‌های مرحله اول نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند | برخی از آنها چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند!
  • برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند!
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید