Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آنچه مسلم است و نمی توان نسبت به آن بی اعتنا بود، آسیب ها و خسارت هایی است که بیماری کرونا بر پیکره نظام سلامت و اقتصاد کشور وارد ساخته است. این آسیب ها و خسارت ها به قدری شدید بوده اند که شرایط اقتصادی خیلی از خانواده ها را تحت الشعاع قرار داده است. تعطیلی های موقت مشاغل در دوران تشدید محدودیت ها، یکی از آسیب های عیان کرونا بر خانواده هایی است که ارتزاق و امرار معاش آنها در این دوران تعطیل می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور نمونه می توان به چند میلیون خانواده ای اشاره کرد که امرار معاش آنها از محل دستفروشی سرپرست خانواده تامین می شد و همین تعطیلی ها باعث تشدید مشکلات اقتصادی آنها می شود.

در همین حال، افزایش نجومی قیمت ها در دوران کرونا، این مشکلات را دوچندان ساخته است. به طوری که از یک طرف، درآمدها را کاهش یافته و از سوی دیگر، هزینه ها بالا رفته است و در نتیجه آن، خانوارهایی که محل ارتزاق آنها از دستفروشی و شغل هایی بوده که تعطیل می شدند، به شدت تحت فشار قرار گرفته اند.

علاوه بر کسانی که دستفروشی می کنند، افرادی هستند که در این دوران بیکار شده اند. یعنی، شرایط به گونه ای شده که شغل های آنها تعطیل شده و در نتیجه بیکار شده اند. این قبیل افراد اصولاً در محیط ها و شغل هایی مشغول به کار بوده اند که با ایجاد محدودیت ها، از رونق شغلی افتاده اند و در نتیجه خانه نشینی را در پیش گرفته اند.

از این محل نیز چند میلیون نفر آسیب دیده اند و آن طور که بررسی های وزارت کار نشان می دهد، آمار جمعیت زیر خط فقر در این ایام به شدت بالا رفته است.

در چنین اوضاع و احوالی که اقتصاد کشور از کرونا آسیب دیده است، نمی توان نسبت به عواقب و عوارض آن بر خانواده ها بی اعتنا بود. بنابراین، در مناظره اول کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری که با رویکرد موضوعات اقتصادی برگزار شد، این مقوله مورد غفلت قرار گرفت.

متاسفانه هیچکدام از ۷ کاندیدا به خصوص کاندیدایی که در مجموعه دولت قرار دارد و بهتر از دیگر نامزدها به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور که در دوران کرونا با آنها مواجه شده ایم، آشنا است، گذری بر کرونا نکرده و بی اعتنا از کنار آن عبور کردند. در حالی که می توان آثار خسارت های اقتصادی کرونا را در این ایام به خوبی مشاهده کرد و برای آن بروی رفت از آنها، برنامه و طرحی داشت.

به نظر می رسد در مهم ترین مناظره ای که برگزار شد، انتظار می رفت کاندیدها نسبت به تبعات اقتصادی کرونا بی اعتنا نباشند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. زیرا، همگان خوب می دانیم که کرونا حداقل تا یک سال آینده با ما خواهد بود و باید برای مصون ماندن از آسیب های اقتصادی این ویروس چموش، برنامه داشت.

حالا که از مناظره اول گذر کردیم، بهتر است کاندیدها این موضوع را در لابه لای برنامه های اقتصادی خود مدنظر قرار دهند و برای مردم شفاف سازی کنند که چه برنامه ای برای مقابله با خسارت های اقتصادی کرونا دارند. به صرف پرداخت یک میلیون وام یارانه ای، نمی توان دست روی دست گذاشت و فقیرتر شدن قشر آسیب پذیر را دید.

کد خبر 5228805 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا انتخابات 1400 آمار کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا کووید 19 شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروتکل های بهداشتی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بارداری افسردگی سازمان بیمه سلامت زنان و زایمان بی اعتنا خسارت ها آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اعلایی ظهر یکشنبه در مراسم بزرگداشت روز کار و کارگر اظهار کرد: نقش کارگران در تولید بی بدیل است و این نقش تمامی شقوق جامعه کارگری را در برمی گیرد و قابل تقدیر است.

وی افزود: در فضای فعلی کشور و در زنجیره حلقه‌های موجود در جامعه، بنا به دلایل متعدد ضعیف‌ترین حلقه، زنجیره اقتصاد است و باید بر روی آن تمرکز کرد، موضوعی که مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار دارد و ایشان چندین سال است که راهبرد کشور را موضوعات اقتصادی نامگذاری می‌کنند.

اعلایی گفت: بزرگترین مشکل اقتصاد تورم است و بیش از ۵ دهه است که کشور به صورت ملموس و ناملموس از این حوزه آسیب دیده است و بسیاری از ناهنجاری‌های موجود فرهنگی و اجتماعی هم نشأت گرفته از همین موضوع است.

استاندار قزوین با بیان اینکه تورم باعث پیش بینی ناپذیری اقتصاد، بهم خوردن طبقات اجتماعی و از بین رفتن انگیزه کاری و ایجاد اختلال در بسیاری از حوزه‌های دیگر می‌شود، اضافه کرد: تمامی کارشناسان و صاحب نظران در حوزه اقتصاد منطقی‌ترین، معقول ترین و مداوم ترین راه مقابله با تورم را تولید می‌دانند و حتی هر کسی با دانش معمولی خود هم تحلیل کند به این نتیجه می‌رسد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: در شرایط فعلی اقتصادی کشور، تنها راه خارج کردن تورم از بن بست، افزایش تولید است و به همین دلیل باید در کانون توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه نقش کارگران و نیروی انسانی در تولید بر کسی پوشیده نیست، ضمن تقدیر از تلاش‌های جامعه کارگری گفت: یکی از سخت‌ترین کارها مدیریت منابع انسانی در شرکت هاست و بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تلاش زیادی کنند تا شاهد بهره وری و افزایش تولید باشیم.

اعلایی اضافه کرد: استان در تولید حرف برای گفتن آورد ولی در حوزه بهره وری نیاز به تلاش و همت بیشتر دارد و اعتقاد داریم با امکانات موجود می‌توان تولید بیشتری را رقم زد.

کد خبر 6091206

دیگر خبرها

  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • بن‌گویر با دنده‌های شکسته مرخص شد
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • عبور از خام‌فروشی، رشد بهره‎‌وری و توسعه برداشت گاز با حرکت به سمت دانش بنیان شدن
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • خودروی وزیر تندرو اسرائیلی چپ کرد / عبور از چراغ قرمز