عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب استان اصفهان: همه باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۶۱۵۲
گروه استانها- امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: من توصیه رهبر معظم انقلاب را تکرار و از همه میخواهم که برای حضور در انتخابات و انتخاب کاندیدا اصلح تبلیغ کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیتالله سید ابوالحسن مهدوی شامگاه یکشنبه در مراسم عزاداری شهادت امام صادق که در ستاد مرکزی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان برگزار شد، با اشاره به آیه 32 سوره حج اظهار داشت: این آیه بشارتی است برای کسانی که تعظیم شعائر دین میکنند یعنی شعائر دین را عظمت میدهند از جمله برگزاری و حضور در مراسماتی مانند همین مراسم شهادت امام صادق(ع).
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی ادامه داد: قرآن در این آیه میفرماید تعظیم شعائر دین کاشف از تقوا دل است و نشان میدهد که شخص در دل و درون خود تقوا دارد و این تقوا او را به این مراسمات میکشاند.
امام جمعه موقت اصفهان با برشمردن مصادیق تعظیم شعائر دین بیان کرد: برگزاری و حضور در مراسمات منسوب به اهل بیت(ع)، اذان گفتن با صدای بلند، صلوات فرستادن با صدای بلند و به طور خلاصه تولی و تبری که برخی آن را جزء فروع دین میدانند، از جمله مصادیق تعظیم شعائر دین است.
ظرفیت حوزه علمیه برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 1400 بهکار گرفته میشودتحلیلی بر اولین مناظره انتخاباتی| چگونه همتی در اولین مناظره خود را به حاشیه راند!مناظرات انتخاباتی جای متلک پرانی نیست/برخی به جای رفتارهای غیراخلاقی پاسخگوی عملکرد خود باشندوی با بیان اینکه فروع دین جزء احکام عملی دین اسلام است، خاطر نشان کرد: فروع دین از نماز تا امر به معروف و نهی از منکر همگی جزء احکام عملی دین هستند و تولی و تبری نیز اگر جزء فروع دین شد شامل همین احکام است یعنی باید در رفتار ظاهری فرد تجلی پیدا کند.
آیتالله مهدوی با قرائت آیه 23 سوره شوری، به توضیح واژه مودت پرداخت و افزود: واژه مودت با واژه محبت تفاوت کوچکی دارد؛ در محبت هیچ قیدی برای بروز و ظهور ندارد و میتواند در رفتار و گفتار ظاهر شدو یا نشود اما مودت نوعی از محبت است که در رفتار و عمل فرد ظهور و بروز پیدا میکند. همچنین در مقابل محبت بغض و در برابر مودت، عداوت قرار دارد. بغض کینهای است که در دل وجود دارد اعم از اینکه ظاهر بشود یا نه و عداوت، دشمنی است که در زبان و عمل فرد بروز و ظهور مییابد.
وی در توضیح آیه 23 سوره شوری ادامه داد: پیامبر(ص) در این آیه از ما مودت اهل بیت(ع) را خواستهاند و همانطور که گفته شد مودت باید در گفتار و رفتار بروز پیدا کند و کسی که مودت اهل بیت(ع) را داشته باشد دائم این دوستی خود را نسبت به آن بزرگواران اظهار میکند زمانی که نام آنها را مینویسد، نام آنها را میبرد و نام آنها را میشنود دوستی خود را اظهار میکند.
عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب به آیه 96 سوره مریم اشاره کرد و افزود: خداوند در این آیه می فرماید اگر ایمان و عمل صالح داشته باشید خداوند برای شما مودت قرار میدهد یعنی کاری میکند که دیگران به شما اظهار دوستی کنند و در راس همه آنها حجت، خداوند از شما تشکر میکند و البته شرط آن نیت خالص است.
وی با ذکر خاطرهای از مقام معظم رهبری افزود: در جلسهای خدمت مقام معظم رهبری بودیم و ایشان با قرائت آیه 96 سوره مریم فرمودند ایمان و عمل صالح که در وجود امام خمینی(ره) وجود داشت باعث شد که این چنین در دلهای مردم نفوذ کنند و محبوب شوند؛ البته همین امروز هم مقام معظم رهبری چنین هستند و هرچه به رفتار ایشان دقت میکنیم محبوبیت ایشان در دل ما بیشتر میشود.
آیتالله مهدوی با اشاره به انتخابات پیشرو تصریح کرد: من توصیه رهبر معظم انقلاب را مجددا تکرار میکنم که هر کسی باید مبلغ شود برای حضور دیگران در انتخابات و از هماکنون همه باید برای حضور پای صندوقهای رای و نیز معرفی کاندیدا اصلح تبلیغ کنید.
همچنین حجتالاسلام احمد سالک، دیگر عضو شورای عالی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان و نماینده سابق مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، با تسلیت شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: انشاالله این توسل سبب شود انتخابات پرشوری در کشور داشته باشیم و خواسته رهبری که حضور حداکثری و انتخاب گزینه اصلح است، محقق شود.
وی افزود: همچنین در انتخابات شورای شهر اصفهان که مجمع در یک فرایند بسیار دقیق علمی و آزادانه به نتیجه رسیده و لیست خود را اعلام کردند، شورای خوب و ریاست جمهوری خوبی روی کار بیاید که بتواند معضلات و مشکلات کشور را با مشارکت و حمایت مردم داشته باشیم.
انتهای پیام/174/ش
منبع: تسنیم
کلیدواژه: مجمع نیروهای انقلاب تعظیم شعائر دین فروع دین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیطهای علمی را مشخص کنیم
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خانه گفتوگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمیرود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه میدانیم و از چه سطحی است.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاعها و اختلافات مستمر در جریانهای مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشهها بوده است.
حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل میدهد، علم چیست؟ تقسیمبندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکدههای ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد میشود، اینها تأملات جدی است.
وی گفت: این چهل سال تجربهای از غفلتها و تلاشها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیادهای معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد، اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم، اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.
انتهای پیام/