Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزیر امور خارجه در پیامی درگذشت حجه الاسلام والمسلمین مرحوم سید علی اکبر محتشمی پور را تسلیت گفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، متن پیام آقای ظریف به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر رحلت حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید علی اکبر محتشمی پور، مبارز و مجاهد نستوه و خستگی ناپذیر انقلاب اسلامی و از یاوران و همراهان باوفای حضرت امام خمینی (قدس سره الشریف) و از دولتمردان و سفرای برجسته نظام جمهوری اسلامی و همکار و دوست عزیزمان در دستگاه دیپلماسی مقارن با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و در ایام سالگرد ارتحال مرشد و مرادش رهبر کبیر انقلاب اسلامی موجب تاثر و تالم اینجانب گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرحوم محتشمی پور از چهره‌های برجسته و مبارز خستگی ناپذیر در جریان نهضت و انقلاب اسلامی بود که افتخار شاگردی و همراهی با حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشت و رنج زندان و تبعید از سوی رژیم ستمشاهی از ایران عزیز را به جان خرید و همچنین نقش برجسته‌ای در شکل گیری شجره طیبه مقاومت اسلامی در لبنان و حمایت از آرمان مقدس فلسطین و قدس شریف داشت. حضور فعال و بی بدیل ایشان در عرصه دیپلماسی کشور به خصوص در جبهه مقاومت و مبارزه علیه رژیم غاصب صهیونیستی ماندگار است که در این راه تا مرز شهادت از سوی تروریست‌های صهیونیست پیش رفت و به مقام جانبازی نائل آمد.
اینجانب ضایعه فقدان آن مجاهد نستوه و فرزانه را به خاندان محترم محتشمی پور، دوستان و یاران ایشان در ایران اسلامی و جبهه مقاومت تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند رحیم برای ایشان صبر جمیل و اجر جزیل و برای روح آن مجاهد فی سبیل الله غفران و رحمت واسعه الهی و همنشینی با جدش حضرت سید الشهدا (ع) مسئلت می‌نمایم.
محمد جواد ظریف

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ظریف محتشمی پور انقلاب اسلامی محتشمی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم

به گزارش خبرنگار مهر، جمعی از شاگردان آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید ظهر چهارشنبه به مناسبت روز معلم، ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله شهید مرتضی مطهری از شخصیت علمی این استاد برجسته حوزه علمیه قم قدردانی کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری از شاگردان این مرجع تقلید در سخنانی بیان کرد: ما افتخار می کنیم که از محضر شخصیت برجسته ای همانند آیت الله جوادی آملی در حوزه علمیه قم بهره مند هستیم و از منظومه فکری وی استفاده می کنیم.

وی بیان کرد: اندیشه های آیت الله جوادی آملی کام های تشنه کسانی که به دنبال معارف ناب اسلامی هستند سیراب می کند و امروز یکی از رسالت های اصلی طلاب گام برداشتن در مسیر تبلیغ دین و معارف اسلامی است.

آیت الله جوادی آملی گفت: نیروهای نظامی کشور به دنیا نشان دادند که می توانند در برابر ابرقدرت ها بایستند و این امر را در حمله به اسراییل در پاسخ به جنایات های آنان اثبات کردند و امروز همینه آنان شکسته شده است.

وی با بیان اینکه طلاب وظیفه دارند در عرصه علمی، معارف مکتب اهل بیت علیهم السلام را نشر دهند افزود: امروز شاهدیم که دانشجویان در کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ظلم و ستم رژیم اشغالگر قدس به مردم غزه ایستاده اند که در این شرایط باید همت مضاعفی در بیان و انتقال معارف دینی داشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی نیز در این مراسم از ابراز لطف شاگردانش تشکر کرد.

کد خبر 6094347

دیگر خبرها

  • پیام دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت گرامیداشت روز معلم و استاد
  • پیام تبریک رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی به مناسبت روز معلم
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تبریک فرماندار ویژه مهاباد به مناسبت گرامیداشت روز معلم
  • پیام تبریک فرمانده سپاه لرستان به مناسبت روز معلم
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم