Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،اسدالله حمزه‌ای دبیر ستاد انتخابات استان قزوین گفت: با اعلام نتایج نهایی بررسی دواطلبان رد صلاحیت شده، ۸۱۷ نفر در شهر‌های قزوین برای رسیدن به کرسی‌های شورا‌ها رقابت می‌کنند.

حمزه‌ای افزود: در حوزه شورا‌های شهری از بین ۹۶۴ ثبت نام کننده ۵۷ نفر انصرافی و ۹۰ نفر رد صلاحیت شده بودند که بررسی به اعتراضات در موعد مقرر آن صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با اعلام نتایج نهایی بررسی دواطلبان رد صلاحیت شده در ۲۸ شهر استان ۸۱۷ نفر برای رقابت با یکدیگر در عرصه باقی مانده اند.

این مسوول افزود: در حوزه روستایی نیز از بین چهار هزار و ۷۱۶ نفر ۲۰۰ نفر نتوانستند صلاحیت لازم را احراز کنند و ۱۷۳ نفر در مراحل مختلف انصراف دادند.

حمزه‌ای افزود: با توجه به این موضوع، در مجموع چهار هزار و ۳۴۳ نفر در ۶۷۳ روستای استان در ۲۸ خرداد به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری قزوین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هزار و ۴۳۹ شعبه برای این انتخابات در استان قزوین تعیین شده که از این تعداد ۸۹۴ شعبه ثابت و ۵۴۵ شعبه سیار است.

حمزه‌ای ادامه داد: برای انتخابات شورا‌های شهر نیز هزار و ۱۸۵ شعبه تعیین شده که ۷۰۸ شعبه ثابت و ۱۰ شعبه سیار است.

این مسوول گفت:همچنین ۲۰۰ شعبه ثابت و ۲۶۷ شعبه سیار نیز برای انتخابات شورا‌های روستا‌ها تعیین شده است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

اغلب تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی شکل می‌گیرد

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین گفت: اغلب تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی شکل می‌گیرد و باید با برنامه ریزی جامع و مدون برای کنترل و کاهش آن‌ها اقدام کرد.

علی فولیان با اشاره به کارکرد‌های منفی و مثبت این فضا، گفت: از کاندیدا‌ها و تمامی افرادی که در فضای مجازی فعالیت دارند انتظار داریم از چارچوب قانون خارج نشوند و صرفاً به بیان توانمندی ها، برنامه‌ها و اهداف خود در این فضا بپردازند و از تخریب و هتک حیثیت سایر رقبا و احزاب جدا خودداری کنند.

این مسوول قضایی با اشاره به تشکیل کارگروه رصد فضای مجازی ویژه انتخابات پیش‌رو بر اساس مصوبه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی، گفت: طبق مصوبه این ستاد، کاندیدا‌ها می‌بایست نمایندگان خود را در فضای مجازی به این ستاد معرفی کنند، چون در صورت وقوع جرائم در فضای مجازی با مرتکبان و مسببان همانند جرائم فضای حقیقی برخورد خواهد شد.

فولیان گفت: ما در این کارگروه مصوب کرده ایم که کاندیداها، هواداران و صاحبان صفحات اینستاگرامی و شبکه‌های مجازی و تلگرامی به این کارگروه دعوت شوند و توجیه و ارشاد لازم صورت گیرد تا شاهد وقوع تخلفات انتخاباتی در این فضا نباشیم.

این مقام مسئول گفت: در رابطه با تخلفات انتخاباتی به خصوص تبلیغات زودهنگام در انتخابات شورا‌ها در استان نیز، تذکرات لازم به کاندیدا و طرفداران آن‌ها داده شده است و قطعاً در صورت رعایت نکردن قوانین و مقررات با تشکیل پرونده برخورد قضایی خواهد شد.

پیش بینی ۴۰ شعبه اخذ رای در بخش طارم سفلی

بخشدار طارم سفلی گفت: ۴۰ شعبه برای جمع آوری آرای مردم در این بخش در نظر گرفته شده است.

حسنی  افزود: امسال به خاطر شرایط کرونایی به تعداد شعب این بخش افزوده شده است.

وی گفت: یک شعبه ثابت در شهر سیردان، دو شعبه ثابت در روستا‌های کلج و ارکن کرد و ۳۷ شعبه سیار آرای مردم دیگر روستا‌های این بخش را جمع آوری می‌کنند.

بخشدار طارم سفلی افزود: ۵۵۷ نفر در روستا‌های این بخش و ۱۳ نفر در شهر سیردان برای ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا داوطلب شده اند.

بخش طارم سفلی در شمال غرب استان، ۲۵ هزار و ۱۶۰ نفر جمعیت دارد و انتخابات در شهر سیردان به عنوان مرکز بخش و ۸۰ روستا برگزار می‌شود.

در ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر استان قزوین ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آن‌ها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شورا‌های روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به همراه ششمین دوره انتخابات شورای شهر اسلامی و روستا ۲۸ خردادماه جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتخابات 1400 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراها ششمین دوره انتخابات شورا انتخابات شورا تخلفات انتخاباتی انتخابات شورا ها فضای مجازی استان قزوین صلاحیت شده شعبه سیار شعبه ثابت طارم سفلی خواهد شد روستا ها حمزه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند

به گزارش خبرآنلاین، این روزنامه که پیش از این مکررا ادعا می کرد رقابت فراگیر بین احزاب و سلیقه های مختلف وجود دارد، نوشت: ۱۶۵ نامزد آنها تایید صلاحیت شدند که ۴۵ نفرشان در دور اول انتخابات به مجلس راه یافتند.اگر انتخابات مهندسی شده و غیررقابتی بود، چگونه ۱۶۵ نفر اصلاح‌طلب و اعتدالی تایید شدند؟

بار دیگر باید از امتداد داخلی دشمن و مدعیان اصلاحات پرسید؛ اگر انتخابات مهندسی شده و غیر رقابتی بود، چگونه آن ۱۶۵ نفر تایید شدند و این عده به مجلس راه یافتند؟

کیهان که از راه یافته های این جریان به مجلس، علیرغم ایجاد تنگناهای شدید، ناراضی به نظر می رسد، ادامه داد:
در حالی‌که بسیاری از رسانه‌های مدعی اصلاحات مدعی عدم امکان رقابت در انتخابات بودند، در گزارش‌های خود گفتند «نامزدهای میانه‌رو» رأی آورده‌اند. خبر آنلاین گزارشی با عنوان «۴۵ صندلی مجلس دوازدهم؛ سهم لیست صدای ملت از انتخابات» منتشر کرد، سایت انتخاب نیز یکی از منتخبان در تهران را به عنوان میانه‌رو و گزینه مناسب برای تصدی ریاست مجلس معرفی کرد.

۲۳۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903290

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ۱۶۷ شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات در ملایر
  • حمایت شورای وحدت زنجان از محمد اسماعیلی و سعید رفیعی در انتخابات
  • بررسی ۷۹۰ پرونده در کمیسیون صلاحیت ساخت و ورود دارو
  • پیش‌بینی ۱۱۱ شعبه اخذ رای در رامهرمز و رامشیر
  • پیش‌بینی ۸۲۰ شعبه اخذ رای در ۵ شهرستان شیراز
  • لغو جلسات علنی شورای شهر مشهد در هفته شوراها
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شدند
  • اعتراف کیهان: فقط ۱۶۵ نامزد اعتدالی و اصلاح طلب برای انتخابات مجلس دوازدهم تایید صلاحیت شده بودند
  • جزئیات نام آزمون جهش تحصیلی دانش‌آموزان + شرایط و نحوه بررسی صلاحیت‌های هوشی