Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ یکی از عمده مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد که موجب افزایش پرونده‌های قضایی بوده نزاع هم از نوع فردی و دسته‌جمعی است که در سال‌های اخیر خوشبختانه با احکام قضایی بازدارنده شاهد کاهش چشمگیر این پرونده‌ها بوده‌ایم.

سال‌هایی را به یاد داریم که استان کهگیلویه و بویراحمد در راس پرونده‌های نزاع فردی و جمعی در کشور بود آماری بسیار بد برای استان که تا چندین سال صدرنشین آن در کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آمار به صورت چشمگیری کاهش داشته و اکنون دیگر در کشور انگشت‌نما نیستیم اما هر ساله آمار به صورت غیر محسوس پایین و بالا می‌شود به نحوی که در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۸ شاهد رشد 1.5 درصدی ارجاع پرونده‌ها به پزشکی قانونی استان بودیم.

کامروز امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان می‌گوید: در بحث نزاع 5 هزار و ۹۵۶ مورد پرونده با ادعای نزاع در سال ۹۹ به ما مراجعه کردند که تعداد ۴۶۷۲ پرونده مربوط به آقایان و یک هزار و ۲۸۴ مورد پرونده مربوط به خانم ها بوده و نسبت به سال قبل آن 1.5 درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس، هر چند نسبت به سال‌های گذشته وضعیت بسیار بهتر شده اما لازم است با فرهنگ‌سازی از سوی دستگاه‌های فرهنگی استان و پیشگیری قبل از رسیدگی در مراجع قضایی، اجازه رشد تعداد چنین پرونده‌هایی را نداده و همچنان یکی از استان‌های برتر کشور در کاهش نزاع باشیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: پزشکی قانونی نزاع کهگیلویه و بویراحمد کهگیلویه خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • شناسایی و دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عاملین نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • دستگیری عوامل نزاع و درگیری در پل قویون ارومیه
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد