Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ رسول جلیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ادمین ها و کاربران عرصه مجازی باید رعایت اصول اخلاقی در پیشگیری از هر نوع تشنج و تشویش افکار عمومی را داشته باشند.

‎وی اضافه کرد: که در این سیر زمانی باید دست به دست هم دهیم تا فضا را ایمن و مطمئن نگه داریم و چالشی ایجاد نکنیم که دست مایه منفی برای دیگران فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

‎جلیلیان خاطرنشان کرد : یکی از موضوعاتی که امروزه به ویژه در البرز فضای مجازی را تحت الشعاع قرار می دهد فضای سیاسی است و  به طور  معمول در انتخابات و مناسبت های سیاسی اتفاقاتی رقم می خورد که برخی افراد اخلاق حرفه ای را رعایت نمی‌کنند و دستاویز  خبری برخی کاربران سودجو می‌شوند.

وی گفت: تاکنون ۶۰ پرونده تخلف انتخاباتی در بستر فضای مجازی  برای بررسی به پلیس فتا استان البرز ارجاع شده است.

وی  یادآور شد: با توجه به این شرایط و در آستانه شروع  تبلیغات کاندیداهای انتخابات ، بسیاری از افراد با بهره گیری از روش های نوین تبلیغات دست به انتشار اپلیکیشن های موبایل پایه برای آشنایی با کاندید موردنظر خود می کنند.

‎سرپرست پلیس فتا البرز ادامه داد:  کلاهبرداران و سودجویان در این شرایط فرصت را غنیمت دانسته و با ترفند ایجاد اپلیکیشن های مختلف در پوشش تبلیغ و ارسال آن در شبکه های اجتماعی مختلف و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، دست به سودجویی از کاربران می زنند.

‎وی با اشاره به افزایش حجم تبلیغات در روزهای آتی و علاقمندی کاربران به استفاده از اپلیکیشن های موبایل پایه، تاکید کرد : کاربران اپلیکیشن های تبلیغاتی را از منابع رسمی انتشار که بررسی های امنیتی لازم را در خصوص امنیت اپلیکیشن ها انجام می دهند، بارگذاری کنند.

‎جلیلیان گفت:  هر مقطع زمانی و شرایط مناسبتی مطالبات خود را دارد که  مدیریت این مباحث اهمیت زیادی دارد، نامزدهای انتخاباتی نیز باید با رعایت اخلاق حرفه ای در این عرصه حاضر شوند و از هر گونه تخریب نسبت به یکدیگر پرهیز و فقط  برنامه های خود را ارائه دهند.

‎وی  تاکید کرد که با نظارت و کنترل بر شبکه های اجتماعی توسط ادمین ها در فضاهای مجازی می تواند در بسیاری از تخلفات جلوگیری شود و  کاربران نیز  باید در تولید محتوی دقت لازم داشته باشند چرا که پلیس فتا با هرگونه تخلفات که منجر به بی اخلاقی و خارج از چارچوب قانونی باشد در راستای قانون برخورد خواهد کرد.

سرپرست  پلیس فتا البرز همچنین به  ادمین‌های فضای مجازی تاکید کرد که با توجه به اینکه مسوولیت حقوقی مطالب بارگزاری شده  را بر عهده دارند انتظار می رود از قراردادن هرگونه لینک و آدرس ناشناس خودداری کنند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خردادماه جاری برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تبلیغات انتخاباتی فضای مجازی پلیس فتا پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران انتخابات ۱۴۰۰ البرز فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تبلیغات انتخاباتی فضای مجازی پلیس فتا اپلیکیشن ها فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۶۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: افرادی که سال جاری در کنکور سراسری آزمون خواهند داد مراقب باشند در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به تاریخ برگزاری مرحله اول کنکور سراسری، مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای کلاهبرداری خود با تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور اقدام به کلاهبرداری از دانشجویان و دانش آموزان می‌کنند.

وی افزود: به هیچ عنوان سوالات کنکورها قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نشده است و تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی در اصل به دو صورت است که یا سوالی در اختیار فرد نیست، تبلیغ دروغین است و با هدف اخذ وجه اتفاق می‌افتد یا سؤالاتی که در قبال دریافت پول به متقاضی ارائه می‌شود مربوط به کنکور سنوات گذشته است که به دروغ به عنوان سوالات جدید ارسال می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور دانشجویان و دانش آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند چراکه این نوع تبلیغات تنها جهت کلاهبرداری صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: شهروندان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.gov.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند و در صورتی که در هر ساعت از شبانه روز با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر مجاز از حساب‌های بانکی خود مواجه شدند، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

کد خبر 747693

دیگر خبرها

  • مسدود شدن پنج صفحه مجازی با محتوای غیراخلاقی در زرند
  • رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به ۱۵۰ نفر تذکر داده شد
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • نظارت پلیس فتای قم بر فضای مجازی همزمان با اجرای طرح نور
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر