Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:37:02 GMT

ایران موفق به بومی‌سازی طراحی کشتی شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۷۰۵۶

ایران موفق به بومی‌سازی طراحی کشتی شد

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق شد تا فرایند طراحی کشتی را در داخل کشور بومی‌سازی کند؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ساخت کشتی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران بسیار به صرفه است و دانش فنی این کار نیز در کشور ما وجود دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ "اسماعیل شعبانی" مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان گفت: کشتی‌سازی یکی از صنایع استراتژیکی است که با توجه به گستردگی مرزهای دریایی و اهمیت حمل و نقل دریایی، از اهمیت فراوانی در کشور ما برخوردار است که برای سال‌ها، فرایند طراحی کشتی در کشورهای مانند آلمان و کره جنوبی انجام می‌گرفت و ما از آنها خریداری می‌کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با توجه به وجود استعدادهای درخشان، با تجربه و جوان در کشور، این شرکت خلاق را تاسیس کردیم و فعالیت خود را در زمینه بومی‌سازی فرایندهای طراحی کشتی در داخل کشور شروع کردیم؛ طراحی کشتی در دو حوزه طراحی کشتی‌های ساخته شده و طراحی کشتی از پایه تقسیم‌بندی می‌شود.

این فعال صنایع نرم و خلاق، ضمن ارائه توضیحات بیشتر در این‌باره گفت: برخی اوقات کشتی‌های موجود نیاز به تغییر و بهینه‌سازی دارند، ممکن است ما خود در بازرسی این نیاز را تشخیص داده باشیم یا کارفرما سفارش بدهد، بر این اساس، ما تغییراتی را پیشنهاد می‌کنیم  برای مثال، سیستم صید برخی شناورهای صیادی وارد شده از خارج، با سیستم صید کشور ما هم‌خوانی نداشت و ما آن را مطابقت دادیم.

شعبانی با بیان اینکه افزایش طول کشتی یکی دیگر از کارهای انجام گرفته در این حوزه است، تصریح کرد: ما با طراحی فرایندها، مثلاً طول یک کشتی را  از 25 متر به 35 متر افزایش داده‌ایم؛ در این بین برای ساخت تعداد متعددی کشتی با شرکت‌های بزرگ در این حوزه همکاری کرده‌ایم و در حال حاضر نیز زمینه‌های بسیار خوبی برای ساخت مشترک کشتی با کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ساخت کشتی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس در ایران بسیار به صرفه است و دانش فنی این کار نیز در کشور ما وجود دارد؛ فقط باید یک نهاد دولتی به عنوان تسهیل‌گر با ما همکاری کند تا بتوانیم این مهم را به انجام برسانیم.

فعالیت 30 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه شریف/ "بازاریابی، تجاری‌سازی و شبکه‌سازی" مهم‌ترین خدمات مرکز رشد شریفآخرین جزئیات از وضعیت دانش‌بنیان‌های کشور/ درآمد 675 هزار میلیاردی دانش‌بنیان‌ها در سال 1399

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی شرکت دانش بنیان طراحی کشتی کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، محصولاتی، چون دستگاه همو دیالیز و یا تجهیزات صنایع بالادستی ازجمله این محصولات فناورانه است که در کنار جلوگیری از خروج ارز، با توسعه بازار صادراتی ارز آوری برای کشور هم داشتند. 


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بنابر اعلام معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم اکنون بیش از ۹ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند که از این تعداد هزار شرکت محصولاتشان را به عرصه صادرات رسانده اند.

دیگر خبرها

  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • توسعه بازار بین المللی محصولات دانش بنیان‌ها
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • عزم هیئت الجزایری برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • ایجاد فضایی برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خوارزم ازبکستان
  • مهم‌ترین گام‌ توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • مهم‌ترین گام‌توسعه‌ای‌ اکوسیستم فناوری اتصال دانش‌بنیان‌های ایرانی به بازار‌های جهانی است
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود