Web Analytics Made Easy - Statcounter

آرش نجیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نگاهی به آمار کرونا در استان اصفهان نشان می‌دهد که در نیمه نخست خرداد امسال از میان بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آنها مثبت و قطعی بود و در بیمارستان‌ها بستری بودند، حدود پنج درصد آنها جان باختند.

وی با بیان اینکه بیشترین نسبت مرگ و میر در بیماران مثبت کرونایی بستری مربوط به دی ماه پارسال با ۲۴ درصد بود، اظهار داشت: عواملی مانند افزایش بیماران بدحال و بستری شده در بخش مراقبت های ویژه (ICU) در این شاخص اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به نمودار هفتگی شناسایی کل موارد مثبت (بستری و سرپایی) کرونا در یک سال اخیر نیز اشاره و اضافه کرد: بر اساس این آمار، بیشترین نرخ شناسایی کل موارد مبتلا به کووید ۱۹ در استان مربوط به اواخر فروردین امسال با حدود ۱۵ هزار مورد شناسایی در یک هفته است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد موارد کل مثبت (بستری و سرپایی) کرونا در استان اصفهان پس از یک روند کاهشی از آبان تا اوائل بهمن پارسال، از نیمه دوم بهمن مجدد روند افزایشی به خود گرفت بطوریکه در اواخر فروردین امسال به اوج خود رسید.

نجیمی ادامه داد: روند شناسایی کل موارد مثبت کرونا در استان از اواخر فروردین امسال شروع به کاهش یافت و در اوائل خرداد به حدود ۲ هزار نفر در یک هفته رسید.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های اصفهان به کمتر از یکهزار نفر رسیده است، تصریح کرد: این شاخص در اوج موج چهارم کرونا در سال جاری در استان به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر هم رسید.

تزریق ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین از تزریق حدود ۳۰۰ هزار دوز واکسن کرونا در این استان خبر داد و گفت: حدود ۲۶۰ هزار دوز در نوبت اول و ۴۰ هزار دوز در نوبت دوم به گروه‌های هدف تزریق شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۶۵ درصد از گروه سنی بالای ۸۰ سال در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت کردند، افزود: این شاخص در گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال معادل ۶۵ درصد، بین ۷۰ تا ۷۴ سال حدود  ۵۹ و در گروه ۶۵ تا ۶۹ سال حدود ۱۰ درصد است.

نجیمی تاکید کرد که در زمان حاضر واکسیناسیون گروه های هدف بالای ۶۵ سال فقط از طریق ثبت نام در سامانه سلامت به نشانی  salamat.gov.ir و اعلام فراخوان انجام می شود و افراد بدون داشتن فراخوان از مراجعه به مراکز بهداشت و واکسیناسیون خودداری کنند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در زمان حاضر حدود ۹۴۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان (به جز کاشان و آران و بیدگل) بستری هستند که ۲۲۳ نفر آنها بدحال هستند.

استان اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۴ شهرستان دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا اصفهان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان کرونا در استان هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،خانم قمری با بیان اینکه شاخص کیفیت هوا در سلماس طبق آخرین داده‌های دریافتی ۱۱۸ است افزود: در نخستین ساعت‌های روز نیز کیفیت هوا در سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس بود.

او ضافه کرد: پایداری هوا، افزایش آلاینده‌ها به خصوص خودرو‌ها و وارونگی دما علت اصلی کاهش کیفی هواست.

خانم قمری اضافه کرد: لازم است شهروندان در چنین مواقعی از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر و نقاط پرتردداجتناب کنند.

او توصیه کرد: بیماران خاص، بیماران تنفسی و قلبی نیز تا رفع این شرایط از منزل خارج نشده و در معرض هوای آلوده قرار نگیرند.

قمری گفت: کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، جلوگیری از فعالیت توام با آلودگی واحد‌های صنعتی آلاینده محیط زیست نیز باید مورد توجه همگان باشد.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه مانع از دیدن اخبار خوب کشور شدند
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • رشد ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های سمی/ ۱۴نفر بستری شدند
  • جذب نخبگان در ۳۳ دستگاه اجرایی در دستور کار بنیاد ملی نخبگان
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • قیمت نفت از نردبان عوامل مثبت بالا رفت