Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@14:42:08 GMT

حراج چند میلیون دلاری تابلویی از چرچیل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۷۳۸۰

حراج چند میلیون دلاری تابلویی از چرچیل

یک تابلوی رنگ روغن از «وینستون چرچیل» که برای مدتها تصور می‌شد گم شده باشد، به ارزش تخمینی دو میلیون دلار به حراج گذاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از روزنامه نیویورک پست، یک نقاشی رنگ روغن که وینستون چرچیل نخست وزیر اسبق انگلیس در سال ۱۹۲۱ روی بوم آورد، در تاریخ ۲۳ ژوئن (۲ تیر ۱۴۰۰) در حراجی فیلیپس به فروش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نقاشی که برای سال‌ها گمان می‌رفت گم‌شده باشد، خندق در برکلز (The Moat, Breccles) نام دارد و پیش‌بینی می‌شود بالای دو میلیون دلار چکش بخورد. چرچیل این نقاشی را به ارسطو اوناسیس (Aristotle Onassis) میلیاردر معروف یونانی در حوزه کشتی داری و همسر دوم ژاکلین کندی هدیه کرد و اوناسیس آن را در قایق تفریحی خود، کریستینا، آویخته بود. حالا این تابلو از سوی یکی از وراث خانواده اوناسیس به فروش گذاشته شده است.

بازار نقاشی‌های چرچیل این اواخر حسابی داغ شده است. در حراجی کریستیز لندن که در نخستین روز از ماه مارس (۱۱ اسفند ۹۹) برپا شد، یک مشتری سه تابلوی وی را حدود ۱۶ میلیون دلار خرید. یک تابلوی دیگر از این سیاستمدار معروف انگلیسی که به آنجلینا جولی ستاره معروف هالیوودی تعلق داشت نیز در همان حراجی به قیمت ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار فروش رفت؛ این تابلو که مناره مسجد الکتبیه (Tower of the Koutoubia Mosque) نام داشت و رشته‌کوه‌های اطلس را در پس زمینه مسجد قرن دوازدهمی الکتبیه مراکش نشان می‌داد، به ارزش تخمینی دو میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تا ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به فروش گذاشته شده بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 498885

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حراج اقتصاد هنر حراج هنری چرچیل تابلوی هنری هنر نقاشی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، بیست و یکمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ارز و طلای ایران با معامله 180  قطعه شمش یک کیلوگرمی به پایان رسید. بنابراین طی 21 جلسه حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران 2,9 تن شمش مورد معامله قرار گرفته است.

 

طی جلسه معاملاتی امروز یک شنبه 9 اردیبهشت ماه 1403و در دو حراج عمده و خرد، مجموعا 250 قطعه شمش طلای استاندارد از سوی صادرکنندگان عرضه شد. میانگین قیمت شمش های طلای معامله شده در این روز،  4 میلیارد و 388 میلیون تومان به ثبت رسید.

بیست و دومین حراج شمش طلا در مرکز مبادله ایران از ساعت 12 روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت ماه برگزارمی‌ شود. 

زمان جلسه حراج از ساعت 12 تا 16 است و وجه‌الضمان مبلغ 3 میلیارد و 500 میلیون ریال (3،500،000،000 ریال) به‌ازای هر قطعه شمش طلای استاندارد است. متقاضی خرید می‌تواند تا ساعت 24 روز دوشنبه دهم اردیبهشت سال 1403 مبلغ وجه‌الضمان را پرداخت کند. طبق اعلام مرکز مبادله، مبلغ وجه‌الضمان باید به حساب واسط مرکز مبادله ارز و طلای ایران، مشروط به تأیید واریز وجه از سوی این مرکز واریز شود.

دیگر خبرها

  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی/ شایعه ناخالصی سکه از کجا آغاز شد؟
  • داستان جذاب ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک | او که بود؟ +تصویر
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • سکه های حراجی بانک مرکزی ناخالصی دارند؟
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • شمش طلا با چه دلاری حراج شد؟‌ + نمودار
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • فروش میلیون دلاری شاهکار ناتمام