Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نتایج یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که اعتبار آمریکا به عنوان قدرت پیشروی دنیا در فرانسه و آلمان به علت عملکرد واشنگتن برای مقابله با بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ که تاکنون به قربانی شدن نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در آمریکا منجر شده، خدشه‌دار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، به اروپا، ارزیابی بنیاد جرمن مارشال فاند و برتلسمن نشان داد بایدن نتوانسته است جایگاه آمریکا را به سطحی که پیش از شیوع کووید-۱۹ بوده است، بازگرداند. اما اعتبار چین به تدریج افزایش یافته است.

بر اساس تحقیقات آمریکا که روز ۲۶ ماه مارس منتشر شد، آمریکا در دوره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، می‌توانست با اتخاذ سیاست‌های موثرتر از نزدیک به ۴۰۰ هزار مرگ و میر جلوگیری کند.

نتایج این مطالعه که در ۱۱ کشور انجام شده است، نشان می‌دهد سه ماه نخست دوره ریاست‌جمهوری بایدن دیدگان آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها را درباره نفوذ آمریکا بر دنیا تحت تاثیر قرار نداده است.

در این مطالعه آمده است: «این ارقام با نتایج یک ارزیابی در سال ۲۰۲۰ همخوانی دارد که نشان داد اعتبار آمریکا تا حدود ۱۰ رتبه در مقایسه با زمان قبل از این بیماری همه‌گیر کاهش پیدا کرده است.»

نتایج این نظرسنجی با دیدگاه‌ها در داخل آمریکا مبنی بر این که نفوذ آمریکا در خارج از کشور افزایش یافته است، تفاوت دارد.

بایدن در نخستین سفر خود به اروپا در سمت رئیس‌جمهور، روز چهارشنبه در نشست‌های گروه ۷ و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد. او با چالش‌هایی برای ترمیم روابط اروپا و آمریکا که در دوره ترامپ دچار آسیب شد، مواجه است. خروج ترامپ از توافقنامه‌های بین‌المللی و انتقاد‌های شدیدش از ناتو، اعتماد اروپایی‌ها را به واشنگتن کاهش داده است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد از آلمانی‌ها آمریکا را شریکی قابل اعتماد می‌دانند, ۶۰ درصد از فرانسوی ها, ۶۷ درصد از مردم انگلیس و ۷۶ درصد از لهستانی‌ها نیز چنین دیدگاهی دارند. کمتر از یک چهارم از ترکیه‌ای‌ها به آمریکا اعتماد دارند. اکثر آمریکایی‌ها، اتحادیه اروپا را یک شریک قابل اعتماد می‌دانند.

اکثر پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی به جز سوئدی‌ها و ترکیه‌ای‌ها، همچنان معتقدند که آمریکا باید در امنیت و دفاع از اروپا مداخله داشته باشد.

این نظرسنجی که به شکل آنلاین از ۲۹ ماه مارس تا ۳۱ آوریل انجام شد، پاسخ هزار بزرگسال را از در حدود ۱۱ کشور -کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، انگلیس و آمریکا- جمع‌آوری کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا جو بایدن اخبار آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • بایدن: با مصر و قطر درباره آتش بس غزه همکاری می‌کنیم
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا