Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، بسیج دانشجویی علوم پایه چندین دانشگاه در نامه ای به نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خواستار ارائه برنامه ای شفاف در خصوص علوم پایه و توجه دولتمردان به آن شدند.

متن نامه به شرح زیر است؛

نامزدهای محترم سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

جناب آقایان جلیلی، رضایی، رئیسی، زاکانی، قاضی زاده، مهرعلیزاده و همتی؛

سلام علیکم

به استحضار می رساند نظر به اینکه در منویات رهبر معظم انقلاب علی الخصوص بیانیه راهگشای گام دوم مکرراً مسئله دانش، دانش اندوزی و دانش افزایی مطرح گشته است و ایضاً سخنانی که معظم له پیرامون ارائه برنامه مدون و منسجم از سوی داوطلبین کسب این جایگاه خطیر مبذول داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به عنوان جمعی از دانشجویان دغدغه مند در گرایش های علوم پایه که حقا به منزله خشت اول و بن مایه تمام فعالیت های دانش بنیان و فن آور محسوب می شوند، که به گفته رهبر معظم انقلاب: «علوم پایه مثل آن ذخیره شما است در بانک که پشتوانه زندگی شما است؛ علوم کاربردی مثل آن پولی است که در جیبتان می گذارید، خرج می کنید، لازم است؛ علوم کاربردی را نمی شود از قلم انداخت، باید به آن اهمیت داد لکن اساس کار، علوم پایه است. گفته شده است از قول دانشمندان متخصص و وارد که ما هم از آن ها باید یاد بگیریم، یعنی بنده از آنها باید یاد بگیرم که اگر علوم پایه نباشد، علوم کاربردی هم به جایی نخواهد رسید.» صلاح را بر آن دیدیم تا با نگارش این رقعه بابی نوین در دفتر مطالبات دانشجویی گشوده باشیم. ابتدائاً این گله جامعه دانشجوهای علوم پایه است که حضرت عالی در مورد علوم پایه برنامه روشنی ارائه نفرمودید. فلذا احتراماً درخواست این جامعه از شما در سه بند زیر بیان می شود:

۱-در اولین زمان ممکن برنامه خود را در گفتگوها و مناظرات و نشست های انتخاباتی آتی تبیین فرمایید.

۲- در راستای شفاف سازی شیوه و منش دولت آینده درخواست می شود که برنامه مکتوب خود را منتشر کرده تا جامعه علمی و نخبگانی کشور از راهبردهای آینده دولت شما در زمینه علوم پایه مطلع شوند.

۳- در نهایت درخواست داریم نماینده ای آگاه و مطلع به وضعیت رشته های علوم پایه در ایران، معضلات همراه و شرکت های دانش بنیان و نهایتاً سلسله اقداماتی که حضرت عالی بنا دارید ان شاءالله با تصدی جایگاه ریاست جمهوری و خادمیت مردم در جهت حل و فصل آنها به مرحله اجرا بگذارید را به منظور تحلیل و بررسی در نشست با نمایندگان اقشار دانشجویی معرفی نمایید.

امید است تا با تجمیع چنین برنامه های تخصصی و حوزه مند، شناخت دانشجویان و جامعه نخبگانی از داوطلبین گرامی و برنامه مدون نمایندگان محترم برای عبور کشور از تنگناها و مشکلات ارتقا یابد و انتخاب اصلاح حادث شود.

بسیج دانشجویی پردیس علوم دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه شیراز

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه شهید چمران اهواز

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه یزد

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشکده فیزیک دانشگاه تهران

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه شهید بهشتی

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه شاهد

بسیج دانشجویی علوم پایه دانشگاه علم و صنعت

انجمن علمی بیوتکنولوژی پردیس علوم دانشگاه تهران

انجمن علمی زمین شناسی دانشگاه تهران

کد خبر 5228929 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: نامزدهای ریاست جمهوری انتخابات 1400 آموزش عالی بسیج دانشجویی وزارت علوم تحقیقات و فناوری ساماندهی آموزش عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی واکسیناسیون دانشگاه آزاد اسلامی جذب هیات علمی رتبه بندی دانشگاه ها دوره دکتری دانشگاه ها رئیس جمهور اسلامی ایران سالروز ارتحال امام خمینی پایان نامه امریه سربازی دانشگاه تهران دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری پیش از خطبه های نماز جمعه اردبیل و در گرامیداشت هفته معلم یاد و خاطره علامه شهید مطهری را گرامی داشت و اظهار کرد: این متفکر قرن معاصر عمر پربرکت خود را صرف شناخت اسلام و قرآن و آشنایی بیشتر مردم با مکتب حسینی کرد.

وی خاطرنشان کرد: معلمان جامعه ما در ردیف خردمندان و متفکران همواره سعی کرده اند تا در تربیت و تعالی نسل های آینده تلاش و کوشش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به فعالیت های آموزشی و پرورشی دولت سیزدهم در استان اردبیل گفت: یکی از این سیاست ها بحث مولدسازی، صدور اسناد مالکیت و تجاری سازی واحدهای آموزشی با ارزش مناطق شهری بوده که در استان اردبیل نیز در این زمینه با حمایت استاندار اردبیل گام های جدی برداشته شده است.

صفری افزود: بعد از گذشت ۱۲ سال رتبه بندی معلمان با تامین اعتبار مورد نیاز اجرایی شد تا بخشی از دغدغه های معیشتی معلمان نیز رفع شود.

وی گفت: در حل مشکلات کمبود فضاهای آموزشی گام های جدی برداشته شده و در سه سال دولت سیزدهم ۷۸ مدرسه در قالب ۳۱۳ کلاس درس به بهره برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از در حال احداث بودن ۶۷ باب مدرسه در قالب ۵۲۱ کلاس درس خبر داد و تصریح کرد: به زودی بزرگترین مجتمع آموزشی استان با نام دارالفنون افتتاح خواهد شد که ۳۰۰ میلیارد تومان بانک عامل در قالب مسئولیت اجتماعی در آن سرمایه گذاری کرده است.

صفری از عزم دولت برای احداث ۲ هزار کلاس درس در استان خبر داد و بیان کرد: قرار است نیمی از این کلاس های درس به همت دولت، ۵۰۰ کلاس درس به همت خیرین و ۵۰۰ کلاس درس نیز با محوریت نوسازی مدارس احداث و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

وی از توزیع شیر رایگان در بین ۱۲۰ هزار دانش آموز و توسعه خدمات الکترونیکی در واحدهای آموزشی خبر داد و گفت: کلیه مدارس به اینترنت پرسرعت متصل شده و برای صرفه جویی در مصرف کاغذ خدمات الکترونیکی در قالب پنجره واحد دولت انجام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل از برچیده شدن مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز در استان، توزیع ۲۴ هزار جلد کتاب راه موفقیت، تهیه و پخش ۶۰ برنامه تلویزیونی آموزشی و ۳۰ هزار دی.وی.دی در بین دانش آموزان مناطق محروم و عشایری خبر داد.

صفری اضافه کرد: تصحیح الکترونیکی اوراق در این دو سال مورد توجه بوده تا ضریب تاثیرگذاری نمرات دانش آموزان در پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد برسد.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: تعداد مراکز سنجش سلامت و تحصیلی دانش آموزان از ۱۰ مرکز به ۲۵ مرکز افزایش یافته و در این زمینه استان اردبیل رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

صفری خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد دانش آموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی سنجش شدند و این طرح تا بیستم اردیبهشت ماه ادامه دارد و امیدواریم با همکاری فرمانداران، بخشداران و دهیاران این طرح به سرانجام رسیده و ۱۲ درصد باقیمانده جمعیت واجد شرایط در آن شرکت کنند.

وی گفت: ۵ میلیارد تومان شهرداری ها از بابت ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنائی متقبل شدند که جای سپاس و قدردانی از همت شهرداران در این موضوع داریم.

صفری بیان کرد: سرانه فضاهای ورزشی اردبیل در این دولت از ۲۰ سانتیمتر به ۵۱ سانتیمتر افزایش یافته و در کنار آن شاهد تکمیل ۲۰ باب نمازخانه و زیباسازی ۳۵۲ واحد آموزشی با همراهی جهادگران بودیم.

کد خبر 6095703

دیگر خبرها

  • برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم چگونه تصحیح می شود؟
  • جزئیات تصحیح برگه‌های امتحانات کشوری پایه ششم و نهم
  • امام جعفر صادق (ع) بشریت را به سوی علم و دانش رهنمون ساخت
  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • سنجش ۸۸ درصدی دانش آموزان پایه اول در اردبیل
  • معاون وزیر علوم: آیین‌نامه تسهیل جذب دانشجوی خارجی در دستور کار دولت است
  • شیب داوطلبان ورود به دانشگاه در رشته‌های علوم انسانی بالاست/ کشور با خطر کمبود تکنسین مواجه است
  • بیش از ۲هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در خوزستان پرداخت شد
  • تغییر رئیس مرکز آمار ایران
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد