Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- پیشتازی حزب دموکرات مسیحی در انتخابات ایالت شرقی آلمان، جریان راست افراطی را در تشکیل دولت ائتلافی ناکام گذاشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری رویترز، پیشتازی حزب دموکرات مسیحی در ا نتخابات ایالت شرقی «زاکسن آنهالت» آلمان، بار دیگر جریان راست افراطی را در تشکیل دولت ائتلافی ناکام گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از برگزاری انتخابات ایالتی امروز در «زاکسن آنهالت»، خانم آنالنا بِربوک، یکی از روسای حزب سبز‌های آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: روشن است که ما به نتیجه انتخابات ایالتی این ایالت امیدوارتر شدیم و امروز هم همانی را تجربه کردیم که در انتخابات ایالتی گذشته ایالات شرقی آلمان تجربه کرده بودیم. مشخص شد که بسیاری از مردم این ایالت قصد دارند از مشارکت راستگرایان افراطی (منظور حزب جایگزین برای آلمان است) در تشکیل دولت ایالتی زاکسن آنهالت جلوگیری کنند و بر همین اساس است که مردم در این انتخابات از نخست وزیر ایالت خودشان (راینر هازِلوف که عضو حزب دموکرات مسیحی نیز است) حمایت کردند.
در همین حال نوربرت والتر-بریانس و زاسکیا اِسکن، دو رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز در یک کنفرانس خبری، اعلام نظر کردند. والتر-بریانس گفت: امشب، تبریک ما نخست، متوجه برنده انتخابات امروز «زاکسن آنهالت» یعنی نخست وزیر فعلی این ایالت، راینر هازلوف است. همزمان تشکر فراوانی نیز از حزب سوسیال دموکرات ایالت «زاکسن آنهالت» داریم که تا آخرین دقایق، مشغول مبارزه بود؛ آنهم در شرایطی که ما با دو مشکل روبرو بودیم که یکی از آن‌ها قرار داشتن در دوران کرونا بود که آوردن مردم، پای صندوق‌های رای کار فوق العاده دشواری است.
خانم زاسکیا اِسکن، دیگر رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان هم گفت: مردم این ایالت به روشنی نشان دادند که ما به دنبال تشکیل یک دولت دموکراتیک (در زاکسن آنهالت) به رهبری هازلوف هستیم. یکی از ساکنان ایالت «زاکسن آنهالت» بعد از برگزاری انتخابات ایالتی امروز گفت: معتقدم زاکسن آنهالت نشان داد که اینجا دقیقا چه ایالتی است و اینکه روشن است که اینجا جای نازی‌ها (منظور حزب راست افراطی جایگزین برای آلمان) نیست و ما هیچ ائتلافی با این جریان نخواهیم داشت. یکی از جوانان ایالت «زاکسن آنهالت» هم گفت: طبعا ما خیلی خوشحالیم و من فکر می‌کنم ارزیابی نتیجه آراء امروز نشان می‌دهد که مردم این ایالت، به ویژه از عملکرد نخست وزیر فعلی اشان (راینر هازلوف) رضایت دارند. یک زن آلمانی گفت: طبیعی است که من از پیروزی حزب دموکرات مسیحی در ایالت «زاکسن آنهالت» خوشحالم و کسب این نتیجه، بالاتر از انتظار ما بود.
پیروزی راستگرایان افراطی در انتخابات می‌توانست دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، را بار دیگر متزلزل کند. در این انتخابات مسائل اقتصادی و اجتماعی که آلمان را پس از یکپارچگی در سال 1990 دچار شکاف کرده است، با شدت بیشتری طرح شدند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: راستگرایان افراطی حزب دموکرات مسیحی انتخابات ایالتی انتخابات ایالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است

یدلین به شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم گفت: جنگ در واقع تمام شده و آنچه در جریان است، صرفا یک درگیری است.

همزمان با این اظهارات، رسانه‌های رژیم صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند که هزاران معترض بار دیگر در تل آویو علیه بنیامین نتانیاهو و کابینه‌ی وی تظاهرات کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • جام جهانی تیراندازی| ادامه ناکامی‌ها را نکونام و نوروزیان رقم زدند
  • ویدیو/ درگیری جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به بهانه فلسطین
  • دوقطبی خطرناک برای بایدن/ اعتراضات دانشجویی شگفتی انتخابات را رقم خواهد زد؟
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • یک مقام ارشد اطلاعات ارتش تل آویو: نتانیاهو اسیر مواضع افراطی بن گویر و اسموتریچ است
  • نامه ۸۶ قانونگذار دموکرات به بایدن: اسراییل قوانین ما را نقض می‌کند
  • کورواسود میلان اعتصاب کرد: نه پرچم و بنر می‌آوریم، نه تشویقتان می‌کنیم!
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو
  • لبخند یک پرسپولیسی به ناکامی ستاره تراکتور