Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@11:38:23 GMT

عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۷۷۲۱

عرضه اولیه ولکار چقدر نقدینگی نیاز دارد؟

به گزارش بورس تابناک، تاکنون سه عرضه اولیه در سال جاری انجام شده است. عرضه اولیه های امسال با فگستر آغاز شد و سپس در دومین عرضه اولیه، سهام فتوسا به متقاضیان فروخته شد. در سومین عرضه اولیه هم غکورش بالاخره سهام خود را عرضه کرد.

فگستر و مشارکت ۲.۵ میلیون نفری

عرضه‌های اولیه‌های بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰، در روز ۲۲ اردیبهشت با عرضه اولیه سهام شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان در بازار دوم فرابورس ‏کلید خورد که در جریان آن هر سهم این شرکت در نماد معاملاتی «فگستر» ۶۱۷۹ ریال قیمت خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عرضه اولیه، تعداد ۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۳۰۲ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۲۷۸ هزار و ۹۲۵ ‏کد، حداکثر ۲۹ سهم فگستر اختصاص یافت

دومین عرضه اولیه به نام فتوسا ثبت شد

در ۲۹ اردیبهشت ماه فتوسا نام خود را به عنوان دومین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ به ثبت رساند. در این عرضه اولیه که دامنه قیمتی از ۷۱۲۹ تا ۷۸۴۲ ریال تعیین شده بود، تعداد ۲ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۴۰۹ کد معاملاتی مشارکت کردند که به هر یک از ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۶۳‏ کد، حداکثر ۲۸ سهم فتوسا در سقف قیمت اختصاص یافت.

غکورش سرانجام عرضه شد

غکورش که در سال گذشته چند بار تا آستانه عرضه اولیه پیش رفت و عرضه اولیه آن انجام نشد سرانجام در ۶ خرداد ۱۴۰۰ سهام آن وارد بازار سرمایه شد. بیش از ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار کد معاملاتی در این عرضه اولیه شرکت کردند و حداکثر تعداد  ۷۴  سهم در سقف قیمت به هر کد معاملاتی اختصاص یافت.

ولکار چهارمین عرضه اولیه چقدر نقدینگی می خواهد؟

عرضه اولیه ولکار که قرار بود در چهارشنبه هفته گذشته انجام شود ولی به دلیل تغییرات زیر ساخت سامانه به تعویق افتاد.

در عرضه اولیه ولکار ۱۵۰ میلیون سهم به کدهای حقیقی و حقوقی و ۷۵ میلیون سهم هم به صندوق‌های درآمد ثابت تخصیص خواهد یافت. حداکثر تعداد سهام قابل تخصیص به هر کد معاملاتی ۱۵۰ سهم است. البته با فرض مشارکت ۲.۵ میلیونی، می‌توان انتظار داشت به هر کد معاملاتی چیزی حدود ۶۰ برگه سهام تخصیص یابد. با توجه به حداکثر قیمت ۲۲۰ تومانی هر سهم این شرکت، احتمالا چیزی حدود ۱۳ هزار تومان سهام به کدهای حقیقی و حقوقی تخصیص یابد. به این ترتیب شاهد عرضه یک نماد بسیار کوچک دیگر در بورس تهران هستیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عرضه اولیه فگستر فتوسا ولکار انتخابات 1400 محسن رضایی نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کد معاملاتی عرضه اولیه ۲ میلیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید علی موسوی گفت: این جشنواره با موضوع مدح و منقبت حضرت علی (ع) و واقعه تاریخی غدیر  منتشر شد.

وی افزود: قالب آثار این جشنواره مداحی، شعرخوانی و سرود است و دو گروه سنی ۷ تا ۱۲ و ۱۳ تا ۱۷ سال مخاطب آن هستند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: مهلت ارسال آثار تا ۲۴ خرداد ماه سالجاری تعیین شده  است و زمان برگزاری آیین اختتامیه نیز چهارم تیر خواهد بود.

موسوی گفت: آشنایی کودکان و نوجوانان با شخصیت و فضایل حضرت علی (ع)، فرهنگ عمیق و اهداف واقعه غدیرخم، ترویج فرهنگ علوی و تولید آثار در این زمینه از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند فیلم آثار خود را در پیام‌رسان شاد به شماره ۰۹۹۱۹۷۲۷۵۱۳ ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گفت: مدت زمان فیلم حداقل سه و حداکثر پنج دقیقه باشد و مشخصات فردی در آن قید شود، فیلم‌برداری به صورت افقی، در نمای باز و بدون حرکت دوربین انجام شود و آثار هم باید با فرمت mp ۴ و حداکثر حجم ۱۶ مگابایت باشد.

به گفته موسوی، در بخش شعرخوانی نیز شرکت کنندگان می‌توانند آثار شاعران مطرح کشور را به صورت دکلمه اجرا و برای جشنواره بفرستند. در این بخش شرکت کنندگان باید اثر را از حفظ داشته باشند.

وی گفت: اجرای سرود باید به صورت زنده، در گروه‌های جداگانه دختر و پسر حداکثر با ۱۵ نفر انجام شود و حضور از هر دو پایه سنی در گروه سرود امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • استقلال با حداکثر هیجان صدرنشین ماند/ حرکت فولاد به‌سوی سقوط
  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • ‌اعلام حداکثر سرعت مجاز در معابر شهری شیراز
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • حداکثر سرعت مجاز در معابر شیراز بازبینی شد
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • آغاز بیست‌وسومین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز | متقاضیان حداکثر چند شمش می‌توانند خریداری کند؟
  • فراخوان جشنواره «راویان غدیر» در استان قزوین
  • خودروی جدید نیسان؛ کوچک، مانورپذیر و ساکت!