Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲ آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان با عنوان «گرایلی» و «اینتجمه» منتشر شد.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، ابوالحسن حیدری با بیان این که پنجمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شد، گفت: در  این آلبوم ۸ قطعه از مقام های کهن موسیقی شمال خراسان نواخته شده  که  روایتی از نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی این خطه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آلبوم «گرایلی» نیز  به عنوان چهارمین آلبوم از مجموعه مقام های موسیقی شمال منتشر شد.

 وی اضافه کرد: نغمات قدیمی و کهن فرهنگ موسیقی شمال خراسان در این ۲ آلبوم  با نوازندگی «رحیم رضایی» هنرمند برجسته استان نواخته شده است.

حیدری با اشاره به این که موسسه موسیقی آویژه هنر، این ۲آلبوم موسیقی را منتشر کرده است، گفت: تهیه کنندگی ، میکس و مسترینگ این آلبوم را آرمان حمیدی بر عهده داشته است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار منتشر شده است.

 وی  ادامه داد: این آلبوم با مجوز رسمی از دفتر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر و با ثبت رسمی در کتابخانه ملی این آثار ارزشمند برای آیندگان حفظ و نگهداری شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی اظهار داشت: تاکنون «نالش»، «شاه ختایی» و «طرقه» از مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان به روایت ساز دوتار در سال ۹۹ منتشر شده است.

 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: موسیقی شمال خراسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی مجموعه مقام های موسیقی شمال خراسان فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی‌کبیر در دور دوم اجراهای خود از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۱۸ در تئاتر هامون روی صحنه می‌رود.

همچنین همزمان با پیش‌فروش بلیت این اثر نمایشی در سایت تیوال، جدیدترین پوستر نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» با طراحی مهرداد رضایی منتشر شد.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولی‌پور، فرزانه سیری و محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی»، داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

کد خبر 6093889 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • استاد موسیقی شمال خراسان را بهتر بشناسیم
  • عیسی قلی پور درگذشت
  • هنرمند و بخشی شمال خراسان درگذشت
  • پیشکسوت موسیقی مقامی در خراسان شمالی درگذشت
  • خنیانگر آیینی و مردمی موسیقی شمال خراسان درگذشت
  • هنرمند پرآوزاه موسیقی خراسان شمالی درگذشت
  • بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • هنرمند و بخشی خراسان شمالی به دیدار حق شتافت
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • پوستر جدید «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» منتشر شد