Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:25:12 GMT

سفر نماينده آمريکا در امور افغانستان به کابل

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۷۸۸۷

خبرگزاری آریا- زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان امروز وارد کابل شد و با اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور دیدار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، زلمی خلیل زاد نماینده آمریکا در امور افغانستان امروز وارد کابل شد و با اشرف غنی رییس جمهور و عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی این کشور دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: اشرف غنی رییس جمهور افغانستان با هیات آمریکایی به ریاست زلمی خلیل زاد دیدار و هر دو طرف درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه، تداوم روابط سیاسی و دیپلماتیک، همکاری‌های دفاعی، امنیتی و اقتصادی تبادل نظر کردند، قرار است مذاکرات هیات آمریکایی با مقامات دولت افغانستان در روز‌های آینده نیز ادامه یابد.
دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله نیز اعلام کرد: خلیل زاد در دیدار با رییس و اعضای شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفته است اکنون زمان آن رسیده که طرف‌های درگیر در افغانستان خشونت‌ها را کاهش دهند و مذاکرات نتیجه بخش را آغاز کنند.
خلیل زاد ادعا کرد: آمریکا از روند صلح افغانستان حمایت و در راستای اجماع جهانی و منطقه‌ای دراین زمینه کار می‌کند.
عبدالله نیز در این دیدار گفت: جنگ راه حل نیست و مردم ما بیشتر از این نباید قربانی جنگ‌های کور و بی معنا شوند و هیچ طرفی (طرف‌های درگیر) نباید محاسبه اشتباه کند که می‌تواند با توسل به زور به جنگ فعلی نقطه پایان می‌گذارد.
خلیل زاد که دور تازه سفر‌های منطقه‌ای خود را آغاز کرده، قرار است پس از دیدار با مقامات و چهره‌های سیاسی افغانستان عازم دوحه شود و با هیئت‌های مذاکره کننده دولت افغانستان و طالبان دیدار و گفتگو کند.
این سفر درحالی انجام شده است که روند مذاکرات صلح میان طالبان و دولت افغانستان در قطر همچنان متوقف است.
هرچند اعضای هیات مذاکره کننده افغانستان هفته گذشته به دوحه بازگشتند، اما هنوز مذاکرات رسمی با طالبان از سرگرفته نشده است.
همزمان با توقف مذاکرات صلح در دوحه، جنگ و درگیری و حملات طالبان در داخل افغانستان به شدت افزایش یافته است.
«محمدحنیف اتمر» وزیر امور خارجه افغانستان امروز در یک نشست خبری در هرات گفت: بدون همکاری پاکستان قطع خونریزی و پیشرفت در روند صلح ممکن نیست.
وی تصریح کرد: همکاری با پاکستان برای دولت و مردم افغانستان ضروری است و بر این باور هستیم که در هر وضعیتی، مذاکرات و همکاری‌ها را با پاکستان حفظ کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا کابل خلیل زاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۷۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین

معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه به گفتگو پرداخت.

به گزارش فارس، علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در نشست معاونان وزیران امور خارجه و نمایندگان ویژه کشور‌های عضو بریکس به مسکو سفر کرد، با میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه و معاون وزیر امور خارجه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا دیدار کرد.

در این دیدار طرفین ضمن تأکید بر ظرفیت‌های بریکس بعنوان یک پیمان چندجانبه و مهم، روابط و موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دیدار چهره به چهره رییس دادگستری شهرستان کوهبنان با زندانیان
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • دیدار و گفت وگوی علی باقری با نماینده ویژه پوتین
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • «کمیته تماس منطقه‌ای» درباره افغانستان؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • ابتکار «کمیته تماس منطقه‌ای درباره افغانستان»؛ قطار پیشرفت روندی که آغاز شده است
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود