Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی الله مرادی دوشنبه همزمان با هفته محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به طرح مطالعات احیای تالاب های فارس که دانشگاه شیراز متولی آن شده افزود: این طرح با توصیه و خواست عیسی کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور سال ۹۸ کلید خورد و موضوع با محوریت دانشگاه شیراز مطرح و دنبال شد؛ افق مطالعات این است که برنامه مشابه احیای دریاچه ارومیه برای فارس ترسیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امید داشتیم بعد از یکسال دانشگاه شیراز  یک نقشه راه برای احیای تالاب های فارس ارائه دهد، مطالعات انجام شده اما هنوز نقشه راه تهیه نشده است، نتیجه مطالعات پیشرفت زیادی نداشته و به رغم اینکه ما همه مطالعات قبلی را هم در اختیار گذاشتیم اما هنوز نقشه راه عملیاتی نشده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس بیان کرد : خروجی اصلی این مطالعات  نقشه راه  است ، نقشه راه باید علت خشکی تالاب ها را  مشخص کند، هر کدام از علت‌ها را بررسی کنند ، باید برای توقف یا تداوم علت ها راهکار بدهند، باید برنامه زمان بندی برای احیای بختگان و سایر تالاب ها بدهند.

وی با بیان اینکه همه اعتبارات مطالعات احیای تالاب های فارس تامین شده است گفت: این طرح در سال نخست یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار داشت ، امسال و سال گذشته هم اعتبار مناسبی اختصاص یافت ولی همچنان نقشه راه برای احیای تالاب های فارس نیامده است.

این مقام مسوول با بیان اینکه پژوهشگران بر مطالعات تصویری اصرار دارند گفت: فرایند خیلی طولانی شده است ، باید از مطالعه کتابخانه ای صرف عبور کنیم و به برنامه کاری برسیم،  طرح مطالعاتی نیاز به کار میدانی و عملیاتی دار د که بیشتر مطالعات  فعالیت ها کتابخانه ای است و برنامه عملیاتی  برای پایش تالاب ها از سوی دانشگاه شیراز ارائه نشده است.

مرادی گفت:‌باید در قالب این مطالعات تکلیف شود به وزارتخانه ها مانند طرح احیای دریاچه ارومیه که هر وزارتخانه احیای تالاب را تکلیف بداند و مسوولیت هر دستگاه باید دراین برنامه  مشخص شود.

برچسب‌ها دانشگاه شیراز دریاچه بختگان تالاب بختگان فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز دریاچه بختگان تالاب بختگان دانشگاه شیراز دریاچه بختگان تالاب بختگان فارس احیای تالاب های فارس دانشگاه شیراز محیط زیست نقشه راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند

اکبر قایمی رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده گفت: هم اکنون تالاب‌های این شهرستان به جز تالاب یادگارلو به طور کامل آبگیری شده و از لحاظ پوشش گیاهی برای لانه‌سازی و زادآوری و امنیت موجود و تغذیه از وضعیت مناسبی برخوردار هستند.

وی افزود: امسال ۳ میلیون مترمکعب آب برای احیای تالاب طالقان رهاسازی شده و آبگیری تالاب‌های سولدوز، دورگه‌سنگی و گرده قیط و ممیند این شهرستان نیز در حال انجام است.

قایمی ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط این تالاب‌ها و احیای کامل آنها، شمار زیاد از پرندگان آبزی و کنارآبزی مهاجر و بومی امسال در تالاب‌های این شهرستان جوجه‌آوری کنند و در فصل پاییز نیز میزبان خوبی برای پرندگان مهاجر باشند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست نقده با بیان اینکه هم اکنون تالاب سولدوز هم به طور کامل آبگیری شده،  در ادامه گفت: آبگیری این تالاب با توجه به اینکه همجوار پارک ملی دریاچه ارومیه و در مسیر مهاجرت پرندگان قرار دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • خلیج فارس اصلی‌ترین نماد تمامیت ارضی کشور است
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»