Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاروق سخنور رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد در گفت گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،   اظهار کرد: سید محمد امین شیخ مندی یکی از قایقرانان پیشکسوت مهابادی به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست، مسافت ۱۵ کیلومتری سد شهر را با شعار "سد مهاباد سطل زباله نیست" پارو زد.

سخنور افزود: این قایقران در طول این مسیر با جمع آوری زباله‌های معلق روی آب این پیام را به شهروندان داد که نسبت به حفظ محیط زیست مسئولیت پذیر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اضافه کرد: سد مهاباد بعنوان تنها منبع تامین کننده آب شرب این شهر نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتری دارد تا از ورود پسماند‌ها به آن جلوگیری شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: زباله‌هایی که در بالادست سد در طبیعت رها می‌شوند بر اثر وزش باد با در اولین بارش همراه آب باران وارد دریاچه سد مهاباد شده و جمع آوری آن در داخل آب بسیار مشکل و گاهی غیر ممکن است.

او گفت: این عضو تیم منتخب پیشکسوتان قایقرانی دراگون ایران، علاوه بر سد مهاباد هر سال در پاکسازی غار آبی سهولان، تالاب‌ها و زیستگاه‌های این شهرستان نیز مشارکت داشته و با استفاده از قایق پسماند‌ها را از محیط‌های آبی جمع آوری می‌کند.

پنجم ژوئن روز جهانی محیط زیست با شعار زمان برای طبیعت در سال ۲۰۲۰، روزی است که از سوی سازمان ملل برای افزایش آگاهی مردم نسبت به محیط زیست انتخاب شده است.

در تقویم ملی ایران نیز از ۱۶ تا ۲۲ خرداد، به عنوان هفته محیط زیست نامگذاری شده که شعار ملی این هفته نیز امسال «جهش تولید، حفظ محیط زیست برای توسعه پایدار ایران» نامگذاری شده است.

انتهای پیام / س خ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست جمع آوری زباله سد مهاباد سد مهاباد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه و تالاب پیرسلمان
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • معضل جدی مدیریت پسماند در گناباد
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست