Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ نتایج یک نظرسنجی در روز دوشنبه نشان داد که اعتبار آمریکا به عنوان قدرت پیشروی دنیا در فرانسه و آلمان به علت عملکرد واشنگتن برای مقابله با بیماری همه گیر کووید ۱۹ که تاکنون به قربانی شدن نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر در آمریکا منجر شده، خدشه دار شده است.

در آستانه سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به اروپا، ارزیابی بنیاد جرمن مارشال فاند و برتلسمن نشان داد بایدن نتوانسته است جایگاه آمریکا را به سطحی که پیش از شیوع کووید ۱۹ بوده است، بازگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما اعتبار چین به تدریج افزایش یافته است.

براساس تحقیقات آمریکا که روز ۲۶ ماه مارس منتشر شد، آمریکا در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا می‌توانست با اتخاذ سیاست‌های موثرتر از نزدیک به ۴۰۰ هزار مرگ و میر جلوگیری کند.

نتایج این مطالعه که در ۱۱ کشور انجام شده است، نشان می‌دهد "سه ماه نخست دوره ریاست جمهوری بایدن دیدگان آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها را درباره نفوذ آمریکا بر دنیا تحت تاثیر قرار نداده است. "

در این مطالعه آمده است "این ارقام با نتایج یک ارزیابی در سال ۲۰۲۰ همخوانی دارد که نشان داد اعتبار آمریکا تا حدود ۱۰ رتبه در مقایسه با زمان قبل از این بیماری همه گیر کاهش پیدا کرده است. "

نتایج این نظرسنجی با دیدگاه‌ها در داخل آمریکا مبنی بر این که نفوذ آمریکا در خارج از کشور افزایش یافته است، تفاوت دارد.

بایدن در نخستین سفر خود به اروپا در سمت رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در نشست‌های گروه ۷ و اتحادیه اروپا شرکت خواهد کرد. او با چالش‌هایی برای ترمیم روابط اروپا و آمریکا که در دوره ترامپ دچار آسیب شد، مواجه است.

خروج ترامپ از توافقنامه‌های بین المللی و انتقاد‌های شدیدش از ناتو، اعتماد اروپایی‌ها را به واشنگتن کاهش داده است.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تنها ۵۱ درصد از آلمانی‌ها آمریکا را شریکی قابل اعتماد می‌دانند, ۶۰ درصد از فرانسوی ها, ۶۷ درصد از مردم انگلیس و ۷۶ درصد از لهستانی‌ها نیز چنین دیدگاهی دارند. کمتر از یک چهارم از ترک‌ها به آمریکا اعتماد دارند. اکثر آمریکایی ها، اتحادیه اروپا را یک شریک قابل اعتماد می‌دانند.

اکثر پاسخ دهندگان به این نظرسنجی به جز سوئدی‌ها و ترک ها، همچنان معتقدند که آمریکا باید در امنیت و دفاع از اروپا مداخله داشته باشد.

این نظرسنجی که به شکل آنلاین از ۲۹ ماه مارس تا ۳۱ آوریل انجام شد، پاسخ هزار بزرگسال را از در حدود ۱۱ کشور -کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، سوئد، ترکیه، انگلیس و آمریکا- جمع آوری کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی صبح امروز سه شنبه در مقابل درب دانشکده صنعت و معدن این شهرستان تجمع کرده و حامی مظلوم بودن مردم مسلمان ایران را فریاد زدند.

دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، افزود: امروزه، تمام ملتعای آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده، نسل کشی ها، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت های صهیونیست‌ها را می بینند و از اقدامات کور حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

وی ادامه داد: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکایی و اروپایی عامل اصلی ناامنی، اقدامات کور تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشورهای دنیا است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات استکبار جهانی و مزدوران آن خصوصاً رژیم غاصب وکودک کش جهانی، خواستار ورود جدی همه کشور ها با جنایات صورت گرفته در غزه و فلسطین اشتغالی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز دانشجویان شعارهایی به مثل «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

کد خبر 6092773

دیگر خبرها

  • آزادی بیان در غرب کذب محض است
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • کشف خطر جدید میکروپلاستیک‌ها بر سلامت
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • نتایج دیروز و دیشب فوتبال باشگاهی اروپا