Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا قربانی؛ تحلیلگر فناوری مالی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری ایسکانیوز در خصوص ارتباط قطعی های اخیر در حوزه برق با تولید رمز ارز در کشور با اشاره به اینکه در خوزه برق همچنان با قطعی روبرو هستیم افزود: به دلیل اینکه قطعی برق نارضایتی مردم را در پی داشت، رییس جمهور اعلام کرد که تا پایان شهریور ماه سال جاری تولید ماینینگ متوقف میشود و پس از آن، وزارت نیرو قطعی برق را از خانگی به سمت کارخانه ها کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته چنین تصمیمی بسیار وحشتناک است زیرا تبعات و آثار منفی این تصمیم چند ماه بعد خود را نشان خواهد داد و آسیب‌هایی که به کشور میزند بسیار بیشتر از بخش خانگی خواهد بود.

موضوع ارتباط قطعی برق با تولید رمز ارز فراکنی است

وی با اشاره به اخبار منتشر شده در خصوص تاثیر تولید ماینینگ‌ها در میزان مصرف انرژی و قطعی های اخیر گفت: این اخبار به نوعی فرافکنی ای بیش نبوده زیرا ماینینگ هم، همانند سایر بخش‌هایی که کار صنعتی انجام میدادند، مصرف برق داشته است.

قربانی بیان کرد: متولیان صنعت برق کشور باید خجالت بکشند که همچنان موضوع قطعی برق را در کشور شاهد هستیم. کجای دنیا را سراغ دارید که قطعی برق داشته باشند؟ همه میدانیم که مصرف برق هزینه دارد و این موضوع نیز در کشور ما یک قانون است،  هر کسی چه در مصرف خانگی و چه صنعتی به مقداری که مصرف کرده هزینه آن را میپردازد پس لزومی ندارد که ما قطعی برق داشته باشیم.

وزارت نیرو اگر از تولید برق عاجز است به مردم بگوید

این تحلیلگر کسب و کارهای فناوری عنوان کرد: وزارت نیرو اگر از تولید برق عاجز است، با مردم صادق باشد و بگوید که ما طی سال‌های گذشته به دلیل مدیریت غیرصحیح و غیر اصولی‌ای که داشتیم، امروز توانایی تولید برق را نداریم ولی اینکه موضوعی مثل رمز ارزها، ماینینگ و دارایی‌های دیجیتال را پیدا میکنند که در کانون توجه عمومی قرار دارد و دلیل قطعی ها را این موضوع اعلام میکنند اشتباه است ، در واقع مشکل بوجود آمده را که هیچ ربطی این حوزه ندارد را بر گردن تولید رمز ارزها می اندازند که این کار  بسیار کار غیرحرفه ای و غیر اخلاقی است و صرفا به دلیل موج ایجاد شده در جامعه بوده که توانستند از آن استفاده کنند در حالیکه مساله ماینینگ یک مساله انحرافی در قطعی برق است.

وی اظهار کرد:  وزارت نیرو با این استدلال که ماینر ها برق کشور را زیاد مصرف می کنند مانع از تولید آن شده و یا دلیل قطعی برق اعلام میکند، در حالی که این موضوع را اثبات کردیم که میزان مصرف برق ماینرها در مقایسه با میزان مصرف انرژی کشور بسیار کم و عدد ناچیزی است.

توقف تولید رمزارز؛ لج بازی جدید دولت با یک صنعت

قربانی خاطرنشان کرد: گویا دولت تصمیم دارد به تولید ضربه بزند و ناراحت است از اینکه یک صنعتی، در چنین شرایط بد اقتصادی در حال فعالیت است  پس وظیفه خود میداند همانند سایر صنایعی که به تعطیلی کشانده شده اند آن را نیز زمین بزند.

این کارشناس فناوری مالی تاکید کرد: کار دولت به ویژه وزارت نیرو به هیچ وجه درست نیست و به نوعی لج بازی با یک صنعت است که متاسفانه با مصوبه های غیر اصولی تصمیم دارند تا مانع از فعالیت این صنعت در کشور شوند در حالیکه این اقدامات نتیجه‌ای جز گسترش ماینینگ زیرزمینی نخواهد داشت.

انتهای پیام /

صفورا طالب زاده کد خبر: 1098420 برچسب‌ها رمز ارز قطعی برق

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رمز ارز قطعی برق وزارت نیرو تولید رمز قطعی برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین

بابک صدرایی کارشناس صنعت خودرو در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره علت بروز ناترازی بنزین در کشور ما و راهکار حل این ناترازی گفت: اتفاقی که در سال‌های اخیر در صنعت خودروسازی جهان رخ داده این است که به سمت خودروهای با موتور پاک، بازدهی بالا و مصرف سوخت پایین و آلایندگی کم رفته ایم.

وی در ادامه بیان کرد: مسائل زیست محیطی در تولید خودرو اگر جدی گرفته نشود برای تمام دنیا بحران ایجاد می‌کند. خودروهایی که در کشور ما تولید می‌شود پلتفرم‌های قدیمی دارد و موتورها آلایندگی بالاتری نسبت به خودروهای جدید دارد.

صدرایی توضیح داد: علاوه بر این مشکل دیگر موجود در کشور ما که باعث شده مصرف بنزین بالا برود از رده خارج نشدن خودروهای فرسوده است. وی ادامه داد: خودروهای فرسوده در کشور ما حجم بالایی دارند. اگر ما خودروی برقی هم به کشور وارد کنیم ولی این خودروهای فرسوده و اتوبوس و مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نکنیم تأثیری در کاهش مصرف بنزین و ناترازی ندارد.

این کارشناس خودرو توضیح داد: به همین دلیل ما باید برنامه ریزی داشته باشیم که خودروهای فرسوده و قدیمی و خودروهای تولید کننده آلایندگی را از چرخه مصرف خارج کنیم و به جای آن خودروهای نو با انرژی پاک به چرخه مصرف وارد کنیم.

این کارشناس خودرو بیان کرد: برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده هم مشکلات زیادی بر سر راه وجود دارد زیرا عمده کسانی که از خودروهای فرسوده استفاده می‌کنند شرایط مالی لازم را ندارند که از خودروهای جدید و با مصرف کم بنزین استفاده کنند و برای برون رفت از این شرایط باید دولت تصمیمی عاجل بگیرد.

وی با بیان اینکه حل نشدن این موضوع به ضرر دولت است زیرا باید بودجه کلانی را صرف واردات بنزین کند افزود: دولت باید سوبسیدهایی به مردم بدهد تا از خودروهای برقی و هیبریدی استفاده کنند تا سبد سوخت متنوع شود و همچنین خودروسازان داخلی را ملزم به تولید خودروهایی کند که مصرف پایینی دارند.

صدرایی ادامه داد: در کشور باید خودروسازان موتورهای با مصرف کم را تولید کنند. همچنین خودروسازان می‌توانستند موتورهای هیبریدی را روی خودروها نصب کنند تا مصرف بنزین پایین بیاید و همچنین می‌توانستیم از سالانه یک و نیم میلیون خودرویی که وارد کشور می‌شد بخشی از آن را صرف خودروهای هیبریدی کنیم.

این کارشناس خودرو ادامه داد: البته تحریم‌ها و عدم برنامه ریزی در سطح کلان باعث شده که ما وابسته به پلت فرم‌ها خودرویی مربوط به دو تا سه دهه قبل باشیم و مرتباً آنها را تولید کنیم و خودروهای پاک بیشتر جنبه شوآف و نمایشی به خودش بگیرد.

وی ادامه داد: از سال‌های ۹۲ و ۹۳ پروژه‌های خودروهای برقی را داریم ولی تاکنون اتفاقی در این خصوص نیفتاده است. در شرایط فعلی کشور تولید خودروهای هیبریدی بهتر از برقی است و این خودروها می‌تواند جایگزین خودروهای بنزینی با مصرف بالا شود.

کد خبر 6097938 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • تابستان منهای خاموشی
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • تکمیل زنجیره‌های تولید، محور توسعه استان اردبیل است
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تخفیف نجومی ایران برای فروش نفت؛ واقعی یا کیک؟