Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@04:13:56 GMT

انتشار مجله «ادبیات انقلاب اسلامی»

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۷۱۵

انتشار مجله «ادبیات انقلاب اسلامی»

پنجمین شماره نشریه علمی - پژوهشی «ادبیات انقلاب اسلامی» (ویژه‌نامه نامه فرهنگستان) منتشر شد.

به گزارش ایسنا، این نشریه توسط گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و به‌منظور گسترش مباحث علمی و دانشگاهی در حوزه مطالعات ادبیات انقلاب اسلامی منتشر می‌شود.

در بخش «مقاله» این شماره از مجله «ادبیات انقلاب اسلامی» این مقالات درج شده است: «درون‌مایه و ویژگی‌های اشعار آیینی محمدحسین انصاری‌نژاد»، غلامعلی حداد عادل؛ «اعتبار راوی در خاطره (مطالعه موردی کتاب روزهای آخر نوشته احمد دهقان)»، محمدرضا ترکی، منوچهر اکبری، سمیه رشیدی؛ «متن پنهان شعر «همزاد عاشقان جهان (۳)» با تلفیق رویکرد بینامتنیت ژرار ژنت و مایکل ریفاتر»، علی سلطانی‌زاده، علی‌رضا اسدی، علی‌رضا شوهانی؛ ««خویشتن آرمانی» در سینما و شعر دفاع مقدس با تکیه بر فیلم «بادیگارد» و مجموعه‌شعر چمدان‌های قدیمی»، محمود حسن‌آبادی، مریم شعبان‌زاده، ساجده تقی‌زاده؛ «کشش روایی در دو کتاب دا و کوچه نقاش‌ها با تکیه بر عناصر لحن و تعلیق»، یعقوب زارع‌ندیکی؛ «تحلیل داستان فال خون داوود غفارزادگان از منظر سازوکارهای دفاعی»، افسانه شیرشاهی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش نقد و بررسی هم  مقاله «پویه پایداری در بوته بررسی و نقد» نوشته فرزاد زیبایی به‌چشم می‌خورد.

سرمقاله این شماره از مجله «ادبیات انقلاب اسلامی» با عنوان «چیستی ادبیات پایداری» توسط محمدرضا ترکی، مدیر گروه ادبیات انقلاب اسلامی فرهنگستان و دبیر مجله نوشته شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فرهنگستان زبان و ادب فارسي ادبیات انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک‌هفته آغاز می‌شود.

آنگونه که تسنیم روایت کرده، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۱۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۱۴۰۳/۲/۲۰ پایان می‌یابد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901779

دیگر خبرها

  • اطلاعیه شماره یک ستاد انتخابات کشور / مهلت تبلیغات کاندیداهای مجلس اعلام شد
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • ضرورت تدوین کلان روندها برای طراحی آینده متناسب با زیست بوم ایران
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را گزارش بدهند
  • انجام ۲ پرواز فوق العاده مشهد برای ۱۵ اردیبهشت ماه
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • سینما بدون چهره کارگر ایرانی
  • برای 20 سالگی درگذشت گل آقا
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • جای خالی آقای حرف حساب