Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار قم دراین جلسه گفت: پیک چهارم کرونا با شدت آغاز شد و متاسفانه خسارات بسیار جانکاهی به‌واسطه از دست رفتن تعدادی از هم‌وطنان در کشور به‌جای گذاشت.

بیژن سلیمانپور افزود: در حال حاضر این بیماری تا حدودی به ثبات رسیده است و نمودارها میل به پایین آمدن و نزولی شدن دارد.

وی با بیان این‌که کرونا نشان داد اصلا قابل پیش‌بینی نیست و آسیب‌های زیادی دارد، ادامه داد: کرونا قطعا درمان دارد و درمانش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در اجتماعات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به تبلیغ دشمنان و ستون پنجم برای جلوگیری از مشارکت مردم در انتخابات به بهانه کرونا، گفت: اصحاب رسانه کمک کنند تا به مردم اطمینان خاطر بدهیم که تمام اصول بهداشتی در شعبه‌های اخذ رای رعایت می‌شود.

سلیمانپور ابراز امیدواری کرد: پیش از فرارسیدن روز انتخابات، وضعیت قم زرد یا آبی شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون کادر اجرایی انتخابات و اصحاب رسانه، بیان کرد: این مساله در مقطع کنونی قابلیت اجرایی ندارد و جزو مفروضاتی بود که اگر اتفاق می‌افتاد بهتر بود؛ با توجه به این‌که ۱۲ روز به انتخابات مانده است، هماهنگی بین بخشی برای این مساله امکان‌پذیر نیست.

به گفته وی، از سوی دیگر تزریق واکسن از فاز دوم ایمنی ایجاد می‌کند که با توجه به فرصت کم تا انتخابات، از منظر پزشکی نیز فایده‌ای ندارد.

سلیمانپور با بیان این‌که قم از نظر تعداد افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند، پایین‌تر از میانه جدول کشور قرار دارد، افزود: اصحاب رسانه باید نسبت به لزوم واکسن و مسائل پیرامونی آن تفهیم شوند تا نسبت به فرهنگ‌سازی واکسیناسیون در جامعه اطلاع‌رسانی کنند.

وی با بیان این که حواسمان باشد دشمن سوار بر گرانی و کاستی‌های نظام نشود، تاکید کرد: یکی از الزامات مشارکت حداکثری، تضمین و دلگرمی دادن به مردم برای مشارکت حداکثری در انتخابات است.

وی همچنین با انتقاد از عدم تبلیغات محیطی توسط برخی دستگاه‌های اجرایی، گفت: این مساله ربطی به پول و منابع ندارد؛ بلکه برخی نسبت به انتخابات بسیار بی‌تفاوت هستند.

معاون استاندار قم همچنین تاکید کرد: با هر رسانه‌ای که نسبت به انتخابات تشکیک ایجاد نماید، باید برخورد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: با مراقبت و هوشیاری، ۲۸ خرداد برای ملت و نظام سربلندی و عزت به ارمغان آورد.

وی همچنین دربخش دیگری از سخنان خود به موضوع آسیب دیدن برخی وسایل برقی شهروندان اشاره کرد و گفت: بخشی از آسیب دیدن وسایل برقی به دلیل سرقت کابل‌هاست و بخشی از این سرقت‌ها نیز توسط کارگران پیمانکارانی است که برای شرکت برق کار می‌کنند.

سلیمانپور افزود: برای حل این مشکل تاکید شده است محافظت‌ها افزایش یابد تا زمانی که به نقطه مطلوب برسیم.

پایین نیامدن آمار بستری‌ها نگران کننده‌است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه گفت: وضعیت نارنجی در قم حاکم است و طی ۱۰ روز گذشته تعداد بستری‌ها ۲۰۰ نفر بوده و کاهش نیافته‌است.

سید هاشم صدر افزود: بالا بودن آمار فوتی و پایین نیامدن آمار بستری نگران‌کننده است و نشان می هد این ویروس همچنان در جامعه است و چرخش دارد.

به گفته وی، ۶ مرکز واکسیناسیون کرونا در سطح استان راه‌اندازی شده که یک مرکز خودرویی و پنج مرکز تجمعی است.

وی بیان کرد: از امروز فقط کسانی که باید نوبت دوم واکسن را دریافت کنند، باید به مرکز شماره یک واکسیناسیون واقع در میدان روح‌الله مراجعه کنند؛ با در دسترس قرار گرفتن واکسن‌های داخلی، همه مراکز واکسیناسیون استان فعال خواهند شد و خدمات ارائه می‌دهند.

صدر با بیان این‌که از لحاظ آمار واکسیناسیون در کشور عقب نیستیم، افزود: انتظار می‌رفت مردم قم استقبال بهتری از واکسن داشته باشند و امیدواریم شرایط طوری مهیا شود که همگام با سراسر کشور، پیش رویم.

وی با اشاره به این‌که اطلاع‌رسانی برای لزوم انجام واکسیناسیون انجام شده است، اضافه کرد: فیلم‌ها و کلیپ‌هایی از کادر درمان که واکسینه شده بودند ساخته شد؛ ولی نگرش نسبت به واکسن در قم با سایر استان‌ها متفاوت است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به دریافت خدمات درمانی از سوی برخی اتباع و عدم پرداخت هزینه، گفت: برخی اتباع که حجم زیادی از خدمات را دریافت می‌کنند و باید برای مرخصی تسویه‌حساب کنند؛ جو رسانه‌ای ایجاد می‌کنند تا بیمار خود را بدون تسویه‌حساب مرخص کنند.

صدر افزود: متاسفانه رقم بزرگی از انباشت بدهی اتباع در بیمارستان شهید بهشتی قم وجود دارد که اگر تسویه نشود، این بدهی برای مسئولان باقی می‌ماند.

لزوم اقناع افکار عمومی برای دریافت واکسن

معاون مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز گفت: در حال حاضر واکسن هراسی در جامعه پررنگ است و توان مضاعفی برای اقناع‌سازی افکار عمومی نیاز داریم.

محمدجواد محرابی افزود: انتظار می‌رود علت‌یابی دقیقی از چرایی استقبال نکردن مردم قم از واکسیناسیون صورت گیرد.

رضا صالحی مدیر روابط عمومی استانداری قم نیز گفت: کارگروه فضای مجازی با محوریت خانه مطبوعات تشکیل شده و موضوعاتی که در زمینه کرونا و انتخابات نیاز به اطلاع‌رسانی داشته را منعکس کردیم.

استان قم که از ۱۸ فروردین‌ماه امسال در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته بود، از ۱۴ اردیبهشت‌ماه جاری وارد شرایط نارنجی شد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک» و «فاصله‌گذاری اجتماعی» توصیه شده است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته ‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند./

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم ویروس کرونا قم وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به 27هزار و  298خانوار، تعداد 37هزار و 692 کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.   

به گفته بیات نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه سال جاری به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر پنج سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

وی هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد.

بیات افزود: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران(افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان پنج سال(صفر تا 59) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از 95 درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرارگرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از 30 اردیبهشت تا یکم خردادماه سال جاری اجرا خواهد شد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • اجرای نوبت اول طرح ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چرا آمار خودکشی پزشکان بالا رفته؟ / این طبقه مانند گذشته نزد مردم محترم نیست
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد