Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:47:13 GMT

از پرونده سیلی عنابستانی به مامور راهور چه خبر؟

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۸۸۳۱

از پرونده سیلی عنابستانی به مامور راهور چه خبر؟

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، براساس فیلم مذکور، خودروی این نماینده حین عبور غیرقانونی از خط ویژه در یکی از خیابان‌های تهران با هشدار مامور راهور که خود را "عابد اکبری" معرفی می‌کند، مواجه شده و به گفته یکی از شاهدان فیلم، سرانجام این مواجهه به جر و بحث و سیلی این نماینده بر صورت سرباز منجر شده است.

فرمانده کل نیروی انتظامی و دیگر فرماندهان این نیرو نیز به صورت رسمی به رفتار این نماینده اصولگرای مجلس یازدهم اعتراض کرده و خواهان رسیدگی فوری به موضوع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کار به جایی رسید که "محمدباقر قالیباف" و شماری از اعضای هیات رئیسه مجلس با تقبیح چنین رفتارهایی، از رسیدگی به موضوع خبر دادند و اعلام کردند دستور بررسی دقیق ماجرا صادر شده است و درصورت احراز تخلف، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بدون مسامحه با نماینده مذکور برخورد قانونی خواهد کرد.

پس از حجم گسترده اعتراضات و فشارها، سرانجام عنابستانی که از قضا، «سخنگوی فراکسیون مقابله با آسیب های اجتماعی در مجلس یازدهم» است، با انتشار یک ویدئو در فضای مجازی پذیرفت که کارش اشتباه بوده است و به دلیل حواشی رخ داده از مردم و مامور مجری قانون عذرخواهی کرد و گفت: "باید به خود مسلط می‌بودم، کارم اشتباه بود."

چهار روز پس از این عذرخواهی و دستور بررسی ماجرا توسط رئیس مجلس شورای اسلامی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از ارجاع پرونده عنابستانی به هیات نظارت به رفتار نمایندگان خبر داد.

چندی بعد در پی این ماجرا، مطلبی در فضای مجازی دست به دست که سرباز اکبری به محل خشکشویی منتقل شده است، اما سردار "حسین رحیمی"، رئیس پلیس تهران بزرگ در حاشیه نهمین مرحله از طرح اقتدار، گفت: این سرباز نیروی عملیات راهنمایی و رانندگی است و در آن بخش فعالیت می‌کند.

سردار "ابوالفضل شکارچی"، سخنگوی ارشد نیروهای مسلح نیز در واکنش به این سیلی، ضمن ابراز تاسف فراوان برای عنابستانی، گفت: سیلی به سرباز یعنی سیلی به نظم و امنیت اجتماعی و برای چنین فردی متاسفم.

سردار "سید کمال هادیانفر" ، رئیس پلیس راهور ناجا نیز تاکید کرد: این پرونده دنبال می‌شود؛ کیفرخواست هم به دادگاه رفته است و ما پیگیر موضوع هستیم.

همچنین رئیس پلیس پایتخت در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده توضیح داد: پرونده آقای عنابستانی از همان ابتدا از سوی پلیس تهران دنبال شد و همچنان نیز ما پیگیر آن هستیم چرا که به سرباز راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در حین انجام وظیفه تعرض شده است.

وی با اعلام اینکه با پیگیری‌های ما قرار مجرمیت برای این نماینده صادر شده است، گفت: نامبرده طبق کیفرخواست در سه مورد مجرم شناخته شده است.

رحیمی با اشاره به طولانی شدن روند رسیدگی به این جرم نیز اظهارکرد: این‌ها مواردی نیست که در اختیار پلیس باشد. اما آنچه می‌توانم بگویم این است که تقریباً هر روز خود بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم. چرا که وظیفه ما دفاع و صیانت از مامورانمان است. ماموری که در شرایط کرونا، سرما، گرما و ... ساعت‌ها برای تامین نظم و امنیت ایستادگی می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: چنین رفتاری با مامور پلیس صحیح نیست و چه از طرف یک نماینده و چه از سوی یک شهروند عادی سربزند، ما حتماً با آن برخورد خواهیم کرد و پیگیر احقاق حق مامور خود خواهیم شد. 

پیگیری خبرنگار ایرنا برای آخرین جزئیات پرونده همچنان ادامه دارد.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا پلیس تهران بزرگ علی اصغر عنابستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا پلیس تهران بزرگ علی اصغر عنابستانی پلیس راهور ناجا پلیس تهران بزرگ علی اصغر عنابستانی تهران بزرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۸۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود

یک مامور پلیس انگلیس به دلیل انتشار تصاویری در حمایت از حماس، به «حمایت از تروریسم» متهم شد!

به گزارش ایسنا، پلیس انگلیس اعلام کرد یک مامور پلیس این کشور به دلیل انتشار تصویری در حمایت از جنبش مقاومت فلسطین (حماس) به حمایت از تروریسم متهم شده است.

در نوامبر سال گذشته در پی تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم انگلیس، «محمد عادل» مامور پلیس ۲۶ ساله در منطقه «برادفورد» انگلیس بازداشت شد.

اداره مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس اعلام کرد تحقیقات پلیس مبارزه با تروریسم این کشور درباره پیام‌هایی تحقیق کرده که «محمد عادل» در پیام‌رسان واتساپ منتشر کرده است.

این نهاد انگلیسی امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «در روز دوشنبه، محمد عادل ۲۶ ساله به دو فقره انتشار تصویر در حمایت از یک سازمان ممنوعه (حماس) متهم شده است؛ اقدامی که ناقض ماده ۱۳ قانون تروریسم انگلیس است. گفته می‌شود این جرایم ادعایی در ماه‌های اکتبر و نوامبر ۲۰۲۳ روی داده‌اند.»

دولت انگلیس حماس را یک «سازمان تروریستی» می‌داند و به همین دلیل مامور پلیس مذکور را از خدمت تعلیق کرده است. او قرار است در روز پنجشنبه برای رسیدگی به اتهامات خود در دادگاهی در لندن حاضر شود.

از هفتم اکتبر تا امروز پلیس انگلیس چندین نفر را به دلیل شرکت در تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی و در حمایت از فلسطینیان بازداشت کرده است. همچنین پلیس مبارزه با تروریسم این کشور اعلام کرده که چندین پرونده در رابطه‌ با حمایت از حماس در فضای مجازی دریافت کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت معابر پایتخت در روز پنجشنبه
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود