Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:13:43 GMT

اعتبار مجوزهای چاپ و نشر قرآن یکساله شد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۴۹۰۱۷

اعتبار مجوزهای چاپ و نشر قرآن یکساله شد

میثم معافی معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص چاپ قرآن از ابتدای سال تاکنون گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۲ مجوز چاپ و نشر توسط معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم صادر شده است که در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال قبل، شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در صدور مجوزهای چاپ هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال قبل تعداد صدور مجوز در حوزه چاپ و نشر ۳۳۰ مورد با شمارگان سه میلیون ۸۰۰ هزار نسخه بوده است.

وی ادامه داد: تغییر خاصی در تعداد مجوزهای نشر صادره و شمارگان چاپ و نشر نداشته‌ایم. از آنجایی که در سال قبل نیز شرایط متأثر از ویروس منحوس کرونا را داشته‌ایم، به نظر در مجموع با آمار قابل توجهی روبرو هستیم.

اعتبار مجوز چاپ و نشر تا یکسال

معافی افزود: هم اکنون اعتبار یک‌ساله مجوزهای صادره نیز پابرجاست. تا اطلاع ثانوی تمامی مجوزهای صادره به مدت یکسال برای اقدام مقتضی ناشران، اعتبار خواهند داشت؛ در سالیان قبل این مجوزها ۶ ماه از زمان صدور، اعتبار داشتند که پس از بررسی شرایط موجود و در راستای کمک بیشتر به فعالان این حوزه، چنین تصمیمی اتخاذ و عملیاتی شده است.

ایجاد کارگروه مشترک با سه نهاد قرآنی مرتبط با چاپ و نشر قرآن

معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن با اشاره به دیگر فعالیت‌های این معاونت اظهار داشت: یکی دیگر از کارهای در دست اقدام نیز، برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام شده برای تشکیل کارگروه‌های مشترک و تخصصی با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز طبع و نشر قرآن کریم به منظور هم‌افزایی و تجمیع ظرفیت‌های متولیان و دست‌اندرکاران این حوزه است که بزودی در چرخه اقدامات قرار خواهد گرفت.

وی گفت: آنچه به عنوان دغدغه اصلی این معاونت وجود دارد، روشن نگه داشتن چراغ فعالیت‌های چاپ و نشر قرآن کریم در این برهه خاص زمانی است که به یاری خدا و تلاش فعالان دلسوز چاپ و نشر قرآن کریم، این امر به خوبی در جریان است.

معافی افزود: معاونت نظارت چاپ و نشر از دو اداره کل تصحیح قرآن کریم و اداره صدور مجوز و ارزیابی ناشران تشکیل شده است. در اداره تصحیح ۷۰ نفر فعالان قرآنی با تجربه فعالیت می‌کنند. ناشرین زمانی که تقاضای صدور مجوز چاپ دارند در قالب فایل و نسخه کاغذی برای معاونت ارسال می‌کنند همزمان دو گروه بر روی نسخه ارسالی کار کرده و پایش در این مرحله صورت می‌گیرد و در نهایت مجوز چاپ صادر می‌شود.

وی ادامه داد: در اداره صدور مجوز نشر قرآن، ممکن است در پروسه چاپ هر کتابی اشکالاتی به وجود بیاید بهم ریختگی‌هایی مربوط به چاپ و ترتیب بندی صفحات پدیدار شود و به ناشران بازگردانده و نسخه نهایی دوباره ارسال می‌شود.مجوز نشر بدین معناست که این قرآن دارای استانداردهایی برای عرضه در بازار است که به ناشران اعطا می‌شود. این مرکز با اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت قرآن و عترت و مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی ایران تعاملات خوب و هم افزایی وجود دارد.

نظارت چاپ و نشر بر تمامی قرآن‌های ورودی و خروجی از کشور

معافی با اشاره به صدور مجوز قرآن‌های ورودی و خروجی از کشور گفت: طبق تفاهم نامه‌ای با وزارت صمت صدور مجوز قرآن‌های ورودی و خروجی باید با نظارت معاونت نظارت چاپ و نشر سازمان دارالقرآن انجام شود.

وی در پایان گفت: براساس مراجعات و آمار در حوزه چاپ و نشر قرآن نسبت به سالهای قبل رشد داشته ایم و با تلاش قرآن دوستان این امر درجهت ارتقا و رشد دنبال می‌شود. همچنین تدوین آئین نامه در جهت تسهیل و تسریع فرایندهای کاری طبق روال انجام و پیگیری می‌شود.

کد خبر 5226231 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی وزارت صمت شهادت امام صادق ع امام خمینی ره انتخابات 1400 سالروز ارتحال امام خمینی آیت الله خامنه ای قرآن قرآن کریم قیام 15 خرداد حوزه علمیه انقلاب اسلامی ایران نهج البلاغه دین اسلام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اهل سنت چاپ و نشر قرآن کریم سازمان دارالقرآن صدور مجوز مجوز چاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان در جلسه کمیسیون فنی دفاتر خدمات مسافرتی استان اظهار کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری کردستان و با هدف ارزیابی فعالیت، صدور مجوز، تعلیق، لغو فعالیت و رسیدگی به شکایات، تعداد ٩ پرونده مربوط به بخش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

آرمان وطن‌دوست افزود: با نظر اعضای حاضر در این کمیته برای تأسیس سه دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان موافقت شد.

وی با بیان اینکه با صدور این سه مجوز تعداد دفاتر خدمات‌مسافرتی و گردشگری دارای مجوز استان به ٦٤ مورد افزایش یافت، عنوان کرد: همچنین برای سه مورد شکایت از دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان رای صادر، دو دفتر لغو مجوز و یک مورد تجدیدنظر شد. 

وطن‌دوست یادآور شد: عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان به‌صورت مستمر ارزیابی و مواردی مانند نحوه برگزاری تور‌های مسافرتی و ارائه خدمات به مشتریان، اعتبار پروانه بهره‌برداری، نحوه فعالیت، وضعیت عمومی دفاتر خدمات مسافرتی، حضور مستمر و فعال مدیر عامل و مدیران فنی در دفاتر خدمات مسافرتی و... بررسی و با متخلفان و برگزارکنندگان تور‌های بدون مجوز برخورد جدی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • حذف پروانه کسب های کاغذی از ۵۰۰ هزارتا عبور کرد
  • جرایم مدیران شهری در البرز تحت رصد معاونت پیگیری پرونده‌های خاص
  • برگزاری میز خدمت تبدیل شناسه یکتا برای صنف خرازان
  • تبدیل بیش از نیم میلیون مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • با چند کلیک مجوز بگیرید | چگونه در کمترین زمان پروانه کسب بگیریم؟
  • وزارت ارتباطات در تکالیف قانونی صدور مجوز اول شد
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان