Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایر ایران از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد به قیمت هر کیلوگرم ۴۵ هزار تومان در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سازمان امور عشایر ایران، شاهپور علایی مقدم در سفر به خراسان جنوبی از آغاز خرید تضمینی دام عشایر از روز دوشنبه ۱۷ خرداد در سراسر کشور خبر داد و افزود: قیمت خرید تضمینی دام عشایر به صورت ترکیبی ۴۵ هزار تومان و به ازای فروش هر کیلوگرم دام زنده به شرکت پشتیبانی امور دام، سه کیلوگرم جو یارانه‌ای نیز به عشایر داده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی گروه یک خشکسالی و کمبود بارندگی در کشور است، گفت: تفاهم نامه‌ای با محوریت تأمین آب و علوفه دامی عشایر با استانداری خراسان جنوبی منعقد و ده میلیارد تومان از سوی سازمان و ده میلیارد تومان هم از سوی استانداری اختصاص داده شود تا مشکلات ناشی از اثرات خشکسالی در مناطق عشایری استان تا حدودی برطرف شود.   علایی مقدم هدف خود از سفر به خراسان جنوبی را دیدار با عشایر و بررسی وضعیت خشکسالی در مناطق عشایری استان عنوان کرد و افزود: تأمین علوفه، خرید تضمینی دام، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و ارائه خدماتی از قبیل راه سازی، سوخت رسانی و آبرسانی به عشایر ضروری است.   رئیس سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: جامعه عشایری بیشترین منفعت را برای کشور و کمترین هزینه را برای دولت دارند و برای توسعه پایدار و امنیت غذایی کشور تلاش می‌کنند.   وی با اشاره به اهمیت تأمین برق برای چادرهای عشایری، گفت: هرچند برق رسانی به عشایر وظیفه سازمان امور عشایر نیست ولی به خاطر عمق محرومیتی که در مناطق عشایری در این رمینه وجود دارد تمام تلاش خود را برای تأمین برق در مناطق عشایری انجام می‌دهیم.   علایی مقدم با اشاره به فعالیت‌های صندوق‌های خرد زنان عشایری، تاکید کرد: حمایت از این صندوق‌ها باید افزایش یابد تا موجب اشتغال بیشتر زنان عشایری شود و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض بخشی از مشکلات آنان مرتفع شود.   رئیس سازمان امور عشایر افزود: تسهیلات اختصاصی به عشایر باید از طریق تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری جذب و با برنامه ریزی و مدیریت و گردش صحیح برای عشایر مفید واقع شود.   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان امور عشایر خرید تضمینی دام مناطق عشایری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان

به گزارش خبرنگار مهر، علیقلی ایمانی، مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور و دبیر خانه کشاورز استان گلستان با توجه به بارش‌ها در استان‌های مختلف کشور به کشاورزان توصیه کرد و به مهر گفت: با توجه به بارندگی در برخی مناطق و دمای بالا، فضایی برای آفات گندم از جمله زنگ زرد، لکه سفید، سن زدگی و.... به وجود آمده که ضروری می‌کند کشاورزان رصد دائمی از مزارع داشته باشند.

وی افزود: در برخی مناطق با وجود اطلاع رسانی کشاورزان غفلت کردند و خسارت‌هایی به مزارع گندم وارد شد. اما بیشتر گندم کاران اگر چه سموم به اندازه کافی وجود نداشت به هر ترتیبی سمپاشی را انجام داده و از خسارت‌های سنگین‌تر جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: با توجه به پیش آگاهی و هشدارهایی که داده شد تقریباً در بسیاری از استان‌ها زنگ زرد و سایر آفات مهار شده است.

وی تاکید کرد: رصد مزارع با دقت بیشتر انجام شود زیرا در حال حاضر در بیشتر استان‌های کشور شاهد بارش هستیم و پس از آن با رطوبت و گرما هوا رو به رو خواهیم بود که فضای مناسبی برای رشد آفات است.

پیش‌بینی میزان تولید

ایمانی در ادامه سخنان خود به خرید تضمینی گندم در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: سال گذشته کل تولید حدود ۱۳ میلیون تن بود که بیش از ۱۰ میلیون تن خرید تضمینی انجام شد. پیش بینی می‌شود امسال با افزایش تولید خرید تضمینی این محصول استراتژیک به حدود ۱۱ میلیون تن برسد.

وی گفت: اگر عوامل غیرمترقبه طبیعی مهار شود امکان تولید ۱۳ میلیون تن گندم در کشور وجود دارد.

مدیر عامل بنیاد ملی گندم‌کاران کشور یادآور شد: گندمزارهای استان‌های شمالی با توجه به خشکسالی و رطوبت هوا و افزایش دما شرایط مساعدتری برای بروز آفات دارند. همچنین بارش در ۱۵ استان کشور بالا بوده و این باعث می‌شود تا گندم کاران دقت بیشتری به مزارع خود داشته باشند.

دل‌نگرانی گندم‌کاران

ایمانی با اشاره به نگرانی گندم کاران درباره خرید تضمینی محصولاتشان عنوان کرد: یکی از دغدغه کشاورزان مربوط به مطالبات بوده و امیدوارند امسال پرداخت مطالبات کشاورزان همچون سال قبل با دیرکرد چند ماهه انجام نشود.

وی درباره قیمت خرید تضمینی گندم هم گفت: امسال خرید تضمینی گندم هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و خرید تضمینی گندم دوروم هم که در صنایع غذایی مانند ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرد ۱۸ هزار تومان است.

کد خبر 6096924 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • رعد و برق ۵۰ راس گوسفند عشایر حومه شیراز را تلف کرد
  • وارد آمدن خسارت به ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایری استان ایلام
  • آذرخش، ۵۰ رأس دام عشایر فارس را تلف کرد
  • رعدوبرق، جان دام‌های عشایری را در فارس گرفت
  • گندم‌کاران نسبت‌به آفات غافل نباشند/هرکیلو گندم دوروم ۱۸هزارتومان
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه