Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این راهنمای جدید منعکس‌کننده نتایج تحقیقاتی است که بیان می‌کند، افراد واکسینه شده در معرض خطر کمتری از بیماری سخت و شدید قرار دارند و اگر به عفونت مبتلا شوند ویروس را کمتر به دیگران انتقال داده و علائم آنان احتمالا خفیف‌تر است.
مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها ایالات‌متحده اعلام کرده است، افراد واکسینه شده می‌توانند از غربالگری معمول محل کار خارج شوند، البته بسیاری از شرکت‌ها چنین غربالگری ندارند اما بررسی بیشتر برای افرادی که در پناهگاه بی‌خانمان‌ها زندگی می‌کنند و یا برای زندانیان به دلیل خطر بیشتر انتقال توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین این دستورالعمل در مورد پزشکان، پرستاران و سایر کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که هنوز به آزمایش نیاز دارند، اعمال نمی‌شوند.
لازم‌به‌ذکر است، این راهنما ممکن است بر اساس کشورها متفاوت باشد.
شهروندان آمریکایی که از خارج به این کشور برمی‌گردند همچنان باید تست منفی کووید-۱۹ ارائه دهند و اگر جواب آزمایش آنان مثبت باشد باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.
بسیاری از کارشناسان انتظار دارند، CDC با افزایش آمار افراد واکسینه شده آزمایش‌ها را برای افراد واکسینه دارای علائم نیز کاهش دهد چون بسیاری از سرماخوردگی‌ها و بیماری‌های ویروسی علائم مشابه به کووید-۱۹ دارند درنتیجه با کاهش بسیاری از آزمایش‌های غیرضروری در پاییز روبرو خواهیم شد.
واکسن‌ها کارایی دارند اما ۱۰۰ درصد موثر نیستند
دکتر اریف. ار. ساروری از دانشگاه ویرجینای غربی ایالات‌متحده می‌گوید: محققان طی سال گذشته واکسن‌های شگفت‌انگیز کووید-۱۹ تولید کردند. کارایی بالای این واکسن‌ها در محیط کنترل شده از نظر آزمایش‌های بالینی با اثربخشی آنها در زندگی واقعی مطابقت دارد. واکسن‌های mRNA ساخته شده توسط شرکت فایزر و  شرکت مدرنا بیش از ۹۰ درصد از بستری شدن در بیمارستان یا مرگ پیشگیری می‌کنند.
این بدان معنا نیست که شما از همان درجه محافظت در برابر آلودگی برخوردار هستید نتایج آخرین تحقیقات تخمین می‌زند که واکسن‌های mRNA از ۷۰ درصد تا ۸۵ درصد از آلودگی محافظت می‌کنند اما نمی‌توان دریافت که آیا فردی کاملا محافظت شده است یا اگر در معرض ویروس کرونا قرار گیرد ممکن است به بیماری خفیف مبتلا شود و یا ویروس را منتشر می‌کند یا خیر، به همین دلیل آزمایش هنوز مهم است.
هنگامی که فردی پس از واکسیناسیون کامل به ویروس کرونا آلوده می‌شود در برابر ویروس حفاظت می‌شود اما ابتلا فرد به تعادل بین دو عامل شدت قرار گرفتن در معرض فرد آلوده و صلاحیت ایمنی فرد بستگی دارد.
شدت قرار گرفتن در معرض فرد آلوده به ویروس، مدت زمان مکالمه و  تماس بین فرد آلوده و سالم است. صلاحیت ایمنی، مربوط به محافظت ذاتی بدن در برابر کووید-۱۹ است. افراد واکسینه نشده که هرگز به ویروس کرونا آلوده نشده‌اند هیچ گونه محافظتی ندارند (این یک ویروس کاملا جدید است) در حالی که افراد کاملا واکسینه شده بسیار محافظت می‌شوند.
طبق آمار CDC از تاریخ ۳۰ آوریل، در افراد واکسینه شده  ۱۰۲۶۲ عفونت سارس-کوو-۲  (SARS-CoV-۲)  در ایالات متحده مشاهده شده است. این موارد معمولا بدون علامت یا فقط موارد خفیف هستند و منجر به بستری شدن در بیمارستان نمی‌شوند. این موارد همچنان ادامه خواهد داشت و اگرچه این افراد نسبت به افراد واکسینه نشده کمتر ویروس کرونا را به دیگران منتقل می‌کنند اما احتمال دارد انتقال‌دهنده باشند.
خوشبختانه جهان خوش شانس بوده است که به‌طور خاص واکسن‌های mRNA از محافظت قابل‌توجهی در برابر انواع اصلی ویروس که تاکنون پدیدار شدند، برخوردار هستند. اما ممکن است که در بعضی از زمان‌ها ویروس کرونا جهش یابد و از محافظت در برابر واکسن‌ها به‌طور جزئی یا کامل نجات یابد. این دلیل خوب دیگری برای آزمایش در صورت احساس بیماری است.
همان‌طور که میزان واکسیناسیون افزایش و تعداد موارد روزانه در ایالات‌متحده و سایر کشورها کاهش می‌یابد، مهم است که همچنان مراقب ویروس کرونا باشیم. آزمایش کووید-۱۹ به مسئولان این امکان را می‌دهد تا میزان ویروس موجود در یک جامعه را ردیابی کنند و نتایج آزمایش‌های مثبت می‌تواند از انتشار ندانسته ویروس به دیگران پیشگیری کند. بنابراین لطفا در صورت بروز علائم آزمایش شوید حتی اگر کاملا واکسینه شده‌اید.
آیا با واکسیناسیون افراد شنا در استخر ایمن است؟
با ورود به فصل گرما بسیاری از افراد مشتاق رفتن به استخر هستند اما آیا در اوضاع کنونی شنا در استخر ایمن است؟ دکتر ریچارد کندی، متخصص بیماری‌های عفونی در کلینیک مایو در مینه‌ سوتا ایالات‌متحده اظهار کرد: شنا کردن در اوضاع همه‌گیری بر اساس برخی موارد از جمله این‌که  چند نفر در اطراف شما هستند و چقدر با آنها تعامل نزدیک دارید می‌تواند ایمن و یا خطرناک باشد.
وی افزود: البته شنا در استخرهای روباز به دلیل گرم بودن هوا و احتمال گرم شدن آب استخر خطر انتقال را تاحدودی محدود می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: به دلیل افزایش تعداد افراد واکسینه شده معمولا موارد کمتری از ابتلا به کووید-۱۹ در طول تابستان وجود دارد، بنابراین کمتر احتمال دارد که با یک فرد آلوده در تماس باشید اما همچنان چند مورد خطر وجود دارد، به طور معمول، کودکان و افراد جوان در استخر حضور دارند و در حال حاضر در برنامه واکسیناسیون نیستند. افراد جوان‌تر نیز در صورت آلودگی به‌طور معمول علائم کمتری نشان می‌دهند، این بدان معناست که آنان بدون اطلاع از بیماری شنا  و آلودگی ایجاد می‌کنند. سرانجام، در استخر، فریاد و خنده زیادی وجود دارد که می‌تواند مقدار بیشتری از ذرات ویروسی در هوا پخش کند.
کندی تاکید کرد: «به‌طور کلی موردی کاملا ایمن وجود ندارد و همچنان خطر وجود دارد.»

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا واکسن افراد واکسینه شده ایالات متحده ویروس کرونا فرد آلوده آزمایش ها کووید ۱۹ واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۴۹۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی

حساسیت در فصل بهار از بزرگترین چالش‌هایی است که افراد در این فصل تجربه می‌کنند و شناختن محرک‌های حساسیت‌زا و راهکارهای بهبود علائم می‌تواند کمک موثری به افراد کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آلرژی بهاره، حساسیت بهاره، رینیت آلرژیک فصلی و تب یونجه دیگر اسامی هستند که برای حساسیت فصل بهار عنوان می‌شوند؛ با شروع فصل بهار درختان، گل‌ها و علف‌های هرز شروع به گرده‌افشانی در هوا می‌کنند و استنشاق این گرده‌ها در برخی افراد می‌تواند باعث ایجاد علائم حساسیت فصل بهار شود.

در طول فصل بهار درختان و گل‌ها شروع به آزاد کردن گرده در هوا می‌کنند. استنشاق این گرده‌ها می‌تواند باعث بروز علائم آلرژی شود.

علائم آلرژی به دو شکل ظاهر می‌شود:

فصلی: علائم در فصل بهار و تابستان و در پاسخ به گرده گیاهان یا اسپور قارچ‌ها ایجاد می‌شود. دائمی: علائم در تمام طول سال وجود دارد، علل ایجاد کننده آن می‌تواند گرد و غبار، حیوانات خانگی، قارچ وسوسک‌ها باشد.

دلیل اینکه به آلرژی بهاری، تب یونجه می‌گویند، این است که در گذشته در ماه‌های گرم سال، یعنی همان زمانی که علائم آلرژی ظاهر می‌شود، کشاورزان یونجه‌ها را درو می‌کردند؛ مقدار گرده گیاهان به طور مشخصی در روزهایی که باد می‌وزد، در هوا بیشتر است، اما این مقدار در روزهای بارانی کمتر می‌شود.

علائم آلرژی بهاری

علائم حساسیت فصلی از خفیف تا شدید متغیر و بعضی از شایع‌ترین علائم آن شامل موارد زیر است:

عطسه گرفتگی یا آبریزش بینی چشمان اشک آلود و قرمز خارش گوش، بینی، دهان، چشم‌ها احتقان گوش ترشحات پشت بینی سرفه تنگی نفس سردرد تنفس صدادار نشانه‌های حساسیت فصل بهار

در بدن افراد مبتلا به حساسیت بهاری آنزیمی ترشح می‌شود که باعث متورم شدن بافت‌ها و گشاد شدن عروق خونی می‌شود، این آنزیم باعث بروز مشکلات تنفسی، شوک و حمله قلبی است و علت همه واکنش‌هایی که در نتیجه حساسیت فصلی به وجود می‌آید همین آنزیم است، که میزان این آنزیم در زن‌ها بیشتر از مردها است‌.

در بدن این افراد هیستامین نیز ترشح می‌شود که علت اصلی آبریزش بینی و آبریزش چشم است و با توجه به اینکه چه ماده‌ای باعث به وجود آمدن آلرژی یا همان حساسیت فصلی شده است علائم آن می‌تواند متفاوت باشد؛ به طور کلی واکنش‌های آلرژیک می‌تواند در سینوس‌ها، راه‌های هوایی، پوست، روده، چشم و بینی رخ دهد و باعث تولید بیش از اندازه موکوس، عطسه کردن، آبریزش بینی، آبریزش چشم، تحریک گلو، کاهش تمرکز، سیاهی زیر چشم، خارش چشم، گوش و بینی، سرفه، کهیر (موارد نادر)، نوسانات خلقی و فشار خون پایین شود.

حساسیت پوستی فصل بهار

یکی از انواع آلرژی، حساسیت پوستی است که افراد زیادی به آن مبتلا می‌شوند، حساسیت پوستی سه نوع دارد که هرکدام علائم متفاوتی دارند.

اگزما

آتوپیک درماتیت یا اگزما یکی از انواع حساسیت‌های پوستی است، که بیشتر بین کودکان شایع است، علائم آن شامل قرمزی، خارش و خشک شدن پوست است و زمانی که یک عفونت در پوست اتفاق بیفتد ممکن است به شکل جوش‌های کوچک که یک مایع سفید رنگ یا زرد درون آن است روی پوست بدن ایجاد شوند.

کهیر

تاول‌های متورم و قرمز رنگ از علائم کهیر است، کهیر حاد در کمتر از شش هفته برطرف می‌شود، اما اگر بیشتر از شش هفته زمان ببرد کهیر مزمن است.

درماتیت تماسی

علائم این نوع از حساسیت پوستی شامل سوزش، خارش، قرمزی و ایجاد تاول روی پوست است، در زمان تماس با یک ماده حساسیت‌زا ایجاد می‌شود شامپو، تماس پوست با صابون و یا بیش از حد قرار گرفتن در معرض آب می‌تواند درماتیت تماسی را ایجاد کند.

درمان آلرژی و حساسیت فصلی

مهم‌‎ترین قسمت در درمان آلرژی، یافتن علت و به عبارتی پیدا کردن آن مواد آلرژی‌‎زا است، در درمان خانگی حساسیت فصلی توصیه می‌شود:

در و پنجره‌های محل زندگی خود را ببندید. تا حد امکان مدت زمان کمتری را خارج از خانه سپری کنید. زمان خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنید. از هرگونه دود دوری کنید. از میوه، سبزیجات و غذاهای مناسب برای آلرژی استفاده کنید.

راهکارهای متعددی در جهت درمان حساسیت فصلی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به استفاده از میوه و سبزیجات تازه و دوری از آلودگی اشاره کرد.

در صورت شدت علائم حساسیت‌های فصلی و درمان نشدن توسط روش‌های خانگی، لازم است به پزشک مراجعه و درمان دارویی را آغاز کنید، درمان دارویی می‌تواند شامل استفاده از داروهای زیر باشد:

استفاده از داروی آنتی‌هیستامین قرص ایروکاست که ‬ برای حساسیت‌های فصلی و آسم تجویز می‌‎شود. داروی هیدروکسی زین که بیشتر برای خارش و آلرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. داروی کتوتیفن، این دارو برای سرماخوردگی و حساسیت‌ها به‌کار برده می‌شود. غذاهای تشدیدکننده آلرژی

اگر آلرژی دارید، از مصرف این غذاها آلرژی‌زا اجتناب کنید:

الکل کافئین لبنیات شکلات، قند و شیرین کننده‌های مصنوعی بادام زمینی غذاهای فراوری شده خربزه موز خیارها دانه‌های آفتابگردان حلزون صدف‌دار آب‌میوه بطری بابونه گندم، سویا درمان خانگی حساسیت بهاری

علاوه بر مواردی که گفته شد، می‌توان اقدامات زیر را برای بهبود علائم آلرژی در منزل انجام داد:

شست‌وشوی بینی با محلول سالین: با خارج کردن موکوس اضافی در مجرای بینی، احتقان و گرفتگی بینی را کم می‌کند. بخور گرم: با نرم کردن راه هوایی بینی باعث رفع گرفتگی آن می‌شود. طب سوزنی: برخی تحقیقات نشان داده طب سوزنی می‌تواند در برطرف کردن علائم مؤثر باشد. کد خبر 748657

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • مسمومیت با قارچ‌های وحشی رشد ۳ برابری داشته است / علائم مسمومیت را بشناسید
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت