Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:12:58 GMT

معرفی دوربین های مداربسته در سال ۲۰۲۱

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۰۸۳

معرفی دوربین های مداربسته در سال ۲۰۲۱

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، کلمه دوربین مداربسته از واژه انگلیسی به نام (cctv) گرفته شده که این کلمه خود نیز مخفف (closet circuit television) است که معنای تحت الفظی آن جعبه جادویی مداربسته است.

دوربین مدار بسته امروزه رایج‌ترین وسیله امنیتی برای خانه‌ها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و … هستند و در همه مکان‌ها و گذرگاه‌ها نصب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع این‌طور باید بیان کنیم که دوربین مداربسته به کلیه دوربین‌هایی اطلاق می‌شود که در محل خود ثابت بوده و تصاویر را به صورت زنده به مکان‌های خاصی ارسال می‌کنند.

اولین دوربین‌های مدار بسته

باید بگوییم اولین دوربین‌های مداربسته و جرقه وجود آنها از سال ۱۹۴۲ توسط ارتش نازی برای بررسی چگونگی شلیک موشک v۲ در ایستگاه‌های پرتاب موشک نصب شد. حدوداً ۷ سال پس از آن در ایالات متحده آمریکا سیستم‌های مداربسته تجاری به نام وریکون (vericon) وارد بازار شد و برای عموم استفاده از این محصول آزاد بود. تنها نکته جالب توجه دوربین‌ها این بوده که نیاز به هیچ گونه مجوز خاصی نداشتند و هر فردی می‌توانست آزادانه آنها را بخرد.

دوربین‌های vcr ها ( video cassette recorders)

در سال ۱۹۷۰ با روی کار آمدن vcr ها انقلابی در صنعت سیستم‌های مدار بسته رخ داد و ضبط تصاویر به راحتی امکان پذیر شد و هر بار که ارائه می‌کردند، می‌توانستند بارها و بارها تصاویر مورد نظرشان را ببینند.
اما این طرح بازهم با محدودیتی‌هایی رو به رو بود و اگر فردی می‌خواست همه اطلاعات را ذخیره کنند، باید یک مجموعه یا یک آرشیو بسیار بزرگ داشت که آن هم بسیار جاگیر بود.

تأثیر دوربین مدار بسته در امنیت

پیشرفت‌های دوربین‌های مدار بسته باعث شد تا به منظور جلوگیری از جرایم در دهه ۹۰ میلادی در میدان نیویورک آمریکا این طرح نصب شود تا بتواند امنیت شهر را بالا ببرد اما جالب بود که این طرح از آثار جرایم تقریباً اصلاً کم نکرد.

بعد از آن در سال ۱۹۸۰ میلادی در سطح گسترده در سراسر آمریکا خصوصاً در مراکز تجاری و مراکز عمومی دوربین‌های مدار بسته متفاوتی به کار گرفته شدند تا کار را برای نیروهای پلیس به مراتب راحت تر کند.

اشتراک

پیشرفت قابل توجه در دهه نود اشتراک سازی بین دوربین‌ها و سیستم‌های رادیویی بوده؛ تکنولوژی که اجازه داد تا سیگنال‌های ویدئویی با تعدادی دوربین‌های مداربسته ترکیب شود تا در یک مانیتور نشان داده شود. برای مثال اگر شرکتی دارای چهار دوربین مدار بسته بود سیگنال‌های این دوربین با هم یکی شده و در نوار ضبط می‌شد. این مرحله از تکامل بر محبوبیت دوربین‌های مدار بسته افزود.

اجزای دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته از قسمت‌های الکترونیکی شامل: بورد، سنسور، کانکتور، بدنه و لنز تشکیل شده اند. همچنین ما انواع مختلف دوربین‌های مداربسته را دارا هستیم که عبارتند از:

دوربین مدار بسته حرارتی

دوربین مدار بسته بولت

دوربین مدار بسته دام

دوربین مدار بسته اسپید دام

دوربین مدار بسته فیش آی یا چشم ماهی

دوربین مدار بسته پین هول یا مینیاتوری

دوربین مدار بسته c-mount

دوربین مدار بسته روز و شب

دوربین دید در شب یا فروسرخ

دوربین‌های حرارتی

دوربین‌های حرارتی در واقع ابعاد جدیدی از نظارت را ارائه می‌دهند. این سری دوربین‌های قادرند تا بر خلاف نور مرئی گرما را نیز ببینند و به این شکل قادرند تا حتی در تاریکی مطلق هم انسان‌ها یا هر موجود دیگری را به راحتی شناسایی کنند.

تصاویر ثبت شده از دوربین‌های حرارتی نشان می‌دهد که حتی در مناطق حساس که افراد مجرم سعی در پوشاندن خود را دارند این دوربین‌ها گزینه بسیار خوبی برای شناسایی آنها به شمار می‌رود و می‌توانید به راحتی این سری دوربین‌ها را از دوربین مارکت تهیه کنید.

دوربین‌های بولت

دوربین‌های بولت که به دوربین‌های تفنگی نیز معروفند، دارای شکل مخروطی هستند. این دوربین‌ها دارای ثبت تصاویر دید در شب نیز هستند و می‌توانند در محیط‌های تاریک نیز تصاویر مطلوب و واضحی را ثبت نمایند. تنها عیبی که این دوربین‌ها دارا هستند، برای ثبت تصاویر از یک مکان ثابت تصویر برداری می‌کنند و قابلیت چرخش را دارا نیستند.

دوربین‌های دام

از دیگر دوربین‌های مدار بسته می‌توان به نوع دام نیز اشاره کرد. دوربین‌های دام به دوربین‌های گنبدی نیز معروف هستند و معمولاً در محیط‌های بسته از این دوربین‌ها بسیار استفاده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که این دوربین‌ها را بسیار پراهمیت‌تر کرده پوشش ۳۶۰ درجه‌ای این دوربین‌ها هستند و از این لحاظ سارقان قابلیت تشخیص دید اصلی دوربین را ندارند. دوربین‌های دام همینطور قابلیت چرخش دارند و می‌توانند توسط اپراتور کنترل شوند.

دوربین‌های اسپید بام

دوربین‌های ptz نمونه‌ای از دوربین‌های مدار بسته هستند که به ماننده دوربین‌های دام قابلیت چرخش و زوم کردن را دارا هستند. مهم‌ترین قابلیت این دوربین‌ها قابلیت پریست یا یک عملکرد نظارتی است که با استفاده از آن می‌توان به صورت برنامه ریزی شده از مکان‌های مختلف تصویر دریافت نمود.

دوربین مدار بسته فیش آی

دوربین‌های مدار بسته فیش آی یا چشم ماهی هم به ماننده دوربین‌های قبلی دارای قابلیت وسیع ۳۶۰ درجه هستند و در سقف نصب می‌شوند. مهم‌ترین مزیت این دوربین‌ها به نسبت سایرین نصب سقفی آنها است که برای صرفه جویی در هزینه بسیار مناسب می‌تواند باشد و شما با نصب یک دوربین می‌توانید فضای زیادی را تحت پوشش قرار دهید. بیشترین خرید دوربین‌های مدار بسته در تبریز در این سری مدل‌ها ثبت شده است.

دوربین مدار بسته پین هول یا مینیاتوری

پین هول هم نمونه از دوربین‌های مدار بسته است که به صورت مینیاتوری تهیه شده است و معمولاً در مکان‌های که فضای کافی برای نصب دوربین‌های بزرگ وجود ندارد یا حتی زمانی که نصب دوربین به صورت مخفی نیاز است مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین مدار بسته C-mount

سی مونت هم از دسته دوربین‌های مداربسته است و ویژگی مهم آن قابلیت جابجایی لنز است و همین موضوع کاربرد آنها را بسیار افزایش داده است. این دوربین‌ها با ۱۲ متر فاصله بیشترین طول مسافت را پوشش می‌دهند.

دوربین مدار بسته روز و شب

دوربین مدار بسته روز و شب می‌تواند در طول شبانه روز با کیفیت بالا تصاویر را دریافت کند. این دوربین‌ها دارای قابلیت مادون قرمز نیستند اما تصاویر با کیفیت را در نور کم دریافت می‌کنند.

دوربین دید در شب یا فرو سرخ

این دوربین مجهز به LED مادون قرمز است و در لیست بهترین دوربین‌های مداربسته رتبه قابل قبولی را توانسته کسب کند. این دوربین‌ها به دو شکل آشکارسازی و تصویربرداری حرارتی طراحی شده اند است و می‌تواند اشخاص را از فاصله ۱۸ متری تشخیص دهند.

سخن آخر

در کل این دوربین‌ها می‌تواند گزینه‌های بسیار مناسب خرید برای کسانی باشند که امنیت برایشان بسیار مهم است. این افراد می‌توانند بسته به نیاز خود و مکانی که این دوربین‌ها باید نصب شوند گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند.

منبع: تبریز سیستم

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5229104

منبع: مهر

کلیدواژه: دوربین مدار بسته دوربین امنیت اجتماعی کسب و کار شبکه نمایش خانگی عکاسی فروشگاه اینترنتی آسیاتک پالایشگاه تهران مجمع عمومی گروه خودروسازی سایپا لوله آموزش زبان خارجی گروه صنعتی ایران خودرو آموزش آنلاین مجید افشاری صنعت بیمه دوربین های مدار بسته دوربین های مداربسته دوربین مدار بسته دوربین های دام دوربین ها مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، به گفته فرمانده کل انتظامی کشور، درحال حاضر ماموران ما مجهز به ۲۰ هزار دوربین البسه هستند و به ۱۵۰ هزار دوربین دیگر هم نیاز داریم.

سردار رادان می‌گوید، پلیس به لحاظ زیرساختی و فنی، آمادگی کامل دارد، اما پول کافی برای تجهیز البسه به دوربین نداریم.

­نمایندگان مجلس شورای اسلامی سال گذشته موضوع دوربین‌های لباس را به قانون تبدیل کردند و براساس این قانون پلیس موظف است با بودجه‌ای که دولت به آنها می‌دهد، تا پایان امسال علاوه بر البسه، اماکن و خودرو‌ها را نیز به دوربین مجهز کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • تصاویر دوربین مداربسته از تعقیب و آزار دختران نوجوان توسط اوباش | صحنه مجروح شدن جوان با غیرت کاشمری با چاقو | ویدئو
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • تصاویر دوربین مداربسته از لحظه حمله پهپادی به میدان گازی در عراق | جزئیات جدید از حمله پهپادی | ویدئو
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • نفت در مدار رشد؟
  • معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو
  • مقایسه دوربین وان پلاس 12 در مقابل آیفون 15 پرو! (فیلم)
  • بودجه دوربین‌های پلیس در انتظار تصویب