Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@16:02:31 GMT

بازخوانی حادثه تروریستی مجلس در سال ۹۶

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۱۱۷

بازخوانی حادثه تروریستی مجلس در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ ۱۷ خردادماه مصادف با سالروز حمله گروهک تروریستی داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام خمینی(ره) است.

در این روز دو تیم تروریستی به ساختمان مراجعات مردمی مجلس شورای اسلامی و حرم حضرت امام حمله کردند که پس از درگیری با نیروهای امنیتی همه آنها به هلاکت رسیدند.

این حمله حدود ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه صبح ۱۷ خرداد سال ۹۶ به مجلس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این حمله سه تروریست مسلح با ورود به ساختمان مراجعات مردمی مجلس و تیراندازی به سمت مردم و ماموران امنیتی قصد ورود به ساختمان اداری و صحن علنی را داشتند. اما با هوشیاری پاسداران حفاظت مجلس از راهیابی به ساختمان اداری و صحن علنی مجلس باز می‌مانند و مجبور می‌شوند در طبقات ساختمان مراجعات مردمی و دفاتر نمایندگان به درگیری با نیروهای حفاظت مجلس ادامه دهند.

درگیری  با تروریست‌ها در مجلس درحالی ادامه داشت که نمایندگان همچنان در صحن علنی مجلس مشغول به فعالیت بودند.

در ادامه تیم رهایی گروگان سپاه وارد ساختمان مجلس می‌شوند و یکی از تروریست ها را به هلاکت رسانده و یکی دیگر خود را منفجر می‌کند. باقی تررویست‌ها نیز در درگیری با نیروهای امنیتی به هلاکت می‌رسند و در ساعت ۵ بعد ازظهر این عملیات با هلاکت تمام تروریست‌ها و شهادت چند تن از هموطنان به پایان می‌رسد.

چند روز بعد از این حادثه تروریستی رهبر معظم انقلاب اسلامی از این واقعه به عنوان ترقه بازی یاد می‌کنند و می‌فرمایند: «این ترقه بازی ها تاثیری در اراده ملت ایران ندارد».

۲۹ خرداد و تنها پس از گذشت ۱۲ روز از عملیات تروریستی داعش، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات لیله القدر با ۶ فروند موشک بالستیک میان برد ذوالفقار و قیام مواضع گروهک تروریستی داعش در استان دیر الزور سوریه را هدف قرار داد و تلفات سنگینی به این گروهک تروریستی وارد کرد.

چندی بعد نیز تمامی عوامل ترویستی دخیل در این عملیات که وظیفه پشتیبانی از تیم ترویستی را بر عهده داشتند توسط نیروهای امنیتی دستیگر شده و پس از برگزاری دادگاه علنی همگی به اعدام محکوم شدند.

نحوه برخورد و پاسخ جمهوری اسلامی به این این اقدام تروریستی داعش به نحوی بود که این گروهک تروریستی دیگر قدرت عرض اندام و اجرای عملیات های مشابه در خاک ایران را پیدا نکرد و حدود یکسال بعد نیز بساط حکومت داعش در عراق و سوریه برچیده شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی گروه تروریستی داعش سوریه موشک بالستیک جمهوری اسلامی تهران عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گروه تروریستی داعش سوریه مجلس شورای اسلامی گروه تروریستی داعش سوریه موشک بالستیک جمهوری اسلامی تهران عراق گروهک تروریستی تروریستی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی، صبح یکشنبه در جمع پاسداران گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان اظهار داشت: خوشبختانه تعامل، همکاری، هماهنگی و هم افزایی خوبی بین جامعه اطلاعاتی کشور وجود دارد و بایستی این ارتباطات روز به روز تقویت شود.

وی با بیان اینکه سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان جز رده‌های موفق در کشور است، افزود: بسیاری از مردم و مسئولان از اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی به دلیل محرمانه بودن مطلع نمی‌شوند، اما همواره ما و مردم قدردان اقدامات شبانه روزی و مجاهدت‌های خاموش شما سربازان گمنام امام زمان (عج) در تأمین امنیت جامعه هستیم.

وی، گفت: دشمن همواره به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و تلاش می‌کند در شرایطی که توان حمله نظامی مستقیم به کشور را ندارد از طریق تقویت و تجهیز گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی در کشور ایجاد ناامنی کند و این کار سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی را دوچندان می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی به جنایت دلخراش گلزار شهدای کرمان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: طی یک سال اخیر با اقدامات به موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) در سازمان اطلاعات سپاه و اداره کل اطلاعات استان چندین تیم تروریستی در استان کرمان مورد ضربه قرار گرفته‌اند و قبل از هرگونه عملیات تروریستی عوامل ناامنی شناسایی و دستگیر و تیم‌ها متلاشی شده‌اند، اما باید تلاش کنیم حتی یک مورد اقدام ناامنی نیز در استان و کشور صورت نپذیرد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان به سالروز فرمان حضرت امام خمینی (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از ماندگارترین تصمیمات امام راحل (ره) دستور ایشان مبنی بر تشکیل سپاه پاسداران بود و امروز پس از چند دهه شاهد برکات این تأسیس ماندگار هستیم و مردم به خود می بالند که چنین سپاه مقتدری در کشور وجود دارد.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان ساخت: سپاه پاسداران امروز تنها در بخش نظامی در اوج اقتدار نیست بلکه شاهد اقدامات بسیار بزرگی از سوی سپاه در زمینه‌های مختلفی از جمله محرومیت زدایی و سازندگی در کشور هستیم.

وی تصریح کرد: امروز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با دشمن هیچ ابایی ندارد و عملیات غرور آفرین نیروهای مسلح علیه رژیم غاصب صهیونیستی حاوی پیام مهمی به کشورهای منطقه و جهان بود و آن اینکه ایران اسلامی در تأمین امنیت شهروندانش باکسی مماشات و تعارف ندارد و دشمنان ما این پیام را دریافت کرده‌اند و قطعاً محاسبات دنیا از این پس تغییر خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: اقدامات اخیر نیروهای مسلح موجب تقویت انسجام ملی در کشور شده است و باید از این فرصت در جهت خدمت رسانی بیشتر به مردم بهره برد.
وی با بیان اینکه همانگونه که نیروهای مسلح ما در عرصه عمل افتخار آفرین هستند، افزود: در عرصه اطلاعاتی نیز نیروهای امنیتی ما در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در حال مبارزه با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم هستند.

رئیس سازمان اطلاعات سپاه استان کرمان نیز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه قضائی همواره به ما در انجام مأموریت‌ها کمک کرده است و نقش تعیین کننده‌ای در موفقیت آمیز بودن کارها داشته است.
وی اظهار داشت: در پرونده‌های امنیتی و بزرگ صدور آرا قاطع از سوی قضات شجاع و انقلابی استان کرمان موجب ایجاد امید در جامعه و من‌ها در سازمان اطلاعات سپاه استان می‌شود.

کد خبر 6096972

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • روزنامه جمهوری اسلامی: طالبان مشغول پاکسازی قومی و شیعه‌کشی است؛ ایران هم سکوت می‌کند
  • «وعده صادق» بخشی از توانایی های ایران را نشان داد
  • گروگان‌های طالبان که درباره‌شان نشنیده‌اید / چرا آمریکا ۸۰۰ پایگاه نظامی در سرتاسر دنیا دارد؟ / چرا کشور‌ها به جنگ با یکدیگر می‌روند؟ / چگونه داعش به وجود آمد؟
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان