Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@23:07:20 GMT

تفاوت شستشوی فرش به صورت دستی با شستشوی اتومات

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۱۲۱

تفاوت شستشوی فرش به صورت دستی با شستشوی اتومات

با توجه به افزایش قیمت فرش از یک سو و نقش بارز آن در دکوراسیون منزل، انتخاب یک قالیشویی خوب و مطمئن برای شستشوی تمیز و دقیق فرش، بیش از اندازه حائز اهمیت است. در گذشته شستشوی فرش به صورت سنتی بسیار رایج بود، چرا که هم فضای شستشو برای خانواده‌ها در خانه‌های ویلایی مهیا بود و هم وقت مردم آزادتر از شرایط فعلی بود و بعضاً به شستن قالی به عنوان یک تفریح پر شور و هیجان نگاه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در حال حاضر با توسعۀ آپارتمان نشینی دیگر نه فضایی برای شستشوی فرش به صورت دستی وجود دارد و نه قیمت بالای قالی اجازه ریسک به دارنده آن می‌دهد. اما با این وصف باز هم عده ای کار شستشوی اتومات در قالیشویی ها را قبول ندارند. در این مطلب قصد داریم با توضیح در خصوص خدمات قالیشویی ها به تفاوت شستشوی فرش به صورت سنتی با شیوه های اتومات بپردازیم. با ما همراه باشید.

 شستشوی فرش به صورت سنتی در مقابل شستشوی ماشین


توضیح این قسمت را همین ابتدا بین فرش‌های ماشینی و دست باف مجزا می‌کنیم. اگر فرش دست‌باف دارید در واقع از هنر اصیل ایرانی نگهداری می‌کنید، فرشی که هر تار و پودش را دستان هنرمند یک هم وطن گره زده است. با توجه به اینکه فرش دست‌باف از نخ هایی بافته شده که به صورت سنتی رنگ شده اند پس در شستشوی آن باید دقت داشته باشید که رنگ‌های آن با هم ترکیب نشود. ضمناً فرش دست‌باف بعد از خیس شدن به شدت سنگین می‌شود و همین سنگینی پروسه جابه جایی و آویز کردن آن را در خانه به شدت سخت می کند. علاوه بر این فرش دست‌باف اگر خوب خشک نشود، تار و پودش دچار پوسیدگی شده و عمر مفید فرش به شدت کاهش می یابد.

با توجه به مسائل ذکر شده برای شستشوی فرش دست باف توصیه می‌کنیم به سمت روش‌های سنتی یا دستی نروید. در قالیشوی‌ها کلیه فرایند شستشوی فرش به صورت اتومات انجام می‌شود. مواد شوینده مورد استفاده در قالیشویی‌ها باعث تثبیت رنگ فرش می‌شوند و آب چرک توسط مکش‌های قدرتمند تخلیه شده و فرش دست‌باف بعد از تخلیه آب توسط دستگاه‌های خشک کن، کاملاً خشک خواهد شد.

برای بهره‌گیری از خدمات شستشوی فرش دست‌باف قالیشویی توحید که یکی از معتبرترین و برترین قالیشویی‌های سطح تهران است، کافیست در مرورگر خود آدرس اینترنتی tohidcarpet.com را جستجو کرده و پس از ورود به وب سایت قالیشویی توحید فرم ثبت سفارش را پر کنید.

شستشوی فرش ماشینی چه به صورت سنتی چه به صورت اتومات نسبت به شستشوی فرش دست باف از حساسیت کمتری برخوردار است. اما باز هم در شرایط فعلی توصیه می‌شود در شستشوی فرش ماشینی به صورت دستی به نکات زیر دقت کنید:

قبل از خیس شدن، فرش را غبار روبی کنید. بهتر است این کار را با جارو برقی انجام دهید.
فرش را در آبی با جریان ثابت غوطه ور کنید یا اصطلاحاً بخیسانید.
به هیچ وجه روی فرش مواد شوینده اسیدی یا شوینده های سفیدکننده نریزید. بهتر است فقط و فقط از شامپو های ویژه شستشوی فرش استفاده کنید.
در فرآیند تخلیه آب چرک از فرش از فرچه های غیر استاندارد که موجب آسیب دیدن تار و پود فرش و بعضا پارگی آنها می شود استفاده نکنید.
فرش را در حالتی کاملاً آویز و در فضایی نیمه سایه و نیمه آفتابی خشک کنید.

قطع به یقین رعایت تمام نکته های فوق کار ساده ای نیست. با این وصف توصیه می کنیم برای شستشوی فرش ماشینی نیز استفاده از خدمات قالیشویی را جایگزین شیوه سنتی کنید.

قطعاً شما نمی‌توانید شرایطی از قبیل جریان ثابت آب، تخلیۀ کامل آب چرک بدون آسیب رسانی به تار و پود و فضایی نیمه آفتاب و سایه برای خشک کردن فرش پیدا کنید. پس تعصب را کنار گذاشته و شستشوی فرش‌هایتان را به قالیشویی توحید بسپارید.

انتخاب قالیشویی خوب در تهران

با توجه به گسترش تعداد قالیشویی ها در سطح کلانشهرهایی مثل تهران انتخاب یک قالیشویی خوب کار ساده ای نیست. توصیه می‌کنیم قبل از اینکه شستشوی فرش خود را به هر قالیشویی که به شما نزدیک تر بود بسپارید اندکی در رابطه با خدمات قالیشویی ها تحقیق کنید. بسیار دیده شده که فرآیند شستشو در برخی از قالیشویی ها به جای آن که به افزایش طول عمر فرش کمک کند، باعث تشدید آسیب‌دیدگی‌های جزئی فرش شده و عمر آن را کوتاه تر می کند. با توجه به این نکته قالیشویی می‌تواند حرفه‌ای باشد که قبل از تحویل گرفتن فرش تمام نقاط آن را از حیث وضعیت سالم بودن مورد بررسی قرار دهد.

 به عنوان مثال یک قالیشویی در تهرانپارس با نام تجاری قالیشویی توحید وجود دارد که کیفیت خدمات آن مورد تایید تمام مشتریانی است که به آن مراجعه کرده اند. تحویل فرش و تفکیک آن از حیث دست‌باف یا ماشینی بودن، بررسی دقیق نقاط آسیب دیده فرش، شستشوی تمام اتوماتیک، استفاده از مواد شوینده با ph استاندارد، تحویل به موقع و باکیفیت یعنی کاملا لول و کاور شده از جمله خدمات قالیشویی محدوده تهرانپارس است.

چرا قالیشویی توحید؟

در امور مربوط به نظافت خانه علاوه بر شستشوی فرش، دغدغه‌های دیگری نظیر شستشوی مبل یا موکت و یا ترمیم فرش‌های آسیب‌دیده وجود دارد. قالیشویی توحید از جمله قالیشویی‌هایی است که در آن خدماتی از قبیل شستشوی فرش ماشینی، شستشوی مکانیزه فرش دست‌باف، قالیچه و گلیم، مبل و موکت و حتی ترمیم فرش های آسیب دیده انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم برای شستشوی مبل نیز به شیوه سنتی اعتماد نکنید چراکه عدم تخلیه آب از آن نتیجه شستشوی شما را معکوس جلوه می‌دهد. علاوه بر خدمات ذکر شده در قالیشویی توحید کلیه فرآیند غبارروبی، خیساندن، شستشو و خشک کردن فرش به صورت اتوماتیک انجام می‌شود، این درحالی است که با شستشوی فرش به صورت سنتی باید زمان نسبتاً بیشتری را صرف شستشوی فرش کرد.

منبع: فارس

کلیدواژه: فرش افزایش قیمت شستشو قالی شستشوی فرش ماشینی خدمات قالیشویی توصیه می کنیم برای شستشوی قالیشویی ها فرش دست باف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا فرتوک زاده، متخصص چشم و فلوشیپ قرنیه با بیان این که عوامل گوناگونی باعث خستگی چشم می‌شوند، گفت: هنگامی که افراد با با گوشی تلفن همراه یا کامیپوتر کار می‌کنند بعد از پانزده دقیقه کار کردن، یک دقیقه به دور نگاه کنند، بعد از ۳۰ دقیقه کار کردن سه دقیقه به دور نگاه کنند و بعد از یک ساعت، پنج دقیقه به دور نگاه کنند و این کار را تا پایان ساعت کاری انجام دهیم؛ تا فشار و گرفتگی اسپاسم باعث خستگی نشود.

وی با بیان اینکه باید زاویه دیدمان به کامپیوتر ۱۵ درجه به پایین باشد، افزود: در این صورت است که چشم کمتر خشک و خسته می‌شود، بنابراین رایانه باید روبروی فرد و پانزده درجه زیر افق باید باشد. نور در زمان استفاده از کامپیوتر زیاد لازم نیست، زیرا که خود کامپیوتر نور دارد. هم چنین نور اتاق، اگر روشن باشد نور نباید به صفحه کامیپوتر بتابد. موضوع بعدی، موضوع جریان هوا است. هوا نباید به چشم‌ها برخورد کند. بدین معنا که، باد نباید مستقیم به چشم ما برخورد کند.

فرتوک زاده در ادامه بیان کرد: موضوع بعدی، نمره عینک است. خیلی‌ها عینک نمره پایین دارند و فکر می‌کنند خوب می‌بینند و از عینک استفاده نمی‌کنند، اما بهتر است که عینک را بگیرند و استفاده کنند. اشعه‌های آبی کامپیوتر، برای چشم زیان آور است بنابراین شیشه‌های عینکی به نام بلوکنترل وجود دارد که افرادی که از عینک استفاده می‌کنند حتما عینکشان، از این شیشه‌ها باشد.

این فلوشیپ قرنیه ادامه داد: افراد میانسال و سالمندان، اگر ابرو‌های افتاده داشته باشند، چشمان خیلی خسته می‌شود از این رو، باید هنگام استفاده از کامیپوتر، رایانه در پایین باشد و نباید ابرو را بالا بدهند تا به کامیپوتر نگاه کنند، زیرا که ابرو و پلک بالا برود، چشم بسیار خسته می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که ماساژ و مالش چشم برای رفع خستگی مناسب است؟، گفت: افراد برای رفع خستگی، روزی ۳ مرتبه دست و صورت شان را می‌شورند، تلاش کنیم تا با شامپو بچه، از ابرو تا گونه به آرامی ماساژ دهیم که اگر این ماساژ را انجام دهیم چشم هم تمیز می‌شود و هم خستگیش رفع می‌شود، و همچنین خشکی نمی‌گیرد؛ بنابراین با این کار، ما نیازی نداریم تا دیگر دست به چشم بزنیم.

این متخصص چشم در پایان اظهارداشت: شست و شوی یک دقیقه‌ای چشم، در طول روز ۳ بار صبح، ظهر، و شب تمام آلودگی‌ها را پاک می‌کند و دیگر نیازی نیست دست به چشم زد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • عوامل تاثیرگذار بر کپک زدن فرش
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان