Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-29@16:30:37 GMT

۵ نکته در انتخاب دکتر متخصص درد که هر بیماری باید بداند

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۰۲۸۴

یک فلوشیپ درد یا همان متخصص درد تمامی آموزش‌های تخصصی جهت تشخیص و درمان بسیاری از دردها را گذرانده و به راحتی می‌تواند عامل بیماری بسیاری از دردهای موجود در بدن بیمار را تشخیص دهد و جهت درمان آن اقدام نماید. کسانی که درد را به طور مداوم و به شکل درازمدت تحمل می‌کنند باید به کلینیک‌هایی دردشناسی همچون مطب درد مراجعه کنند تا متخصص درد با معاینه بیمار عامل بوجود آورنده درد را تشخیص دهد و برای درمان آن اقدامات دارویی یا روش‌های دیگر درمانی را تجویز نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین متخصص درد در زمینه پیشگیری از درد نیز فعالیت داشته و به تکنیک‌های مختلف مانع بروز درد در افراد مختلف می‌شود.

دکتر شمس یکی از متبحرترین و با تجربه‌ترین متخصص درد در تهران می‌باشد که برای بسیاری از دردهای آزاردهنده و حتی برای پیشگیری از آنها از آخرین دستاوردهای پزشکی روز دنیا جهت تشخیص و درمان درد استفاده می‌نماید. متخصص درد با بررسی سوابق بیماری فردی و خانوادگی اشخاص و نیز بررسی آزمایشات مختلف و انجام معاینه‌های جسمی عامل درد بیمار را تشخیص می‌دهد. این عامل می‌تواند ناشی از صدمات ورزشی و بیماری سرطان و خیلی از بیماری‌های دیگر باشد. پس از تشخیص بیماری متخصص درد طبق اطلاعات به دست آمده بهترین راه درمان را اتخاذ می‌نماید.

از شایع‌ترین بیماری‌هایی که یک متخصص درد می‌تواند آن را درمان کند می‌توان به درد زانو، درد کمر، فیبرومیالژیا، درد صورت، آرتروز، سردرد میگرنی، درد گردن، سیاتیک، دردهای عصبی و... اشاره کرد. انواعی از درمان‌های مختلف درد وجود دارد که توسط متخصص درد مورد استفاده قرار می‌گیرد که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند به طور کل دو نوع درمان داریم درمان با رویکردهای فیزیکی و درمان با رویکردهای روانشناختی. نوع درمان با رویکردهای فیزیکی شامل درمان از طریق طب فیزیکی و توانبخشی، مداخلات ورزشی، درمان از طریق فعالیت بدنی نظیر ورزش یوگا یا پیلاتس، درمان با طب سوزنی، روش‌های مداخله‌ای با تزریق مفاصل و... می‌باشد و درمان با رویکردهای روانشناختی از طریق درمان شناختی رفتاری صورت می‌گیرد.

در ادامه به بررسی چند نکته مهم در انتخاب دکتر متخصص درد خواهیم پرداخت تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

نکات انتخاب بهترین متخصص درد

برای انتخاب بهترین متخصص درد و مراجعه به بهترین کلینیک‌های دردشناسی همچون مطب درد، پزشک خانوادگی یا پزشک عمومی می‌تواند بهترین راهنما برای شما باشد. این پزشکان با توجه به شناختی که از شما دارند و نیز با اطلاعات خوب و دقیقی که از سوابق درمان و میزان تجربه و همچنین محیط مطب متخصص درد مد نظر خود دارند به راحتی می‌توانند شما را به این متخصصین معرفی و هدایت کنند تا زودتر به درمان بیماری خود بپردازید و مطلوب‌ترین نتیجه درمان را کسب نمایید. همچنین با پرس و جو از دوستان و خویشاوندانی که به متخصص درد مراجعه کرده‌اند می‌توانید بهترین متخصص را برای درمان بیماری خود انتخاب کنید.

دکتر شمس یکی از بهترین و با تجربه‌ترین متخصص درد در تهران بزرگ است که سابقه درمان بسیار بالایی از انواع دردها را دارد و تمامی ویژگی‌های یک متخصص کاربلد و با تجربه را دارا می‌باشد. اگر برای دردهای خود به دنبال یک متخصص باتجربه خوب هستید ما به شما کلینیک مطب درد دکتر شمس را پیشنهاد می‌کنیم. مطمئناً با اولین مراجعه و شرکت در اولین جلسه درمانی متوجه کیفیت بالا و خصوصیات خوب این پزشک معالج جهت درمان بیماریتان خواهید شد. برخی از خصوصیات بهترین متخصص درد که باید قبل از مراجعه به مطب درد به آن توجه کنید شامل موارد زیر است:

متخصص درد باید روابط عمومی بسیار بالا و خوبی داشته و فردی خوش مشرب باشد تا با کسب اعتماد بیمار، زودتر به مشکلات سلامت وی دست پیدا کند و دلایل بروز درد را به راحتی مورد بررسی قرار دهد. یک متخصص درد متبحر، باید درصد درمان‌هایش بالا باشد و به صورت کامل عوامل بروز عارضه و درد را بشناسد و بیمار خود را نسبت به هر نوع خطرات احتمالی آگاه سازد. بهترین متخصص درد از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار است این خصوصیت یکی از مهمترین نکاتی است که قبل از مراجعه به مطب درد باید آن را مد نظر داشته باشید. متخصص درد با تشویق بیمار به رعایت حفظ سلامت و بهداشت می‌تواند بیماری مراجعه کننده خود را تحت کنترل نگهدارد و با توجه به نوع شرایط جسمی و روحی بیمار، بهترین روش درمان را برای تسکین درد وی تجویز نماید. داشتن اخلاق پزشکی یکی دیگر از ویژگی‌های مهم متخصص درد می‌باشد، به این صورت که متخصص درد در عملکرد خود هیچ‌گونه آسیب و صدمه عمدی به بیمار وارد نکند، فرقی نمی‌کند که این آسیب عمدی و از روی غفلت بوده باشد و یا بر اثر یک اقدام غلط بیمار صدمه دیده باشد. همچنین اخلاق پزشکی حکم می‌کند که متخصص درد برای درمان بیمار تمام تلاش خود را انجام دهد و مناسب‌ترین مراقبت‌ها را طبق استاندارد لحاظ نماید تا روش درمان وی کمترین عوارض را روی بیمار داشته باشد از دیگر خصوصیات یک متخصص خوب داشتن دانش کافی به درمان بیمار بر طبق آخرین دستاوردهای پزشکی روز دنیا است. این دستاوردها هم می‌تواند علمی باشد و هم می‌تواند آخرین تکنولوژی تجهیزات پزشکی روز دنیا را در بر داشته باشد. همچنین متخصص درد در کنار درمان جسمی، روح و روان بیمار خود را نیز تسکین دهد.

خدمات مطب درد دکتر شمس

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم دکتر شمس یکی از بهترین متخصص درد در تهران است که جهت درمان و تسکین دردهای ستون فقرات، سیاتیک، دردهای گردن و کمر، درمان تنگی کانال نخاعی، آرتروز، شانه و آرتروز زانو و سایر مفاصل، دردهای ناشی از آسیب‌های ورزشی، دردهای صورت، سردردهای مزمن و حاد و درمان بسیاری از دردهای دیگر از بروزترین دانش و تجهیزات پزشکی بدون عمل جراحی استفاده می‌نماید.

کلینیک مطب درد علاوه بر خدمات حضوری خدمات آنلاین نیز جهت درمان و پیشگیری درد ارائه می‌دهند. یکی از روش‌های روز دنیا جهت درمان درد روش اوزون درمانی می‌باشد که توسط دکتر شمس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دکتر شمس فارق التحصیل دانشگاه شهید بهشتی در رشته تخصصی درد و انستری می‌باشد . رزومه کاری این متخصص درد بالا بوده و بسیاری از بیماری‌ها توسط ایشان درمان شده است. برای آشنایی بیشتر با دکتر شمس و خدمات مطب درد می‌توانید به سایت مطب درد مراجعه کنید و ضمن مطالعه مطالب از راهنمایی‌های آنلاین این متخصص درد نیز بهرمند شوید.

آدرس : تقاطع دولت و کاوه جنوبی ابتدای خ وارسته پلاک۴۹طبقه۲واحد۷
۰۲۱۲۲۵۵۸۷۱۸
۰۲۱۲۲۵۵۸۶۰۲
۰۹۳۳۷۲۶۲۰۲۸

منبع: الف

کلیدواژه: درمان با رویکردهای بهترین متخصص درد ترین متخصص درد متخصص درد متخصص درد درمان بیمار جهت درمان دکتر شمس یک متخصص روز دنیا مطب درد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۰۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت گفت: مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع را در مینای دندان ایجاد کند، خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسیدکربنیک موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود.

الهام فقیهیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نشانه‌های دندان آسیب‌دیده اظهار کرد: درد دندان یکی از نشانه‌های دندان آسیب‌دیده است، اما بیمار باید دقت کند مراجعه به دندان‌پزشک نباید تنها زمانی که درد دندان وجود دارد اتفاق بیفتد، اگر بیمار در مراحل اولیه پوسیدگی دندان به دندان‌پزشک مراجعه کند، هزینه کمتری را از لحاظ مالی و آسیب به دندان می‌پردازد تا اینکه در مراحل انتهایی پوسیدگی دندان به پزشک مراجعه کند.

وی افزود: وقتی که دندانی پوسیدگی سطحی دارد با ترمیم و پر کردن ساده بهبود پیدا می‌کند که هزینه بسیار کمتری نسبت به درمان ریشه و عصب‌کشی که دندان پوسیده به بیمار تحمیل می‌کند، دارد.

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت تصریح کرد: در پوسیدگی سطحی بافت دندان کمتر تخریب می‌شود، اما وقتی که دندانی عصب‌کشی یا مورد درمان ریشه قرار گیرد، دیگر بیمار درد را حس نمی‌کند و بافت دندان بسیار شکننده می‌شود و نیاز به درمان روکش و پروتزهای دندانی دارد، از این جهت حائز اهمیت است زمانی که بیمار احساس پوسیدگی دندانی داشت، سریع به دندان‌پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به حساسیت دندان‌های پوسیده به بعضی مواد غذایی گفت: دندان‌ها وقتی در معرض پوسیدگی قرار دارند، نخستین حساسیتی که نشان می‌دهند نسبت به خوردن مواد غذایی شیرین و سرد است، هنگامی که بیمار مواد غذایی شیرین را می‌خورد، این مواد لابه‌لای شیارهای دندان می‌رود و موجب شروع یک درد تیر کشنده می‌شود که پس از مدتی این درد تسکین پیدا می‌کند.

فقیهیان ادامه داد: این درد غیرقابل تحمل نیست و بیمار سریع به دندان‌پزشک مراجعه نمی‌کند، به همین دلیل وقتی بیمار یک ماده غذایی سرد مانند یک لیوان آب خنک را مصرف می‌کند، این نوع احساس درد شکل می‌گیرد و سریع هم آرام می‌شود، در این مرحله احتمال دارد دندان دچار پوسیدگی شده و نیاز به درمان ریشه و عصب‌کشی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پوسیدگی خود به خود درمان نمی‌شود، ادامه داد: بسیاری از اعضای بدن هستند که وقتی دچار بیماری می‌شوند، سیستم ایمنی بدن می‌تواند آن را درمان کند، اما بافت دندان از این مورد تبعیت نمی‌کند، وقتی که مینای دندان پوسیده شد، دیگر بهبودی در کار نیست.

دندانپزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: پوسیدگی‌های دندان را در بعضی از موارد با رعایت نکاتی می‌توان کمتر کرد، اما بهبودی توسط بافت بدن صورت نمی‌گیرد، همچنین لازم است بدانیم پوسیدگی شروع به پیشرفت می‌کند تا به عصب دندان برسد، در این مرحله بیمار یک درد غیرقابل تحمل و شبانه‌روزی را تجربه می‌کند و شدت درد شب‌ها بیمار را از خواب بیدار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: احتمال دارد بیمار یک لیوان چای داغ مصرف کند و درد شدید و تیر کشنده‌ای را داشته باشد، وقتی که بیمار درد دندان را تجربه می‌کند، دندان او نیاز به عصب‌کشی دارد، یعنی درد طولانی‌مدت با محرک‌های بیشتری صورت می‌گیرد، بسیاری اوقات احتمال دارد پوسیدگی به عصب دندان برسد و دندان نیاز به عصب‌کشی داشته باشد، اما بیمار هیچ دردی نداشته باشد و درمان ریشه بدون وجود درد برای بیمار تجویز شود.

کدام مواد غذایی پوسیدگی سریع در دندان ایجاد می‌کند؟

فقیهیان با تاکید بر اینکه مصرف شیرینی‌ها و مواد غذایی حاوی اسید می‌تواند خردگی و پوسیدگی سریع را در مینای دندان ایجاد کند، گفت: خوردن لواشک‌های ترش و نوشابه‌ها به دلیل وجود اسیدکربنیک موجب پوسیدگی دندان‌ها می‌شود، بنابراین مدت زمان استفاده از این مواد غذایی حائز اهمیت است، برخی افراد عادت دارند لیموترش را با دندان فشار دهند؛ این حرکت می‌تواند پوسیدگی و آسیب به بافت مینای دندان را برای بیمار ایجاد کند.

وی در خصوص اهمیت مراجعه زودهنگام به دندان‌پزشک تصریح کرد: مراجعه به دندان‌پزشک وابسته به رعایت بهداشت دهان بیمار است، افرادی که رعایت بهداشت دهان آن کمتر است و مصرف مرتب سیگار و محرک‌ها را دارند، باید هر شش ماه یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کنند، اما افرادی که بهداشت دهان را به‌خوبی رعایت می‌کنند و از مسواک، نخ دندان و دهان‌شویه‌های فلوراید استفاده می‌کنند، مراجعه آن‌ها به دندان‌پزشکی می‌تواند در زمان طولانی‌تر و هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک‌بار انجام شود.

دندان‌پزشک و متخصص بیماری‌های دهان، فک و صورت عنوان کرد: مراجعه به دندان‌پزشکی بر اساس ارزیابی و بروز پوسیدگی دندان‌های بیمار است، پیشگیری بهتر از درمان است، مراجعه کودکان به دندان‌پزشک باید هر شش ماه یا سالی یک‌بار انجام شود، به دلیل اینکه دندان‌های کودکان تازه روییده است و مداخله زودتر، هزینه‌های درمانی کمتر و نتیجه بهتری را به دنبال دارد و اگر نیاز به فلورایدتراپی باشد، توسط دندان‌پزشک صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید بدانیم اگر در موارد انتهای پوسیدگی دندان به دندان‌پزشک مراجعه کنیم، هزینه‌های بیشتری به ما تحمیل می‌شود، در واقع وقتی که یک دندان ترمیم می‌شود، نسبت به زمانی که نیاز به عصب‌کشی دارد، استحکام بیشتری خواهد داشت، اما با درمان ریشه‌ای دندان استحکام آن کمتر می‌شود و نیاز به درمان‌های جانبی مانند روکش دندان نیز ضرورت پیدا می‌کند.

کد خبر 748407

دیگر خبرها

  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ببینید | اظهارات تکان‌دهنده یک نماینده مجلس؛ بزرگان ما برای درمان مریضی‌شان سریع به اروپا می‌روند اما برای اقتصاد بیمار نه!
  • غربالگری نوزاد چیست؟ بهترین زمان آزمایش غربالگری
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها