Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@05:09:05 GMT

جو بایدن: دنیای آینده نباید بوومزه چین بدهد

تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۵۱۰۵۸

رئیس جمهوری آمریکا که باید به زودی با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه و سران اروپایی دیدار کند، در روزنامۀ واشنگتن‌پست بر نکته بالا  تأکید کرده وگفته است نخستین هدف او در این سفرها، تأکید بر ارزش‌های دموکراتیک و همکاری با اروپاییان است. او با قاطعیت از دموکراسی‌های غربی دفاع می‌کند و می‌نویسد: "ما مراقب خواهیم بود تا قواعد و مقررات بازرگانی و فن‌آوری در سدۀ بیست و یکم به دست دموکراسی‌های مبتنی بر بازار رقم زده شود و نه به دست چین یا کشوری دیگر".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..در یادداشتی که روز شنبه ۵ ژوئن در روزنامۀ واشنگتن پست منتشر شد، جو بایدن اطمینان داد که در برابر بحران‌های متعدد بین‌المللی و تهدیدهای فزایندۀ مسکو و پکن، وی به دنبال تحکیم "اتحادهای دموکراتیک" با همۀ دموکراسی‌های غربی است.

قرار است که جو بایدن روز چهارشنبه ٩ ژوئن به اروپا سفر کند و در اجلاس سالانۀ سران گروه هفت (G7) در لندن و سپس در نشست ناتو در بروکسل حضور یابد. یک هفته بعد، بایدن در ژنو با پوتین وعدۀ ملاقات دارد.علاوه بر دفاع از دموکراسی، جو بایدن در یادداشت خود از پایان دادن به اپیدمی کووید ۱٩، چاره‌جویی برای تغییرات آب و هوا و رونق اقتصادی به عنوان مهم‌ترین اهداف خود سخن می‌گوید. اما سفر آیندۀ وی به اروپا را باید قبل از هرچیز تلاشی برای تقویت روابط با کشورهای هم‌مرام، و روشن ساختن موضع آمریکا در مقابل چین و روسیه دانست.

اختلافات پایان‌ناپذیر آمریکا و روسیه

با رفتن ترامپ و آمدن بایدن اختلافات مسکو و واشنگتن بار دیگر شدت گرفت. دو کشور بر سر پرونده‌های گوناگون با هم دعوا دارند. واشنگتن مسکو را به مداخله در انتخابات آمریکا، حملات سایبری، جاسوسی، سرکوب مخالفان (به ویژه ناوالنی) و تهدید نظامی علیه اوکراین متهم می‌کند. در مقابل، پوتین اخیراً دولت آمریکا را به رفتارهای غیردموکراتیک متهم کرده و گفته است که واشنگتن با کسانی که به کنگرۀ آمریکا هجوم برده بودند، رفتاری ناعادلانه داشته... به گفتۀ پوتین آن افراد "دزد و شورشی نبودند و فقط خواسته‌های سیاسی داشتند". روسیه همچنین انتقادهای زیادی به سیاست‌های ناتو دارد و"رفتارهای تحریک‌آمیز" نیروهای ناتو در پیرامون روسیه را محکوم می‌کند.در حال حاضر دو کشور تحریم‌هایی را علیه یکدیگر اعمال کرده‌ و سفرای خود را به کشور بازگردانده‌اند. در این شرایط، جو بایدن در روزنامۀ واشنگتن پست نوشته است: "ما (آمریکا و اروپا) برای پاسخ دادن به چالش‌های روسیه در قبال امنیت اروپا متحد هستیم". بایدن با یادآوری "تهاجم روسیه علیه اوکراین" می‌نویسد که  در قاطعیت آمریکا برای دفاع از ارزش‌های دموکراتیک هیچ تردیدی وجود ندارد. به عقیدۀ بایدن آمریکا و اروپا نمی‌توانند منافع خود را از یکدیگر جدا کنند.

بایدن می‌افزاید که هنگام دیدارش با پوتین، "بر تعهدات آمریکا در قبال دموکراسی‌های اروپایی و دفاع از ارزش‌ها و حقوق انسانی" تأکید خواهد کرد.جو بایدن در عین حال می‌گوید که آمریکا به دنبال درگیری نیست. او می‌نویسد: "ما خواستار روابط باثبات و قابل پیش‌بینی با روسیه هستیم تا بتوانیم در مورد مسائلی چون نظارت بر تسلیحات و ثبات استراتژیک همکاری کنیم".

رادیو فرانسه

منبع: ساعت24

کلیدواژه: جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!

به گزارش همشهری آنلاین، شفقنا به نقل از آرتی عربی نوشت: ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این باره نوشت: این بیانیه را تنها می‌توان توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی تلقی کرد.

در روزهای اخیر، تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا به صحنه‌ای برای اعتراض نسبت به بمباران نوار غزه و کمک‌های آمریکا به تل‌آویو به ویژه پس از تصویب بسته جدید کمک‌های آمریکا به اسرائیل تبدیل شده‌اند.

پلوسی اخیراً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متهم کرد که پشت این تظاهرات است.

با تشدید تنش‌ها بین دانشجویان و پلیس آمریکا در بحبوحه گسترش تظاهرات‌ در حمایت از فلسطین و محکومیت جنایات اسرائیل در نوار غزه، دانشگاه‌های آمریکا شاهد اوج گرفتن اعتراضات و بازداشت دانشجویان معترض است؛ امری که «مایک جانسون»، رئیس جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان را به تهدید به استقرار گارد ملی واداشته است.

تظاهرات در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و تگزاس با درگیری دانشجویان و پلیس مجهز به تجهیزات ضد شورش برگزار و منجر به دستگیری ده‌ها دانشجوی معترض شد.

جنبش اعتراضی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد به طوری که ده‌ها نفر هفته گذشته پس از فراخوان پلیس علیه تظاهرکنندگان توسط ریاست دانشگاه به بهانه ارعاب و یهودستیزی دستگیر شدند.

کد خبر 847237 برچسب‌ها خبر ویژه روسیه - ولادیمیر پوتین روسیه و آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • دانشجویان مشهدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی تجمع کردند
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تظاهرات طرفداران فلسطین در آمریکا را پوتین سازماندهی می کند!
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم