Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان تأمین اجتماعی در راستای حفاظت مالی از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهمنامه همکاری منعقد کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس این تفاهمنامه، خدمات بستری تحت پوشش تأمین اجتماعی برای همه بیمه‌شدگان بستری در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی مستقر در شهرستان‌های فاقد بیمارستان ملکی و همچنین برای تمام بیمه‌شدگان دارای بیش از ۶۵ سال سن در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد، به صورت رایگان ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حفاظت مالی از بیمه شدگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در راستای اصل صیانت از کرامت گروه‌های آسیب پذیر در مواجهه با بیماری، دسترسی عادلانه به خدمات تشخیصی و درمانی در کل کشور برای بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت، پرداخت به موقع تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به بیمارستان‌های مجری طرح، استفاده از تمامی ظرفیت‌های کشور در حوزه درمان و توسعه پوشش و ارتقای کیفیت خدمات درمانی، از اهداف این طرح به شمار می‌روند.

همه خدمات بستری دارای پوشش بیمه پایه و تمام تجهیزات پزشکی و اقلام مصرفی مورد استفاده برای بیماران در بخش بستری تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی، مشمول این طرح هستند.

امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی هم در نشست خبری ۲۸ بهمن ماه ۹۹ گفته بود: هزینه درمان بیمه‌شدگان بالای ۶۵ سال در مراکز درمانی طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی در شهرهای بدون بیمارستان‌های ملکی رایگان است.

بر اساس آخرین آمارها، بالغ بر ۱۴ میلیون نفر از جمعیت کشور به عنوان بیمه‌شده اصلی و بیش از چهار میلیون نفر به عنوان مستمری‌بگیر بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان از تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت بیمه‌ای و درمان بهره‌مند می‌شوند. با احتساب اشخاص تبعی تحت تکفل این گروه‌ها، در مجموع بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور عضو خانواده تأمین اجتماعی به شمار می‌روند.

تمام دانشجویان سراسر کشور هم بر مبنای حداقل حقوق (۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان) و با نرخ ۱۲ درصد حق بیمه و پرداخت ۳۱۸ هزار تومان می‌توانند تحت پوشش حمایت‌های تأمین اجتماعی قرار بگیرند.

کد خبر 498997

منبع: ایمنا

کلیدواژه: همسان سازی حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی واریز حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان های دولتی و دانشگاهی سازمان تأمین اجتماعی تأمین اجتماعی بیمه شدگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

وزراء و اعضای کابینه پس از پایان جلسه هیأت دولت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) به جمع خبرنگاران آمده و خبرهای جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار دادند، در همین ارتباط «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، با اشاره به تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی، گفت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

دریافت 129 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی / تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی 

دیگر خبرها

  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی | حقوق حداقل‌بگیران چند درصد افزایش می یابد؟
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • امکان نام‌نویسی غیرحضوری بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران
  • فراهم شدن امکان نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی بیمه‌شده و مستمری‌بگیر اصلی
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • جزییات جدید از وام فوری بازنشستگان
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری