Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بهزیستی استان گیلان روز دوشنبه درباره برگزاری این کارگاه به خبرنگار ایرنا گفت:  در این کارگاه حدود ۴۰ نفر از دست اندرکاران سازمان های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر از استان های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، زنجان، کردستان و گیلان به صورت مجازی شرکت کردند.

دکتر حسین نحوی نژاد خاطر نشان کرد: این کارگاه امسال برای دومین بار به میزبانی بهزیستی گیلان با هدف توسعه کارکردهای اجتماعی سازمانهای مردم نهاد، ارایه آموزش های لازم و توانمندسازی دست اندرکاران سازمان های فعال در حوزه مواد مخدر و فرهنگ سازی همگانی برای کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: برگزاری کارگاه منطقه ای توانمند سازی سازمان های مردم نهاد در راستای اطلاع رسانی، ارتقای آگاهی، تبادل تجربیات و هرچه بهتر انجام شدن فعالیت ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر اهمیت دارد.

مدیرکل بهزیستی استان گیلان اظهار داشت: شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی در خصوص مباحثی نظیر چالش های پیشگیری اولیه و فردی، تعیین کننده های اجتماعی سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها، تاثیرات محیط های اجتماعی در شیوع مصرف مواد مخدر و ساختار خانواده و اعتیاد آموزش های لازم را فرا می گیرند.

وی اضافه کرد: تاثیرات اولیه فرهنگی، خرده فرهنگ مصرف مواد، اهمیت دوره کودکی و نوجوانی، آیا مصرف مواد مخدر اعتیاد آور مشکل جدی محسوب می شود؟ و مشکلات مرتبط با مصرف مواد اعتیاد آور از دیگر موضوعات قابل ارایه در کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد است.

دکتر نحوی نژاد با اشاره به ضرورت توجه به پیشگیری در حوزه مواد مخدر با بیان اینکه پیشگیری مهمترین و موثرترین راهکار برای گرفتار نشدن در دام اعتیاد است، اظهار داشت: برگزاری کارگاه ها و دوره های مهارت زندگی به منظور افزایش مهارت های پیشگیرانه از برنامه های بهزیستی برای مبارزه با مواد مخدر است.

خدمات بهزیستی گیلان در افزون بر یکهزار و ۲۰۰ مرکز غیردولتی شامل مهدکودک، مراکز نگهداری معلولان، کمپ های نگهداری معتادان و مراکز مشاوره ارائه می شود.

کارگاه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد حوزه مبارزه با مواد مخدر منطقه سه کشور به مدت سه روز به میزبانی بهزیستی استان گیلان ادامه دارد.

برچسب‌ها رشت مواد مخدر گیلان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت مواد مخدر گیلان رشت مواد مخدر گیلان سازمان بهزیستی کشور سازمان های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر مصرف مواد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است

ایسنا/گیلان مدیرکل تعاون گیلان، نیمی از حوادث ناشی از کار را مربوط به حوزه ساختمان دانست و ادامه داد: حدود نیمی از فوتی های ناشی از کار نیز در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد.

سیاوش آقاجانی امروز، ۱۳ اردیبهشت ماه در نشست تخصصی ایمنی کار، سرمایه گذاری در بخش ایمنی را خدمت رسانی به جامعه کار و تولید دانست و اظهار کرد: فعالان حوزه ایمنی به جهش تولید کمک می کنند.

وی با اشاره به برگزاری چهار همایش ایمنی کار در سال گذشته، افزود: امروز نخستین همایش ایمنی کار سال ۱۴۰۳ را با همت و مشارکت بخش دولتی و خصوصی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با تاکید بر لزوم آسیب شناسی حوادث در کارگاه های ساختمانی، پویایی ریسک، ایمنی در صنایع فلزی و کاربرد هوش مصنوعی در ایمنی کار به عنوان مسائل مبتلابه عصر حاضر، تصریح کرد: نیازمند به روز شدن در ایمنی کار هستیم.

آقاجانی با اشاره به آثار مثبت همراهی جامعه کارگری و کارفرمایی به ویژه در بخش صیانت از نیروی کار و ایمنی، خاطرنشان کرد: شاهد پیشرفت های جدی در تولید و اشتغال و ایمنی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه از همه حلقه های موثر در ایمنی شامل آموزش، نظارت، مسئولان ایمنی و برخورد قانونی استفاده خواهیم کرد، گفت: از پای کار بودن تشکلات مرتبط با ایمنی در استان قدردانی می کنیم.

مدیرکل تعاون گیلان برخورد با کارفرمایان متخلف به ویژه در کارگاه های پر خطر را در کنار بازرسی و نظارت و آموزش، یک امر لازم دانست و بیان کرد: اگر ایمنی کار رعایت نشود، اولین آسیب برای تولیدکننده است و لذا نیازمند تبیین و نشر فرهنگ ایمنی کار در میان تولیدکنندگان نیز هستیم، زیرا صیانت از نیروی کار، صیانت از تولید را به دنبال دارد.

آقاجانی نیمی از حوادث ناشی از کار را مربوط به حوزه ساختمان دانست و ادامه داد: حدود نیمی از فوتی های ناشی از کار نیز در کارگاه های ساختمانی رخ می دهد و لذا تمرکز اول بازرسان کار براساس ارزیابی ریسک، در حوزه ساختمان بوده است که این از سیاست های اداره کل بازرسی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز می باشد.

وی با بیان اینکه نظارت بر کارگاه های ساختمانی توسط بازرس ویژه و تخصصی انجام می شود تا حوادث را کاهش دهیم، گفت: بیشترین آمار برخورد با کارفرمایان متخلف در کارگاه های پرخطر مربوط به کارگاه های ساختمانی است؛ در واقع هم کمیت و هم شدت حوادث در کارگاه ساختمانی بالاست و این یعنی کارگاه های ساختمانی دارای بالاترین ریسک حوادث هستند.

مدیرکل تعاون گیلان اتصال حلقه های حوزه ایمنی را با حلقه ضمانت اجرایی عملی دانست و متذکر شد: در کنار آموزش و نظارت، از ابزارهای قانونی استفاده خواهیم کرد تا شاهد کاهش بیشتر حوادث ناشی از کار به ویژه در کارگاه های ساختمانی باشیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون کار، هزینه های ایمنی در کارگاه های ساختمانی قبل از آغاز کار باید محاسبه شود، افزود: نیازمند صدور دستورالعمل ها و ایجاد فرایندهای کاری در دستگاه های متولی حوزه صنعت ساختمان و نظام مهندسی برای ایمنی هستیم. همچنین باید به طرف صنعتی سازی برویم، زیرا با صنعت ساختمان سازی سنتی و نا ایمن مواجه هستیم، اما صنعتی سازی می تواند حوادث را کاهش دهد.

آقاجانی صنعتی سازی را موجب افزایش سرعت کار و کاهش حوادث دانست و تصریح کرد: باید سواد ایمنی در کارگاه ها ارتقا پیدا کند و کارفرمایان با زبان ارزیابی و مدیریت ریسک آشنا شوند.

وی همچنین به کمبود فارغ التحصیلان ایمنی و درآمدهای غیر متناسب آنها اشاره کرد و گفت: موضوع ایمنی و سلامت فقط مادی نیست و حفظ جان انسان ها جنبه معنوی نیز دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • نیمی از حوادث فوتی کار در کارگاه های ساختمانی است
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • تشکیل کمیته امنیت روانی برای برخورد با شایعه سازان و نشردهندگان اکاذیب در فضای مجازی
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد