Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان کهگیلویه و بویراحمد آنگونه که مسئولان اعلام کرده‌اند بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام دارد که تکمیل این پروژه ها هم به عزم و روحیه جهادی و هم به اعتبارات نیاز خواهد داشت.

در سال‌های اخیر نشان داده شده که مهم‌ترین دلیل رکود پروژه‌های عمرانی نبود عزم جهادی در مسئولان بوده به نحوی که پروژه‌هایی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد نیز تاکنون در استان به سرانجام نرسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دنبال ریشه یابی علت اصلی رکود پروژه‌های عمرانی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم درخواهیم یافت که بیش از همه چیز نبود روحیه جهادی موجب رکود و سکون بوده است.

اعتقاد داریم که اگر مسئولان استانی عزم جهادی داشتند و به جای دنباله‌روی کورکورانه از نمایندگان و فرو رفتن در فعالیت‌های انتخاباتی تبلیغاتی، از تهران پیگیر اعتبارات متمرکز و ملی بودند امروز نباید بیش از ۲ هزار پروژه عمرانی راکد در استان داشتیم.

پروژه‌هایی که مردم سال‌های سال چشم انتظار تکمیل آنها بودند اما تا به امروز به سرانجام نرسیده‌اند.

در طول ۸ سال دولت تدبیر و امید بسیاری از پروژه‌های استان یا به سرانجام نرسیدند و اگر هم افتتاح شدند هنوز نواقص عمده‌ای دارند که به دولت بعدی واگذار خواهند شد.

پروژه‌هایی مانند پل سوم بشار که شاکله آن در دولت گذشته ایجاد شد اما دولت تدبیر و امید نتوانست در چهار ساله اول حاکمیت خود تکمیل کند و در میانه این دولت هشت ساله تنها یک فاز آن به بهره‌برداری رسید.

پل سوم بشار اکنون تنها یک کوره راهی برای عبور و مرور شهروندان و مسافران بیشمار شده و دولت تدبیر و امید نتوانست این گذرگاه شهر یاسوج را در حد نام و اندازه یک مرکز استان ساماندهی کند.

پروژه‌ای که به اعتبار چندانی نیاز نداشت و تنها همت جهادی می خواست که در دولت تدبیر و امید دیده نشد و همچنان در حد یک کوره راه باقی مانده تا عبور و مرور یک مرکز استان تنها بر روی پل های قدیمی این شهر باشد.

فاز‌های بعدی این پل نمونه‌ای از چندین پروژه عمرانی راکد در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است که ۸ سال طلایی برای تکمیل آنها از دست رفت و باید دولت آینده به فکر اتمام آن باشد.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: دولت روحانی دولت تدبیر و امید دولت پل خبرگزاری فارس یاسوج دولت تدبیر و امید مرکز استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ در بازدید رئیس سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان از بانک سلول‌های انسانی و جانوری مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی ضمن معرفی دستاورد‌ها و فعالیت‌های صورت گرفته، پتانسیل‌های راهبردی و زمینه‌های مختلف همکاری این مرکز ملی در پرورش استعداد‌های دانش آموزان شاغل به تحصیل، پیش از ورود به دانشگاه بحث و بررسی شد.
حسین شاهسوارانی، سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران وابسته به جهاددانشگاهی با تاکید بر اینکه جوانان و نخبگان سرمایه اصلی کشور و محور تحقق بسیاری از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند، افزود: استفاده از زیر ساخت و پتانسیل‌ها برای شناسایی و پرورش دانش آموزان و دانشجویان نخبه بعنوان سرمایه‌های آینده کشور با هدف تربیت نیروی انسانی کارامد در حوزه‌های مرتبط علوم زیستی، ژنتیک، زیست فناوری و تبدیل آنها به مدیران جهادی کار آفرین و نوآور یکی از اولویت‌های این مرکز است.
وی با اشاره به ارزش و اهمیت ذخایر ژنتیکی و زیستی کشور، به عنوان ثروت و گنجینه ملی، همکاری دو مجموعه را فرصتی مناسب برای حضور دانش آموزان نخبه در مرکز دانست.
الهام یاوری، رئیس سمپاد نیز حضور جوانان و نخبگان در عرصه علم و پیشرفت کشور را ضروری دانست و بر گسترش تمرکززدایی فرایند آموزش نیرو‌های انسانی از صرفا شهر‌های بزرگ به سراسر کشور تاکید کرد.
وی از افزایش علاقمندی دانش آموزان سمپادی به حوزه بیوتکنولوژی و ژنتیک اشاره کرد که با توجه به پیشرو بودن مجموعه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف مانند زیست فناوری، ژنتیک، سلول‌های بنیادی و درمان؛ از زیر ساخت مناسب مرکز ذخایر ژنتیکی ایران برای ورود به این عرصه به منظور استعدادیابی و پرورش دانش آموزان سمپادی خبر داد.

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه اجرای فیبرنوری بیرجند امضا شد
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • اردوی جهادی دانشجومعلمان پردیس های اردبیل برگزار شد
  • پول هست زمین نیست!
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • وقتی زمین پراید را وسط خیابان شلوغ بلعید | تصویر
  • ضرورت استعدادیابی و پرورش دانش آموزان نخبه با هدف پرورش مدیران نسل نو جهادی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد