Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی معبودی با تاکید بر اینکه حضور مردم در عرصه از مبانی اصلی امام(ره) بود؛ گفت: یکی از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب، مردم بودند که اگر پای کار نباشند یکی از ستون‌های انقلاب ناقص می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، حجت‌الاسلام علی معبودی ظهر امروز در نشست صمیمی با موضوع بررسی اندیشه‌های انتخاباتی معمار فقید انقلاب که با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن اقشار سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون دو مسیر از جمله تحریف شخصیت امام راحل و تحریف جمهوری اسلامی از سوی دشمنان مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای درک ماندگاری راه امام(ره) باید به اصول و مبانی وی توجه کنیم چراکه برگرفته از اسلام ناب محمدی بوده، ضمن اینکه نفی اسلام امریکایی از اصول مبانی امام بوده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج)استان قزوین عنوان کرد: برخی تلاش می‌کنند اصل بنیادین امام راحل را منحرف کنند؛ بنابراین هرکسی غیر از اسلام ناب را معرفی می‌کند، از اندیشه و راه امام منحرف شده است.
معبودی یادآور شد: اصل دوم اندیشه امام(ره)، اتکا به صدق و وعده الهی در برابر قدرت‌های مستکبر جهان بود؛ امام به وعده الهی معتقد بود و اعتنایی به مستکبران عالم نداشت.
تخریب شخصیت امام راحل و جمهوری اسلامی دو هدف اصلی دشمنان است

وی اذعان کرد: اصل سوم در اندیشه امام(ره)، اعتماد به اراده، توان و نقش مردم بود؛ در حالی که امروز برخی در ظاهر به مردم نقش می‌دهند اما در عرصه زندگی برای مردم اعتنایی قائل نیستند.
این مقام مسئول بیان کرد: حضور مردم در عرصه از اصول امام(ره) بود و یکی از پایه‌های اصلی پیروزی انقلاب، مردم بودند که اگر پای کار نباشند یکی از ستون‌های انقلاب ناقص می‌شود.
معبودی تصریح کرد: اصل چهارم در تفکر امام این است که امام در داخل طرفدار جدی حمایت از محرومان بود و در برابر اشرافی‌گری مقابله می‌کرد؛ ایشان معتقد بود باید اشرافی‌گری و اختلاف‌ها را از بین برد و با اشراف بی‌درد بسیار مخالف بود، امام علی(ع) نیز در توصیه‌های خود به مالک توجه ویژه‌ای به توده مردم داشت.
وی گفت: اصل ششم در تفکر امام تاکید به استقلال پذیری و نفی وابستگی بود و به هیچ وجه اجازه نمی‌داد تا مستکبران به کشور سلطه کنند؛ امروز در کشور دیده می‌شود که برخی خلاف نظرات امام عمل می‌کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین اذعان کرد: امام بر حفظ وحدت ملی و مقابله با تفرقه افکنان تاکید داشتند و از نظر ایشان، وحدت امام و ملت بسیار مهم بود؛ لذا امروز برخی‌ که می‌خواهند خللی در صفوف مردم ایجاد کنند، برخلاف نظرات امام عمل می‌کنند.

حفظ اقتدار و استقلال از اصول مبانی امام راحل است
  معبودی تصریح کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای تلاش می‌کنند مردم در انتخابات حضور نداشته باشند و عده‌ای هم در داخل سعی در پررنگ کردن این امر دارند، وحدت ملی برای امام مهم بود چراکه انتخابات تجلی وحدت ملی است.
وی یادآور شد: عنوان می‌شود شورای نگهبان عملکرد خوبی نداشته است در پاسخ باید گفت که لازم است به قانون عمل کرد؛ هرچند دارای مشکلات اقتصادی، نابرابری و تبعیض اقتصادی در کشور هستیم اما راه حل این مشکلات ممانعت مردم از حضور در پای صندوق‌های رای نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: به گفته سردار شهید سلیمانی، امروز جمهوری اسلامی قرارگاه شهداست و تضعیف جمهوری اسلامی تضعیف سیدالشهداست؛ امروز اگر کسی تعمدا رای ندهد با قرارگاه سیدالشهدا مخالفت می‌کند و نباید در عزاداری اباعبدالله شرکت کند.
معبودی در پایان تصریح کرد: جمهوری اسلامی امروز خیمه امام حسین(ع) است و اگر این خیمه به خطر بیافتد تمام بخش‌ها به خطر می‌افتد؛ در شرایط کنونی در جنگ نابرابری قرار گرفتیم و همه تلاش دشمنان برای عدم حضور مردم پای صندوق‌های رای است و از رسانه‌ها درخواست داریم مردم را به حضور حداکثری تشویق کنند.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی استان قزوین امام راحل حضور مردم امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است

به گزارش خبرنگار مهر، محسن داوری صبح یکشنبه در نخستین نشست ستاد انتخابات استان خراسان رضوی (دور دوم) اظهار کرد: هیأت اجرایی و نظارت آمادگی کامل را برای مرحله دوم انتخابات در روز ۲۱ اردیبهشت دارند.

فرماندار مشهد در خصوص کسانی که می‌توانند در این مرحله رأی دهند، گفت: در دور دوم کسانی می‌توانند رأی دهند که در مرحله اول در حوزه مشهد رأی دادند و یا در دوره قبل در هیچ شعبه‌ای رأی ندادند و یا رأی اولی‌هایی که در این بازه زمانی به سن قانونی رسیده‌اند می‌توانند رأی دهند.

وی با بیان اینکه هر شعبه سیار در طول روز حداکثر می‌تواند ۱۴ الی ۱۵ محل را رأی بگیرد، افزود: مد نظر ما این است شعبه‌های سیار به مناطقی که جمعیت بیشتری دارد بروند.

داوری تاکید کرد: تمام تلاش هیأت اجرایی این است که بتوانند انتخابات سالم، باشکوه و با مشارکت بالا برگزار کنند و صبح جمعه از ساعت ۵ صبح در شعب اخذ رأی حضور خواهند داشت و ساعت ۸ شروع به رأی گیری خواهند کرد.

فرماندار مشهد با بیان اینکه در مرحله اول ۱۸۱۰ شعبه اخذ رأی داشتیم افزود: در این مرحله شعبی که نزدیک یکدیگر بوده‌اند و مشارکت آنها پایین‌تر بوده است ادغام کردیم و تعداد شعب در این مرحله به ۱۰۲۰ شعبه در مشهد کاهش یافته است.

وی گفت: در مرحله قبل تخلفاتی اعلام نشده است و نسبت به کسانی که اعتراض داشتند و این اعتراضات با گفت‌وگو حل شده و منجر به تشکیل پرونده نشده است.

داوری بیان کرد: در مرحله اول حدود ۷ درصد افزایش مشارکت داشتیم و ۱۷ درصد افزایش تعرفه داشته‌ایم که نشان دهنده افزایش تعداد واجدین شرایطمان بوده است.

فرماندار مشهد گفت: در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۸ حدود ۳۴ درصد مشارکت داشته‌ایم و این دوره ۴۰.۱۷ درصد، مشارکت داشته‌ایم.

وی در خصوص دلایل مشارکت بیشتر مردم بیان کرد: اول اینکه مردم بیشتر پای کار آمدند، همچنین در حوزه مشهد میزان رقابت بالا بود و ۴۸۹ نامزد انتخابات بودند، شعب اخذ رأی را ۲۰ درصد افزایش دادیم و تبلیغات خوبی برای جانشانی شعب اخذ رأی کرده بودیم.

داوری ادامه داد: بومی سازی شعبه اخذ رأی و مردمی سازی کردیم و این اعتماد مردم را بیشتر کرده بود.

فرماندار مشهد گفت: خیابان انتخاب را ایجاد کردیم و این طرح ما کشوری شد و از شهرداران کمک گرفتیم و همه اینها باعث شد که مشارکت مردم و اعتماد مردم بیشتر باشد.

کد خبر 6096993

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • سامانه تامین مالی جمعی آبادیران عرصه‌ای برای جلب مشارکت مردم و تحقق شعار سال
  • صیانت از آرای مردم وظیفه اصلی است
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • توصیه مهم به مردم در خصوص دور دوم انتخابات
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند