Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در هشت سال گذشته با اعمال مدیریت و هماهنگی و هم افزایی بین دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه آب اقدامات قابل توجهی در راستای محرومیت زدایی و آب رسانی به نقاط دور دست و محروم استان صورت گرفته تا جایی که از جمعیت ۳۲۰ هزار روستایی این استان حدود ۶۶ درصد با جمعیتی بالغ بر ۲۲۰ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمات دهی به ۴۳۶ هزار و ۵۰۸ مشترک در ۲۶ شهر و ۵۰۹ روستای استان قزوین، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و رسیدن به بهره‌مندی ۱۰۰ درصدی جمعیت شهری و ۹۰ درصدی جمعیت روستایی استان از آب آشامیدنی اقدامات قابل توجه شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در دولت تدبیر و امید بوده است.

جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب در استان ۳۰ درصد رشد یافته است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: محرومیت زدایی و آبرسانی به روستاهای استان قزوین و تکمیل و تاسیس مجتمع های آب رسانی روستایی از اولویت‌های کاری این دستگاه در دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

داراب بیرانوندی تصریح کرد: طول خط انتقال و شبکه آب در روستاهای استان قزوین سه هزار و ۶۲۲ کیلومتر بوده که این میزان نسبت به دولت دهم ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: حجم مخازن ذخیره آب در ۵۰۹ روستای این استان از ۴۱ هزار و ۳۸۴ مترمکعب در دولت دهم به ۷۴ هزار و ۹۸۸ متر مکعب در دولت یازدهم و دوازدهم رسیده که رشد ۸۱ درصدی داشته است.

بیرانوندی یادآور شد: جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان در سال ۹۹ به ۲۸۸ هزار نفر رسیده که رشدی بالغ بر ۳۰ درصد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین با بیان اینکه تعداد منابع آب آشامیدنی در شهرهای استان قزوین از ۱۵۴ منبع در دولت دهم به ۲۰۱ منبع در دولت یازدهم و دوازدهم افزایش یافته، تصریح کرد: خطوط انتقال و شبکه آب در شهرها، در دولت تدبیر و امید هفت درصد افزایش داشته و در حال حاضر ۲ هزار و ۲۱۱ کیلومتر شبکه آب شهری داریم.

وی ادامه داد: حجم مخازن ذخیره آب شهری در دولت یازدهم و دوازدهم با رشد ۱۹ درصدی همراه بوده تا جایی که از ۲۳۴ هزار و ۳۲۰ متر مکعب در دولت دهم به ۲۷۸ هزار و ۲۹۰ متر مکعب رسیده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در حال حاضر، جمعیت شهری تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان یک میلیون و هفت هزار و ۳۱۸ نفر بوده که نسبت به دولت دهم با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است.

وی اضافه کرد: طول خط انتقال و شبکه فاضلاب شهری استان نیز یک هزار و ۴۰۴ کیلومتر است که این میزان نسبت به دوره قبل ۱۴ درصد رشد داشته و مشترکان شهری تحت پوشش خدمات فاضلاب نیز ۱۹۴ هزار و ۴۲۱ فقره بوده که نسبت به قبل ۳۹ درصد رشد داشته است.

 پایان کار ۳۶ مجتمع آب رسانی در دولت تدبیر و امید

قائم مقام شرکت آبفای استان قزوین نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به احداث مجتمع‌های آب رسانی روستایی این استان اشاره کرد و گفت: قزوین در راستای بهره‌وری از ۴۳ مجتمع آب رسانی که ۳۳۷ روستا را با جمعیتی بالغ بر ۲۱۲ هزار و ۴۱۲ نفر را از نعمت آب بهره‌مند می‌کند، حرکت کرده است.

مهدی حسین خانی ادامه داد: از ۴۳ مجتمع آبرسانی، احداث و بهره وری ۳۶ مجتمع با بهره مندی ۱۹۸ روستا و جمعیتی بالغ بر ۱۶۵ هزار و ۲۷۴ نفر خاتمه یافته است.

به گفته وی، همچنین تکمیل و ساخت هفت مجتمع آبرسانی در دست اجرا است که با تکمیل آن، ۱۳۹ روستا و جمعیتی بالغ بر ۴۷ هزار و ۴۱ نفر را از نعمت آب بهره‌مند می‌سازد.

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان قزوین اظهار داشت: میزان اعتبار تخصیصی ساخت و تکمیل پروژه‌های مجتمع‌های آب رسانی روستایی، یک هزار و ۱۶ میلیارد ریال است که امیدواریم در سال جاری تمامی مناطق روستایی استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شوند.

وی همچنین افزود: عملیاتی نمودن و اجرای طرح‌های ارتقای کیفی آب آشامیدنی و برنامه ایمنی آب در شهرها و روستاها، مجهز نمودن شبکه های شهری و روستایی به دستگاه‌های سنجش لحظه ‌ی، ارتقای میزان مطلوبیت کنترل کیفی در شهرها و روستاها، افزایش دوره‌های آموزشی کنترل کیفی و احداث تصفیه خانه شهر محمودآباد نمونه به روش بی او تی از اقدامات صورت گرفته برای آبرسانی در دولت تدبیر و امید بوده است.

حسین خانی تصریح کرد: افزایش و ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب به ۶ هزار مترمکعب در شبانه روز و تاسیس ۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهری از دیگر اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات آب آشامیدنی سالم در استان بوده است.

بهره برداری از ۱۰ پروژه شاخص شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در دولت

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در هشت سال گذشته برای بهره برداری از ۱۰ پروژه شاخص در حوزه آب اقدام کرده است.

محمد لامعی ادامه داد: احداث ایستگاه پمپاژ مخزن مهرگان با ۱۲ میلیارد ریال اعتبار و فراهم نمودن شرایط برای اشتغال ۱۵ نفر از هم استانی ها از مهمترین طرح های استان بوده است.

لامعی تصریح کرد:: حفر، تجهیز و احداث ۱۶ باب اتاقک سرچاهی برای چاه های بیدستان با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال، ساخت خطوط انتقال آب محمدیه به مهرگان با ۳۱ میلیارد ریال اعتبار و احداث خطوط انتقال چاه های امامزاده سلیمان با اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال از اقدامات دولت برای آبرسانی بوده که زمینه اشتغال حدود ۲۴ نفر را نیز فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: تامین آب شرب قزوین از چاه های بیدستان، احداث مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی مهرگان، اجرای ۳۶ مجتمع آبرسانی در سطح استان، احداث تصفیه خانه مقدماتی فاضلاب شریفیه، احداث تصفیه خانه فاضلاب شال و تصفیه خانه مقدماتی فاضلاب آبگرم از دیگر اقدامات صورت گرفته این شرکت در دولت تدبیر و امید بوده است.

برچسب‌ها آب و فاضلاب استان قزوین قزوین آبرسانی کارآمدی دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب استان قزوین قزوین آب و فاضلاب استان قزوین قزوین آبرسانی کارآمدی دولت شرکت آب و فاضلاب استان قزوین دولت یازدهم و دوازدهم دولت تدبیر و امید تحت پوشش خدمات جمعیتی بالغ میلیارد ریال آب آشامیدنی تصفیه خانه نعمت آب درصد رشد بهره مند دولت دهم آب رسانی مجتمع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۵۱۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل بیمه سلامت استان در برنامه پرسمان گفت: تا کنون ۴۰۰ هزار نفر از روستائیان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت استان، به صورت رایگان بیمه سلامت شده اند.


اربابی افزود: در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر و سایر اقشار، بیمه شدن بر اساس استعلام و دهک بندی انجام می‌شود که دهک ۱تا۵ رایگان است و بیمه نامه شان به صورت الکترونیک تمدید می‌شود.


وی با اشاره به استقبال کم دهک‌های ۶ تا ۱۰ از بیمه سلامت گفت: تخفیف‌های خوبی برای این دهک‌ها در نظر گرفته شده که می‌توانند استفاده کنند، به طور مثال افراد دهک۶، برای یکسال، تنها بیست درصد حق بیمه‌ی خود یعنی ۳۸۷ تومان را پرداخت می‌کنند.


این رقم برای هر فرد در دهک ۷، ۳۰ درصد حق بیمه اش معادل ۵۸۰ هزار تومان برای یکسال، هر فرد دهک ۸، ۷۷۵ هزار تومان، دهک ۹، ۹۶۹ هزار تومان و برای هر فرد دهک ۱۰ یک میلیون و ۹۳۸ هزار تومان در سال است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گفت: هم استانی‌ها می‌توانند با شماره گیری ۱۶۶۶#* از وضعیت بیمه خود استعلام بگیرند که در صورت نداشتن بیمه، می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و خود را بیمه کنند حتی افرادی که از دهک خود اطلاع ندارند و یا دهک شان مشخص نیست نیز می‌توانند بصورت رایگان یکماه زیرپوشش بیمه سلامت قرار گیرند تا وضعیت شان مشخص شود.

اربابی با بیان اینکه افراد برای بهره مندی از مزایای بیمه سلامت باید در اداره کل بیمه سلامت نشان دار شوند افزود: بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیش از ۹۵ درصد مؤسسات درمانی استان قرارداد دارد.


وی با اشاره به حمایت بیمه سلامت از اتباع بیگانه نیز گفت: بر اساس تفاهم نامه بین بیمه سلامت و سازمان مهاجرت اتباع، این افراد نیز برای داشتن مجوز اقامت یا تمدید آن، باید حتما پوشش بیمه داشته باشند و بیمه برای اقامت آنان جنبه اجباری دارد که در این خصوص می‌توانند زیر پوشش بیمه سلامت قرار گیرند.

دیگر خبرها

  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بهره مندی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر خراسان جنوبی از بیمه سلامت
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • لحظه انفجار چاه فاضلاب یک مجتمع تجاری در تبریز
  • بهره‌مندی ۲۳۷ روستای آذربایجان‌غربی از نعمت گاز‌طبیعی